Gå til innhold

Assassins Creed eller Call of duty 4?

mopani

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har Assassin`s Creed på PS3. Men personlig synes jeg ikke det var så kult. Det så veldig bra ut og sånn på gameplay-videoer og bilder, men er allerede blitt lei faktisk. Army of two er vel utsatt, husker ikke når det kommer. Stranglehold spillte jeg igjennom på PC. Artig spill, men det blir litt repeterende og spillet er ikke særlig langt. Hadde det vært meg som skulle velge hadde jeg nok gått for Call of Duty 4. Har det selv på PC, men har ikke fått prøvd det siden maskinen min klikker hele tiden :(

Lenke til kommentar

Utrolig vanskelig å velge mellom så to utrolige bra spill. Du må jo bare ha begge to! Men om pengene ikke strekker til så ville jeg kanskje gått for cod4, når du er ferdig så har du multiplayer som vil holde deg opptatt til du har penger til å kjøpe assasin's creed.

Lenke til kommentar
Jeg har/hadde begge, men kvittet meg med AC og beholdt CoD4! AC skuffet stort for min del, så jeg ville helt klart brukt penga på cod4!

Hva var det som gjorde at du beholdt Call of Duty, men kvitta deg med AC? Hva er dårlig med AC?

Lenke til kommentar

Assassin`s Creed er et aldeles nydelig spill som er verdt å ta en titt på!

Jeg er i stand til å se kritikken dette spillet har fått med tanke på mye repeterende gameplay og oppdrag, men jeg mener det blir utrolig feil hvis det skal blende oss for det alt det vakre og intuitive dette spillet innehar. Historien appellerte til meg fra første minutt hvor vi fikk inntrykk av at utviklerene virkelig har brukt mye tid på å trekke inn mye samfunnsfaglige referanser, Machavellisk kunst i ypperste klasse, moral, etikk og ikke minst vil er jeg imponert over at de ikke falt i fella ved å lage en kvasi-filosofisk fremstilling av de slemme guttas visjoner. En bør jo sitte inne med en viss tyngde for å plukke opp alle subtile detaljene, og uten å spolere vil jeg påstå at dette tar helt av på slutten.

Dette spillet har tatt spillverdenen ett steg videre i riktig retning. Det å trekke inn alt fra moderne ekstremsport (Parkour) til dype referanser fra bibelen, gresk mytologi, middeladeren, samtidshistorie, filosofi osv ...er noe jeg virkelig har satt stor pris på under dette spillet. De har lagt ned mye arbeid får å få byene relativt autentiske til tiden vi spiller i. Helheltsinntrykket blir bare overveldene. Når jeg opplever slik kunst har jeg lite problemer med å løpe samme oppdrag et par ganger, forsere lett slåssing og dytte litt vel mange tiggere av veien. Det gleder meg at Assassin`s Creed vil være en trilogi. Det er mange spørsmål jeg gjerne vil ha svar på etter slutten de ga oss.

Call of Duty 4 er et svært underholdende og omfattende, hovedsaklig MP-spill som vil gi deg mange timer glede.

Det er mye ved holdningene i COD4 jeg stiller meg høyst kritisk til. Greit nok at de har tatt steget videre til samfunnsaktuell moderne krigføring, men holdningen til fenomenet terrorisme er veldig Amerikansk og lite nyansert. Dette er jeg som kjent ikke veldig fan av. Det virker ikke som Infinity Ward har tatt høyde for å skrive historien med et kritisk blikk på sitt eget land sin krigføring, men heller som en hyllest til seg selv, og brukt alle kyniske metoder for å fremstille mange muslimske og Russiske grupper som de verste menneskene i verden. Terrorisme er et drastisk fenomen folkegrupper bruker for å få fokus på sin sak. USA svarer konstruktivt nok igjen med vold. Skjerpings, Infinity Ward, holdningsmessig er dette svært dårlig og lite reflektert.

Men for all del, hvis du er politisk igorant, som jeg kan være når jeg spiller dette herlige spillet, er det en veldig hyggelig opplevelse!

Lenke til kommentar
Jeg har/hadde begge, men kvittet meg med AC og beholdt CoD4! AC skuffet stort for min del, så jeg ville helt klart brukt penga på cod4!

Hva var det som gjorde at du beholdt Call of Duty, men kvitta deg med AC? Hva er dårlig med AC?

siden AC var så jævlig bugga, hang seg hele tiden når jeg spilte det, som gjorde at jeg måtte restarte maskinen hver gang. I tillegg så var det ikke så gøy som jeg hadde håpet, og gikk veldig fort lei.

Lenke til kommentar

siden AC var så jævlig bugga, hang seg hele tiden når jeg spilte det, som gjorde at jeg måtte restarte maskinen hver gang. I tillegg så var det ikke så gøy som jeg hadde håpet, og gikk veldig fort lei.

Har gått i gjennom hele spillet og har ikke lagt merke til noen bugs og det hang seg ikke opp heller.

Utrolig bra spill :thumbup:

Lenke til kommentar

Hadde valgt AC. Har begge, og har rundet AC 3 ganger nå, mens CoD har jeg spilt kun et par timer til sammen. Føler at CoD er de samme som jeg har sett før, bare i en litt annen setting. (nåtid vs WWII) Skal nevnes at jeg ikke spiller online, slik at du eventuelt må ta med det i betrakningen om du tenker å spille mye på Live.

CoD rundes på noen få timer, 5-7, mens AC holder i minst 10-15 om man kun spiller for å komme gjennom, men tar man alle investigations, og lever seg inn i det så kommer man raskt opp i over 20 timer før man er ferdig.

AC henger seg ikke på 360. Spilt gjennom to ganger her, og en gang på PS3 da jeg byttelånte med en kompis. Opplevde heller ikke at PS3 låste seg. Bugs så jeg strengt tatt heller ikke noe til.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Jeg ville valgt Assassin's Creed. Men det er bare meg, for jeg elsker slike spill. Minner meg litt om Thief spillene, men selvsagt er de bedre. :) Mye muligheter hvor du kan klatre hvor du vil, og spennende gameplay. Historien er ganske så bra også.

CoD4 er også et godt spill, men nogenlunde kort. Men så har du jo en bra multiplayer del da som kan holde deg opptatt lenge.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Har bare spilt Assassins Creed, men det skal jeg love deg du går fort lei av. Joda, det er nydelig grafikk. Joda, hesten virker levende. Men alt blir så gjentakende - man må gjøre det samme om og om igjen.

Jeg hadde gått for CoD4 nå og AC når det en gang på tilbud under 200,- ;)

Lenke til kommentar

Skaff deg COD4!

Mange timer underholdning online eter at du er ferdig med single player delen. AC var skuffende, ikkje det at eg hadde sås tore forventninger heller da. Nå skal det siest at spillet tilsynelatende har rablet fulstendig hos meg da, så eg kommer ikkje videre på noen som helst oppdrag. Kanskje like greit da spillet var ensformig og eg blei raskt lei og irritert på heile spillet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...