Superparanoid Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 (endret) Det er med stor glede jeg oppdaget at Def Leppard endelig besøker Norge igjen for første gang på nesten 12 år! De spiller 21. mai i Sandnes under Classic Rock Festival, og tre dager senere (24. mai) spiller de på Fredriksten Festning i Halden! Let's get rocked! Endret 8. desember 2007 av Superparanoid Lenke til kommentar
svas Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Det er med stor glede jeg oppdaget at Def Leppard endelig besøker Norge igjen for første gang på nesten 12 år! De spiller 21. mai i Sandnes under Classic Rock Festival, og tre dager senere (24. mai) spiller de på Fredriksten Festning i Halden! Let's get rocked! Noen anelse om hvor man kan få tak i billetter til konserten i Halden? Har sett litt rundt, men ikke funnet noe verken på Billettservice eller andre... Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 13. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2007 Ja det visst nok har blitt noen forandringer i forbindelse med Halden konserten. Den blir flyttet én dag fram, til fredag 23. mai, og billettsalget starter mandag 17. desember. I tillegg til konsertene i Sandnes og Halden, skal de spille i Trondheim lørdag 24. mai! Dette blir fett! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Def Leppard på Torget i Tronheim ja! Det må man få med seg! Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 19. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2008 Konsertene nærmer seg med stormskritt nå. Er det flere enn meg som skal få med seg én eller flere av disse? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 20. mai 2008 Del Skrevet 20. mai 2008 Er redd denne utgår på grunn av økonomiske hensyn. Lenke til kommentar
Dofty Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Var i Halden i går. Fy faen for en syk konsert! Jeg har egentlig ikke hørt noe særlig Def Leppard før, men jeg har i hvert fall fått et nytt favorittband! Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Var på Thin Lizzy / Def Leppard på Trondheim Torg i går. Var en drøm som endelig gikk i oppfyllelse dette, har hørt på Def Leppard i mange år nå. Synes de leverte en solid konsert. Ikke alle de nye sangene var like bra, men slagere fra Pyromania satt godt. Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 25. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 25. mai 2008 Var i Halden i går. Fy faen for en syk konsert! Jeg har egentlig ikke hørt noe særlig Def Leppard før, men jeg har i hvert fall fått et nytt favorittband! Moro å høre at det blir rekruttert nye fans. Selv har jeg fulgt Def Leppard i årevis, og kan skrive under på at de er fantastisk live-band. Her er noen stemningsbilder fra Halden: Lenke til kommentar
Nemesis86 Skrevet 25. mai 2008 Del Skrevet 25. mai 2008 Var selv på Trondheim Torg i går. Fantastisk konsert! Thin Lizzy overasket meg utrolig positivt ved at de gamle slagerne var gjort "hardere" på en RIKTIG måte. Def Leppard satt også som et skudd! Det var bare noe ting som skulle vært forandret. 1. Toalettene sto på motsatt side av hvor ølsalget var, dermed ble man lite fristet til å handle mer øl pga mye gange mellom 5500 publikumere. 2. Skulle hatt for eks best of rock til å spillt i den halvtimes pause mellom Thin Lizzy og Def Leppard. 3. Def Leppard skulle gjerne spilt minst en til av de virkelig gamle låtene for oss som er hardcore fans. For eks waste, High & Dry eller Gods of war? Men dette er bare småpirk! Kvelden var fantastisk Men det er tydelig at de eldre som var på konserten hadde mindre folkeskikk en dagens ungdom, skammelig! Lenke til kommentar
Dofty Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 (endret) [...] Men det er tydelig at de eldre som var på konserten hadde mindre folkeskikk en dagens ungdom, skammelig! Når du sier det så la jeg også merke til at det var veldig mange "eldre" som skulle absolutt fram uansett om det betyr å dulte til andre sånn at ølen blir sølt utover det hele. Uten å si sorry engang. Det er bare å kaste det resterende ølet på dem, så fikser det biffen det. EDIT: Forresten, bilder og video. Let's Get Rocked(Encore) Bilder Endret 26. mai 2008 av Dofty Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Konsert på torget i Trondheim er noe for seg selv, bærer mer preg av bygdafest enn konsert. Ble selv rimelig irritert over møkkfulle førtiåringer med lavt hårfeste som sto med ryggen mot scenen brølende i mobiltelfonen "JAAA! Æ E PÅ KONNSÆRT SCHJØH! HÆÆÆ?!! PÅ KONNNNSÆRTH! HÆÆÆ?! FYYYYY FAAAEN! HERRE E FAAAAEN MÆ SCHTORT! KONNSÆRT PÅ TÅRGE!! HÆÆ?! JAAA, FOILL JA! SCHJØH!" og etter at samtalen tok slutt fortsatte de med å rope fylle-ubetydeligheter med ryggen mot scenen. Møkkamenn. Som avataren min viser var jeg mest opptatt av Thin Lizzy, og ble gledelig overrasket over hvor tight og hardt det låt. Og Scotty med skjegg og greier. Var megaskeptisk til en testo-rocker som John Sykes som vokalist, men all ære. Trivelig og verdig. Fleppard var bare kjedelig, playback-trackene og synthene ble altfor tydelige. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-IBL5Pam9QB Skrevet 26. mai 2008 Del Skrevet 26. mai 2008 Konsert på torget i Trondheim er noe for seg selv, bærer mer preg av bygdafest enn konsert. Ble selv rimelig irritert over møkkfulle førtiåringer med lavt hårfeste som sto med ryggen mot scenen brølende i mobiltelfonen "JAAA! Æ E PÅ KONNSÆRT SCHJØH! HÆÆÆ?!! PÅ KONNNNSÆRTH! HÆÆÆ?! FYYYYY FAAAEN! HERRE E FAAAAEN MÆ SCHTORT! KONNSÆRT PÅ TÅRGE!! HÆÆ?! JAAA, FOILL JA! SCHJØH!" og etter at samtalen tok slutt fortsatte de med å rope fylle-ubetydeligheter med ryggen mot scenen. Møkkamenn. Akkurat sånne ting gjør at det ikke bryr meg nevneverdig at jeg gikk glipp av konserten. Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 27. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 27. mai 2008 playback-trackene og synthene ble altfor tydelige. Denne må du forklare nærmere? Misforstår jeg, eller mener du at DL spiller playback? Og synthene? Hæ? Mener du synthesizere? I så fall må du ha vært på feil konsert... Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 28. mai 2008 Del Skrevet 28. mai 2008 playback-trackene og synthene ble altfor tydelige. Denne må du forklare nærmere? Misforstår jeg, eller mener du at DL spiller playback? Og synthene? Hæ? Mener du synthesizere? I så fall må du ha vært på feil konsert... Playback på back-vokal og synther ja. Playback som i at dette lå på harddisk. Hadde full utsikt til teknikerne, så jeg var nok på riktig konsert. Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 29. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2008 Du satt kanskje bak miksebordet du? Eller har du aldri sett lydteknikere på jobb før kanskje? Du tror kanskje at alt er ferdigjustert før man går på scenen? Det at du så lydteknikere "fingre" med miksebordet på backingvocal, kan like gjerne vært at de justerte opp volumet på mikrofonene som da var i bruk, justerte volumet ned på annet utstyr eller justerte lyden på andre måter. Dette er jo helt normalt. Den eneste playbacken DL benyttet seg av, var på introen - før de begynte spille første låt, og i introen på "Love bites" hvor det var noen lydeffekter. Resten var ekte vare. Jeg har fulgt Def Leppard i over 20 år, og vil påstå at jeg vet mer om dette enn en som hadde god oversikt over lydteknikerne. Synthesizere var også nytt for meg. Det er greit at du ikke liker Def Leppard, men å komme med falske rykter om noe du ikke liker, det er lavmål. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 Du satt kanskje bak miksebordet du? Eller har du aldri sett lydteknikere på jobb før kanskje? Du tror kanskje at alt er ferdigjustert før man går på scenen? Det at du så lydteknikere "fingre" med miksebordet på backingvocal, kan like gjerne vært at de justerte opp volumet på mikrofonene som da var i bruk, justerte volumet ned på annet utstyr eller justerte lyden på andre måter. Dette er jo helt normalt. Den eneste playbacken DL benyttet seg av, var på introen - før de begynte spille første låt, og i introen på "Love bites" hvor det var noen lydeffekter. Resten var ekte vare. Jeg har fulgt Def Leppard i over 20 år, og vil påstå at jeg vet mer om dette enn en som hadde god oversikt over lydteknikerne. Synthesizere var også nytt for meg. Det er greit at du ikke liker Def Leppard, men å komme med falske rykter om noe du ikke liker, det er lavmål. Ingen grunn til å bli fornærmet, vet du. Det at artister benytter seg av playback på back-vokal og evt synth-spor er da intet nytt. Som oftest funker det veldig bra. Men det ble for meg litt for markant forskjell i lydnivå- og kvalitet i forholdet harddisk/live nå på lørdag altså.. At du har fulgt Def Leppard i over 20 år sier meg ingenting om hvor mye mer du evt skulle vite om dette enn meg, så det kan du gjerne få utdype. For ordens skyld: Jeg hadde svært god utsikt til teknikerne, både teknikerne som satt bak det største bordet med hovedmiksen og karen som sto foran med harddiskmiksen + skjerm. Jeg har både brukt og sett nok av denne type utstyr til å vite hva jeg snakker om. Og igjen: Det er i utgangspunktet intet negativt med backtracks, de aller fleste bruker det i større og mindre grad. Her var det kvaliteten i lyd og volum som ikke stemte. Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 29. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 29. mai 2008 Jeg oppfattet det slik at du mente koringa var playback, altså at ”koristene” mimet når de sang. I så fall mener jeg du tar grundig feil. Etter å ha fulgt Def Leppard i så mange år, sett dem utallige ganger på konsert, vet jeg hvordan det høres ut når de en sjelden gang gjør en feil (for eksempel at én begynner å synge feil tekst, eller at de kommer usynkronisert inn på et refreng osv). Kom ikke å si at de på forhånd har spilt inn sånne ting på harddisk. Blir omtrent som om jeg skulle si til deg at vokalisten i Thin Lizzy er tidligere kvinne. Dette kan jeg basere på at jeg hadde god oversikt over scena og bandmedlemmene, og jeg kunne tydelige se at vokalisten ikke hadde noe adamseple… For hva jeg vet, kan jo det være riktig, men sannsynligvis vil du som har fulgt dem i mange år vite slike ting bedre enn jeg som har sett dem bare én gang. Men kanskje har jeg misforstått deg, at det ikke var slik du mente det? Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 29. mai 2008 Del Skrevet 29. mai 2008 (endret) Jeg oppfattet det slik at du mente koringa var playback, altså at ”koristene” mimet når de sang. I så fall mener jeg du tar grundig feil. Men kanskje har jeg misforstått deg, at det ikke var slik du mente det? Nei, du misforsto ikke. Def Leppard brukte backtracks på backvokal for å "feite" opp (jeg har ikke sagt at de mimet, forresten). Jeg mener også at nivået og lydkvaliteten på leadvokal var påfallende spesielt når det gjaldt refrenger og krevende partier. Synthtrack er et ord jeg bruker på utfyllende lyd/effekter i lydbildet. Kan gjerne eksemplifiseres som akkorder langt bak gitarene. Mitt grunnlag for å uttale meg er hva jeg så (fullstendig edru, i motsetning til 90% av resten av publikum) samt erfaring gjennom snart 25 år som aktiv og utøvende musiker med praksis både foran og bak miksepulten. Hvis det kan trøste deg, så var mye av koret hos Lizzy også lagt i tracks, men bedre balansert i forhold til resten av lydbildet enn tilfellet var for DL. Endret 29. mai 2008 av Tumbleweed Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå