Gå til innhold

Britisk sykehuspersonel blir slaver for muslimske pasienter

Anbefalte innlegg

For å fremme kulturell forståelse skal britisk sykehuspersonell nå jobbe som slaver for at muslimske pasienter som ikke har helse til å foreta de tullete ritualene sine selv.

Fem ganger om dagen presis skal sykepleiere stå parat for den syke muslim og vende senga mot mekka samt sørge for at herrefolket har rennende vann i tråd med islamsk praksis.

Og dersom det er mangel på kapasitet som kan medføre brudd i rutinene forplikter sykehuset å la pasientene få senger som står fast og peker mot Mekka.

Som om ikke sykehusburkaen var nok.

Rett og slett avskyelig lesning!!! :thumbdown:

http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/2...senge-mod-Mekka

Islam lever virkelig opp til tittelen sin: Underkastelse

Endret av simerix
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tåpelig. Er vel ikke så mye mer å si?

Bare blåbær, dette er tåpelig:

JAIL bosses are rebuilding toilets so Muslim inmates don’t have to use them while facing Mecca.

Første link

Annen link

Tredje linken

Først de sørger for og pådra seg lange fengsels straffer, så forlanger (og får) de snudd toalettene slik at de ikke

må sitte vendet mot Mekka og gjøre "dirty work" :roll:

For ordenens skyld skal nevnes at Britiske fengsels toaletter ikke er en poselens skål som er skruet fast i gulvet, men bygget inn i cellen sammen med rørene i armert betong.

Lenke til kommentar

Man kan se hvor tåpelig dette er ved å spørre om hvis nordmenn hadde et spesielt relgiøst ønske i Sudan vill han fått det oppfylt hvis det kostet ekstra penger. Sannheten er at det ville aldri ha skjedd i noe muslimsk land, men vi må selvfølgelig være supertolerante.

Olsen, dette viser at de blir altfor kravstore. Greit nok å kreve at sengen er vendt mot Mekka, mens resten viser bare at vi er for tolerante.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar
Jeg ser ikke helt problemet med at slikt blir tilrettelagt, innenfor rimelighetens grenser selvsagt.

Mener du at det som er beskrevet i åpningspost er rimelig?

Men så er ikke jeg paranoid for "den muslimske invasjonen" heller da...

Er det paranoia å reagere på saker som blir tatt opp i åpningsposten?

Lenke til kommentar

Problemet slik jeg ser det er ikke om det er islam eller ei, det er at innenfor sykehus/pleie sektoren har vi X timer tilgjengelig arbeidskraft. Disse timene utnyttes fra før til det fulle, og vel så det. Dersom noen pasienter skal få religiøs særbehandling vil dette gå ut over de andre ikke-religiøse pasientene. Hvis gud er allmektig skjønner han godt dette.

Lenke til kommentar
Jeg ser ikke helt problemet med at slikt blir tilrettelagt, innenfor rimelighetens grenser selvsagt.

Mener du at det som er beskrevet i åpningspost er rimelig?

Men så er ikke jeg paranoid for "den muslimske invasjonen" heller da...

Er det paranoia å reagere på saker som blir tatt opp i åpningsposten?

Tja, virker rimelig for meg. At noen rom blir tilrettelagt for muslimer er da ikke noe problem. Når det kommer andre muslimer så kan jo de bli plassert på rommene som allerede er tilrettelagt.

Det er rimelig paranoia ja. Og når man bruker begreper som "herrefolket" og "underkastelse" (I den forstand at "vi" underkaster oss "dem") så er det helt åpenbart at det er ekstrem paranoia man lider av.

Lenke til kommentar

Mitt hjerte sier: Muslimene utgjør en liten prosentandel av den totale befolkningen. Hvis de ikke liker at dassene i Europa peker mot Mekka så har de full frihet til å flytte til et land der deres banale og ekstreme religiøse krav kan imøtekommes. Sykehusansatte har bedre ting å finne på en å bli med på sære religiøse ritualer.

Min hjerne sier: Godt poeng.

Lenke til kommentar

Samfunnet kan da i liten grad tilretteleggest for dei fleste sålenge det ikkje er for ekstremt, men muslimene tar jo religionen sin ganske seriøst så dei bør vel få litt rettigheiter som hjelper dei å leve ut sånn dei vil.

Kva med handicapplassar og denslags? er det også slaveri og underkastelse? dei får vel klare seg sjøl og ikkje lage problemer for andre?

Man må prøve å sjå ting litt frå andre sitt perspektiv og ikkje bare sitt eige. Ein muslim som har budd i Norge heile sitt liv er like mykje Nordmann som ein kver anna person her. Med mindre du er opptatt av "raser" og andre begrep burde du være enig i det til ein viss grad.

Og kva har det å sei om vi ikkje ville fått samme behandlingen i Sudan? Skal ikkje vi i såfall være det bra eksemplet for omverdenen eller skal vi bare være like dårlege?

Endret av Tygg3n
Lenke til kommentar

Jeg synes ikke man bør sette likhetstegn mellom muslimer og handicappede :)

Denne saken er nok et eksempel på problemer som oppstår når et land går fra å være homogent til å bli flerkulturelt, og når man har latt være å ta noe prinsipielt standpunkt. Skal man legge til rette for at innvandrerne skal kunne utøve sin religion og sitt gamle hjemlands kultur, eller skal slik utøvelse kun skje innenfor de rammene som allerede finnes?

Personlig er jeg tilhenger av det sistnevnte: Man må kreve at de som kommer til et land, innordner seg etter de forhold som allerede gjelder der. When in Rome... Man kan ikke som innvandrer kreve at det tvert imot er det landet man selv har valgt å flytte til, som skal innrette seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...