Staal52 Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 For en tid tilbake kjøpte jeg D-link DIR 655 trådløs router og to stk trådløse mini USB adapter D-link DWA 140. Problemet mitt er at jeg kun kommer på internett med den ene PC-en - selv om jeg også får kontakt med routeren fra den andre PC-en (via routerens IP-adresse). Kan det være noe med routerinnstillingene som er feil - at bare EN PC skal ha lov til å koble seg på nettet? Noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Sjekk at nettverkskabelen fra modem går inn i WAN (internet) porten. Da skal du ha muligheter for å tilkoble mange maskiner. Hvilke ipadresser får du på maskinene? Lenke til kommentar
Staal52 Skrevet 9. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2007 Sjekk at nettverkskabelen fra modem går inn i WAN (internet) porten. Da skal du ha muligheter for å tilkoble mange maskiner. Hvilke ipadresser får du på maskinene? Takk for svar - - MEN: Jeg mener kablene er riktig koblet. IP-adressen er for øvrig 192.168.0.128 Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Etter å ha lest førsteposten en gang til så ser jeg du har kontakt med routeren på begge maskinene. Har du dynamisk ip på begge? Det kan virke som om at det mangler Gateway eller DNS på den ene. Legg inn http://193.69.165.21 i nettleseren og se om du får opp vg.no. Du finner link til winsockfix i linken min om du fremdeles har trøbbel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå