Gå til innhold

Forventinger for PMA 08 ?

Anbefalte innlegg

Ja nå er det bare litt under 2 måneder igjen til det første av neste års to store fotomesser, nemlig PMA. Hva har folk på lager av rykter\spekulasjoner\forventninger til hva som kommer?

Personlig tipper jeg på at Canon kommer med 5D MK2 og enkelte fantaserer om 450D men det har jeg ikke så stor tro på selv, Nikon med oppfølger til D80 og kanskje enda mer spennende, noen nye objektiver med f/1,4. Her tipper jeg de vil fylle inn litt av det som mangler, feks ett par av: 24mm 28mm 3

mm 50mm 85mm, og rykter om 24-120 VR verserer vel også. D3s med FF og 20 og noen MP bør vel vise seg til neste år også, 

og det er kanskje tidlig? Olympus har sikkert nok å stri med om dagen etter sine store lanseringer, så på DSLR fron

en tror jeg ikke det kommer så mye nytt der.

Pentax bør vel ha K20D og K200 i ett erme snart? Kanskje noen med mer peiling på Pentax har noe mer info om dette?

Og Sony da, som er min leir, bør vel ha ekte objektiver av mockupsene de viste frem tidligere ferdig snart, samt en A100 replacement (A500) og FF kameraet A900 ventes snart det også, men det kan drøye til Photokina muligens. Stilig blir det i alle fall med ett FF eller tilnærmet kamera med stabilisering og uten integrert grep. Man kan jo håpe på en 5D MK2 killer. Noen

som tror Nikon kommer til å kaste seg på denne bølgen?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

På kamerafronten fra Sony forventer vi:

A900 - fullformat som vil legge seg i samme leiet som Canon 5D.

A500 - erstatter A100, med samme sensor som A700, forhåpentligvis samme af. Litt mindre skjerm, knapper og innstillingsmuligheter. Legger seg i omtrent samme klasse som D80.

A300 - en rimelig billig og strippet model, som er beregnet for massesalg på "supermarkedet".

Dette er hentet fra følgende diskusjon på dpreview:

http://forums.dpreview.com/forums/read.asp...essage=26006849

Lenke til kommentar

Er enig at det er lite sannsynlig at det kommer noe store nyheter fra Olympus. Muligens noe mer optikk?

Leica kommer kanskje med sin versjon av Panasonic Lumix DMC-L10.

Tror nok Canon oppdaterer nok 400D - den serien har vært oppdatert hver 18 måned siden 300D. Blir nok kun små endringer som live-view og 3" skjerm.

Det som er mest spennende er nok om 5D blir oppdatert, og hvorvidt den blir erstattet av en eller 2 modeller - det gikk en del rykter om det sist sommer.

Nikon kommer nok med en D90 eller D80s/D80x avhenger av hvor mye de vil gjøre.

Pentax kommer nok med noe nytt; K200D og K20D høres sannsynlig ut.

Er usikker på om Sony er klar med en A900 alt; unasett bør vel A100 oppjusteres litt.

Tom

Edit: Hva er det som gjør at denne tråden blir så usaklig bred ? Er jo ingen bilder her som er for store ?

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Jeg legger en knapp på optikk fra Olympus, ja. Spesielt hadde det vært morsomt å se 35-100/2 i en SWD-versjon, burde passe ypperlig til skyting av innendørssport. De kan like gjerne gjøre det, 14-35/2 er allerede lansert som SWD, så hvorfor ikke?

Ellers hadde det vært interessant om Olympus klarte å kjøre ut et par oppdaterte E-410 og E-510. Dette tviler jeg dog ganske mye på, men hadde vært morsomt likevel.

Ellers lurer jeg på om vi får se noen oppdateringer fra Pentax, og Sony er jeg også spent på.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Er enig at det er lite sannsynlig at det kommer noe store nyheter fra Olympus. Muligens noe mer optikk?

Tror nok Canon oppdaterer nok 400D - den serien har vært oppdatert hver 18 måned siden 300D. Blir nok kun små endringer som live-view og 3" skjerm.

Det som er mest spennende er nok om 5D blir oppdatert, og hvorvidt den blir erstattet av en eller 2 modeller - det gikk en del rykter om det sist sommer.

Er usikker på om Sony er klar med en A900 alt; unasett bør vel A100 oppjusteres litt.

Tom

Får vel fortsette i den jobben jeg har - det er ikke noe fremtid som spåmann for meg...

Det er heldigvis kun litt over et hav år til neste fotomesse - får se omdet komme noe snadder da.

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Tom

Får vel fortsette i den jobben jeg har - det er ikke noe fremtid som spåmann for meg...

Det er heldigvis kun litt over et hav år til neste fotomesse - får se omdet komme noe snadder da.

Tom

Hehe.. Og i mellomtiden handler du 30D? :D

Lenke til kommentar

Jeg er fristet - 350D'en krangler litt om dagen. Jeg begynner å bli lei av liten søker, samt det at jeg trykker inn knapper med nesa.

40D er liksom ikke det jeg hadde håpet på; og 5D er for dyrt. Da kan det være like greit med en 30D for å se an utviklingen. Alternativet er å bytte system; men ettersom Nikon ikke kom med en D90 nå; så er det vel egentlig kun Pentax K20D eller Sony A700 som er aktuell... Annet blir for dyrt.

Tom

Lenke til kommentar

Jeg er fristet - 350D'en krangler litt om dagen. Jeg begynner å bli lei av liten søker, samt det at jeg trykker inn knapper med nesa.

40D er liksom ikke det jeg hadde håpet på; og 5D er for dyrt. Da kan det være like greit med en 30D for å se an utviklingen. Alternativet er å bytte system; men ettersom Nikon ikke kom med en D90 nå; så er det vel egentlig kun Pentax K20D eller Sony A700 som er aktuell... Annet blir for dyrt.

Tom

Hva med å gjøre som med å kjøpe en mk.II brukt da? Jeg hadde et tilbud på 9000 kroner, inkl. 1 batteri og lader. Eller blir det også for dyrt?

Lenke til kommentar

Du er altfor fornuftig til å være en Canikon-mann Tom. Du vil bli tatt godt vare på i Pentax/Sony-leiren. :fun:

Skjønner at en 30D frister, mtp optikken du sitter på vil det også være fornuftig, samtidig vil det ikke være et problem å finne kjøper til den heller.

Lenke til kommentar
Du er altfor fornuftig til å være en Canikon-mann Tom. Du vil bli tatt godt vare på i Pentax/Sony-leiren. :fun:

Fornuftig og fornuftig, fru Blom... Men at jeg blir godt mottatt hvis jeg bytter, det tvier jeg ikke på.

Skjønner at en 30D frister, mtp optikken du sitter på vil det også være fornuftig, samtidig vil det ikke være et problem å finne kjøper til den heller.

Det er nettopp det at opptikk samlingen begynner å bli OK. Så ved å bli i Canon leiren slipper jeg med mindre utgifter på den delen. Og kjøper jeg en 30D, så har jeg 5-10.000,- ekstra til optikk, blitz og annet tilbehør.

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...