trang_singlet Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Hei, jeg vil oppnå store armmuskler på kortest mulig tid. Hittil har jeg kun trent push-ups og overarmene med de samme manualene (samme vekt) hele tiden. Har oppnådd resultater, men det går ikke fort nok. Regner med at jeg må gå over til benkpress. Er det noen som kan dette med muskelbygging som kan svare på følgende? - Hvor mange repetisjoner bør jeg kunne ta med manualene/vekter før jeg legger til mer vekt? - Hvor ofte bør jeg trene, og hvor mange repetisjoner bør jeg utføre hver treningsøkt? - Hva og hvor ofte bør jeg spise? Er villig til å legge om kostholdet helt, men ingenting skal legge seg på magen. For øvrig trener jeg løping/sykling, skuldre, rygg, mage osv. ca. 3 ganger i uken, men der er jeg fornøyd med fremgangen (driver ikke og bygger noe helt vanvittig). Merk: jeg vil kun oppnå penere (tykkere) armer. Jeg gir blanke i hvor mye jeg kommer til å klare eller ikke klare i benkpress osv. Lenke til kommentar
With Odin on my side! Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Anabole steroider... Lenke til kommentar
trang_singlet Skrevet 8. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2007 Anabole steroider... Det er uaktuelt. Jeg ber om seriøse svar heretter. Har du ikke noe å bidra med, så vær vennlig å la være å svare på tråden. Takk. Lenke til kommentar
With Odin on my side! Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Hehe, sorry, måtte bare;) Lenke til kommentar
the_odd Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 (endret) vel. hvis det er store armer du vil ha så er vel ikke Benkpress riktig, det trener hovedsakelig Brystmusklene og litt Triceps. men vet ikke om noe Spesiell måte å trene størelse på musklene fort. Endret 9. desember 2007 av the_odd Lenke til kommentar
trang_singlet Skrevet 9. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2007 vel. hvis det er store armer du vil ha så er vel ikke Benkpress riktig, det trener hovedsakelig Brystmusklene og litt Triceps. men vet ikke om noe Spesiell måte å trene størelse på musklene fort. Hei, takk for svar. Da melder det seg enda et spørsmål; hvilke øvelser bør jeg gjøre for å få tykkere armer? Lenke til kommentar
Chad Thundercock Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Anbefaler kreatin på det sterkeste, kombinert med at du spiser rikelig. Merket utrolig framgang i muskelmasse etter bare 4 uker på RYP treningsprogrammet, mye kan kreatinen takkes for. Lenke til kommentar
DADONKYKONG Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Først av alt, hvile, søvn og MYE MYE mat er viktig. Når det kommer til trening, tunge vekter og få repetisjoner,da øker du volumet dvs at musklene blir større.. Vi du vite noe mer spesifikt, spørr. Så kan jeg hjelpe Lenke til kommentar
trang_singlet Skrevet 9. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2007 Først av alt, hvile, søvn og MYE MYE mat er viktig. Når det kommer til trening, tunge vekter og få repetisjoner,da øker du volumet dvs at musklene blir større.. Vi du vite noe mer spesifikt, spørr. Så kan jeg hjelpe Forslag til hva jeg kan spise? Kjøtt, fisk, havregryn, frukt ...? Vil for all del ikke legge på meg noe på magen; har trent i et par måneder nå for å få vekk alt overflødig fett på magen. Når er det på tide å legge på tyngre vekter? Når jeg klarer 10 repetisjoner, 15, 20? Lenke til kommentar
DNA Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 (endret) Uff, var mye absurde svar her. For å rett og slett få større armer må du ikke bare trene armer. Du må rett og slett trene baseøvelser som benkpress, pullups, roing osv og så kan du legge til en øvelse for armer. F.eks Smal benkpress og stangcurl. Så treningen burde være basert på baseøvelser og ikke isolasjonsøvelser for armene. Når det kommer til reps så er det ikke noe bestemt antal reps som er best sånn som jeg ser det og det er viktig med litt variasjon med reps antallet. Vil også anbefale å trene bena siden øvelser som knebøy øker hormon nivåene i kroppen noe som igjen tilsvarer mer muskler. "No wings, no wheels." Du bør trene et fullkroppsprogram 3 ganger i uken, vil anbefale Release Your Potential fra www.tn.no Det er rett og slett ikke å bare spise "MYE MYE mat", for mye mat har ingen fordeler. Du vil rett og slett bare legge på deg mer enn nødvendig. Proteiner er nøkkelen til suksess, vil anbefale rundt 1,8-2.0g pr kg kroppsvekt av proteiner og karbohydrater og fett i tillegg for å rett og slett ha nok energi for treningsøktene. Ville satset på å gå opp 0,3 -0,5kg i uken hvis jeg var deg, hvis du legger på deg mer er det som regel ikke mer muskler akuratt. Mesteparten av de 0,3-0,5kg vil være vannvekt eller fett uansett. Bra proteinkilder: Kylling, kjøtt generelt, melk, cottage cheese, kesam, tunfisk, andre typer fisk osv. Er mye mer du kan spise også. Bra karbohydratkilder: Havregryn, ris (ikke sjapp ris), pasta osv. Bra fettkilder: Raps olje og andre oljer. Endret 9. desember 2007 av DNA Lenke til kommentar
trang_singlet Skrevet 10. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2007 Takk til DNA. Release your potential ( http://www.tn.no/assets/media/ReleaseYOURpotential.pdf ) var nyttig. Skal følge den i stor grad, men jeg vil ikke bruke penger på alt tilskuddet de anbefalte (da får det heller ta litt lengre tid å bygge musklene). Men jeg kommer antageligvis til å kjøpe Kreatin. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå