-Logos- Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Jeg vi ha et passord i windows 98 som det ikke går an å bare trykke avbryt på, hvordan gjør jeg det???? Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 du kan prøve å sette opp familiepålogging...går ikke det så er det verre. windows 98 er ikke laget for "sikkerhet" i den forstand. Lenke til kommentar
-Logos- Skrevet 7. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2003 du kan prøve å sette opp familiepålogging...går ikke det så er det verre. windows 98 er ikke laget for "sikkerhet" i den forstand. Har prøvd det, men man trykke bare avbryt å da er man inne alikevel Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 det er problemet med win 9x, det beste du kan gjøre er å passorbeskytte BIOS og Skjermbeskytteren. Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Det finnes ikke innebygget sikkerhet i Win98. Familie Pålogging er kun for at brukere skal se sin egen desktop , startmeny osv. Skal du sikre deg, så blir det bios passord (som nevnt) eller 3'dje part sw. Du finner noen pointere her: http://directory.google.com/Top/Computers/...ord_Protection/ Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Hvis sikkerhet er viktig, så er vel BIOS det beste valget uansett da Lenke til kommentar
-Logos- Skrevet 9. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2003 Andre brukere av maskinen skal ha tilgang til windows xp brukerkontoen sin, bare ikke win 98 Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Vel... BIOS er vel ikke så veldig sikkert det heller.... Det er bare å ha batteriet ute av maskinen en stund, så er det passordet vekke. Men med fysisk tilgang til en maskin duger ikke win2000 eller XP engang. Men å oppgradere til win2000 ville ikke vært så dumt hvis du er så opptatt av sikkerhet... :-) Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Vel... BIOS er vel ikke så veldig sikkert det heller.... Det er bare å ha batteriet ute av maskinen en stund, så er det passordet vekke. Jo da, men vi snakker jo om opptil flere uker her. Han er da ikke redd for tyveri? I så fall, som du sier, hjelper intet... Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 De fleste (men det er jo nyere) har en reset-jumper på hovedkortet som også skulle gjøre susen når vi snakker BIOS-passord... Lenke til kommentar
fondus Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 på www.regedit.com var det en guide for noen registernøkler som automatisk logget ut igjen hvis du trykket på avbryt. veldig praktisk egentlig. fungerte gjorde den og sjekk der du. Lenke til kommentar
medmennesket Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Hei! Den var virkelig fin, du! Her er adressen: http://www.winguides.com/registry/display.php/629/ Lenke til kommentar
medmennesket Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Informasjon om hvordan du redigerer register finner du på http://support.microsoft.com/default.aspx?...id=kb;no;256986 Lenke til kommentar
marzhal Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Andre brukere av maskinen skal ha tilgang til windows xp brukerkontoen sin, bare ikke win 98 kvifor ikkje berre bruke windows XP 8) Du seier det jo so fint at du har det inne på maskina? Lenke til kommentar
medmennesket Skrevet 12. mars 2003 Del Skrevet 12. mars 2003 Hei, mariunae! Jeg har fått til akkurat dette i dag. Send meg en pm, så kan jeg "følge deg" gjennom prosessen! Lenke til kommentar
medmennesket Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Hei igjen. Skjønner at mariunae har funnet en løsning på problemet. Til opplysning for andre lesere, kan nevnes av man kan konvertere til NTFS og dermed tildele brukere og passord "i vilden sky". Søk etter "NTFS" her på windows.no, så finner du mer stoff om dette! Lenke til kommentar
-Logos- Skrevet 16. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 16. mars 2003 Hei, takk for all hjelpen. Jeg løste problemet ved å konvertere noen partisjoner til NTFS slik at win 98 ikke viste dem. Funket helt fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå