Mikr89 Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Som overskriften sier, så lurer jeg på dette? Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 D2C er et av brikkesettene for Wii. D2C er laget slik at det blir enklest mulig å installere chipen på konsollen. Wiikey trenger man å trikse litt med for å få til. Sjekk ut Wiikey.cn og d2ckey.com for mer info. Lenke til kommentar
dimetho Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 (endret) D2C er et av brikkesettene for Wii. D2C er laget slik at det blir enklest mulig å installere chipen på konsollen. Wiikey trenger man å trikse litt med for å få til. Sjekk ut Wiikey.cn og d2ckey.com for mer info. Vil egentlig ikke si meg enig på den forklaringen der. D2C er et av brikkesettene til Wii, det er korrekt. Det er hovedsaklig tre forskjellige brikkesett inni en Wii, D2A, D2B og det nye D2C. Wiikey kan brukes på D2A og D2B, men den kan ikke brukes på en Wii med D2C-chipsett. Her må man bruke en annen type modchip, som støtter D2C. D2C-key støtter D2C-chipsett, og kan bare brukes på det. Ergo; Wiikey er for de "eldre" Wii-maskinene med D2A / D2B-chipsett, mens D2Ckey er for de "nyere" Wii-maskinene med D2C-chipsett. Edit: Og når det er sagt, så er Wiikey enklest å installere, i forhold til D2C-key som vistnok er en forjævlig prosess med et høyt antall ledninger. Edit2: Samt, hvis du virkelig lurer på hva forskjellen på de to chippene er, så blir det noe vanskelig å forklare. De nyere D2C-chippene kjører på en helt annen teknologi enn D2A/D2B, hvor den hovedsaklige, vesentlige forskjellen blir at D2C-chipper leser av DVD-platen direkte, uten å lagre noe som helst i RAM, "on-the-fly"-teknologi, hvor derimot D2A/D2B-chips er kjent for å lagre informasjon i RAM, noe som kan bli (og har blitt) oppdaget av eventuel anti-backup-teknologi. Endret 9. desember 2007 av .skaarj Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 (endret) De gjør samme jobben. Det er bare at D2ckey er til de nye konsollene, Wiikey er til de eldre (første) som kom ut. Eller er de helt like på funksjon og oppførsel. Begge leser "on the fly" og blir ikke oppdaget. Endret 10. desember 2007 av AvidGamer Lenke til kommentar
dimetho Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 De gjør samme jobben. Det er bare at D2ckey er til de nye konsollene, Wiikey er til de eldre (første) som kom ut. Eller er de helt like på funksjon og oppførsel. Begge leser "on the fly" og blir ikke oppdaget. Tull og ball, ikke kom med slike utsagn når du tydeligvis ikke vet hva du prater om. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 (endret) De gjør samme jobben. Det er bare at D2ckey er til de nye konsollene, Wiikey er til de eldre (første) som kom ut. Eller er de helt like på funksjon og oppførsel. Begge leser "on the fly" og blir ikke oppdaget. Tull og ball, ikke kom med slike utsagn når du tydeligvis ikke vet hva du prater om. Oi oi oi, hva faen plager deg? Tok du personlig til deg noe eller? Jeg har ringt og snakket med dem på modnet og han fortalte det slik til meg. Enaste stor forskjell er at D2cKey er ikke oppgraderings bar.... Ro deg ned lille gutt....helt unødvending å komme med slike kommentarer når du tydeligvis ikke kjenner meg. Og det enaste med "kunnskap" du har kommer fra wiki... Endret 11. desember 2007 av AvidGamer Lenke til kommentar
dimetho Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 (endret) Oi oi oi, hva faen plager deg? Tok du personlig til deg noe eller? Jeg har ringt og snakket med dem på modnet og han fortalte det slik til meg. Enaste stor forskjell er at D2cKey er ikke oppgraderings bar.... Ro deg ned lille gutt....helt unødvending å komme med slike kommentarer når du tydeligvis ikke kjenner meg. Og det enaste med "kunnskap" du har kommer fra wiki... Hehe, ingenting som plager meg, og tok det heller ikke personlig, hva får deg til å tro det? Blir bare irritert at du kom med en slik "konklusjon" etter jeg forklarte forskjellen mellom de to chipsene. Modnet vet tydeligvis ikke hva de prater om, hvis de ikke sa det var noen forskjell. "Kunnskapen" min har du ingen anelse om, og "forskjellen" prater jeg ut ifra erfaring og modchipmiljøet. Har ikke sjekket wiki engang, ettersom det er en usikker og til tider elendig kilde. Et eksempel på forskjellen mellom d2a/d2b og d2c chips viste seg når Galaxy ble leaket, det var bare d2ckey som kunne kjøre backups av Galaxy, mens d2a og d2b-chips ble oppdaget av anti-backup-teknologi fra Galaxy-DVDen. Grunnen til at chippen ble oppdaget, og at error #001-meldingen dukket opp? Jo, fordi teknologien så at det var "noe" som skrev til DVD-RAMen i Wii´en. Dette KAN ikke d2c-chips gjøre grunnet fordi hele modchippen bruker en annen teknologi, som er nødt å lese "on the fly" uten å legge informasjon i RAM ved booting. En patch ble gitt ut til de chips som kunne oppgraderes av d2a/d2b-chips slik at RAM-skrivingen ble omgjort på en slik måte at den nye anti-backup-teknologien på DVDen ikke lengere oppdaget modchips. Som sagt, har ikke alt av detaljer rundt forskjellen, men der har du en viktig forskjell i alle fall. Så ikke kom her og prøv å være bråkjekk. Og hva har alt dette med topic å gjøre? Jo, når det neste "storspillet" (jeg gjetter brawl) til Nintendo blir sluppet ut, kan det være at denne anti-backup-teknologien er forbedret, og at det da er d2c-chips som kun fungerer med nyere titler. Dog, dette er bare en teori fra meg selv og endel andre i modchipmiljøet. Endret 11. desember 2007 av .skaarj Lenke til kommentar
EDB Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Hvordan kan jeg sjekke om jeg trenger DC2 eller kan bruke Wiikey da? Lenke til kommentar
melsom Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 http://nintendo-scene.com/wiitracker/search.php Her kan du fylle inn serialnummer på Wii`en din (Dette finner du på undersiden). Siden vil som oftest gi deg et ganske nøyaktig svar på hvorvidt hvilken chip du har, og hvilken drive-chip du behøver. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå