gamerman Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Hei Jeg denne laptopen: HP Pavilion dv9550eo Den er kom ferdig installert med Windows Vista og jeg har tenkt til å installere XP som enten dual boot eller single. Men spørsmålet er, når jeg prøver å installere Windows Xp så får jeg en beskjed om at den ikke finner noen harddisker. Regner med dette har noe med SATA å gjøre? Jeg har ikke floppy på datamaskinen og hvordan skal jeg da kunne klare å få dette til? Må jeg ha en driver fra HP eller fra de som produserer harddisken? Trenger hjelp så fort som mulig! Takker for svar på forhånd Lenke til kommentar
[muffin] Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 skal ikke trenge driver til sata, men kan være du må sette noe i bios Lenke til kommentar
LostOblivion Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 (endret) Hadde samme problemet med min Dell bærbare. Du må finne et sted i BIOS hvor du kan velge mellom ATA eller en nyere diskkontroll som jeg ikke husker navnet på. Jeg måtte også skru av en annen ting for å kunne sette den til ATA. Når du har satt den til ATA (som XP-installasjonsprogrammet bruker), vil det antakelig funke! Endret 9. desember 2007 av LostOblivion Lenke til kommentar
gamerman Skrevet 9. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2007 Klarte det selv i går. Måtte legge til sata drivere på xp cden min. Men takk for hjelp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå