dabooo Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 akkurat kjøpt med en ny souround reciver, menne hvordan får jeg surround ut fra PC-en? har 6 helt like utganger fra lydkortet i masse forskjellige farger Lenke til kommentar
Hoisveen Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 (endret) HeiVed kjøp av nytt sorround anlegg så må du konfigurer Windows (Som jeg tror du bruker) til å vite at det selv har seks høytalere. Du kan gjøre det slik i XPStart/start>Control Panel/kontrollpanel>Sounds/lydså trykker du på Advanced/avansertnederst til høyre. i den ruten du får opp. Dermed får du et bilde av en skjerm og høytalere. Så velger du hvor mange du har.Har du et lydprogram som F.eks "Realtek" så skal denne konfigureringen kunne gjøres ved hjelp av det. Endret 31. mai 2014 av Hoisveen Lenke til kommentar
dabooo Skrevet 8. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2007 har stilt inn på rett instillig der, men all snakking i filmer etc blir borte, effektene kommer der de skal. må center ha egen utgang for snakking? Lenke til kommentar
Hoisveen Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 (endret) Vil tro du har puttet Svart til Svart og Grønn til Grønn bak i dataen?Den grønne porten går til dem fremfre og subwooferen mens den svarte går til dem bakre.Hvilken driver bruker du for lyden.? Endret 31. mai 2014 av Hoisveen Lenke til kommentar
dabooo Skrevet 8. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2007 jeg har en vanlig phono kabel fra "grønn" til rød og hvit på reciveren Lenke til kommentar
dabooo Skrevet 8. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2007 bruker nå en coax fra pc til forsterkeren, lyden er toppers men får fortsatt ikke stemmer, bare effekter Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Det kunne hjulpet å vite hvilken surroundreciever og hva slags lydkort det var snakk om. Forespeilier at du har 5.1 høyttalersystem, stemmer det? Sansynligvis er det bare en instilling som er gal, det gjelder bare å finne ut hvilken. Antar du ikke har brukt koaksial, men optisk utgang fra PCen. Ikke at det er noen forskjell, men jeg bare lurer på hva slags PC du har som har koaksial utgang på lydkortet To tips er å sjekke at filmen du spiller av faktisk har 5.1 lydspor, og sjekke at det er det du spiller av. Lenke til kommentar
dabooo Skrevet 8. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2007 spilte akkurat av en film (transformers DTS) og fikk alle lydene jeg skal ha, stemmer og alt men om jeg starter en annen film uten DTS får jeg alle effektene men ingen stemmer. må i såfall ha en løsning som gjør at jeg kan switche over noe uten og måtte bytte ledninger bak hver gang jeg skal se film :O Lenke til kommentar
Hoisveen Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 (endret) Egentlig skulle innstillinger hjulpet, men du må jo sefølgelig se for at filmen støtter f.eks Dolby Digital som gir deg sorround effekt. Ikke alle filmer støtter sorround men de fleste en dag i dag. Endret 31. mai 2014 av Hoisveen Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Det har ingenting med kablingen å gjøre, for S/PDIF overfører all lyd. Det er nok heller recieveren det er noe galt med, eller instillingene på den. Hvis du har recieveren innstillt til å spille av Dolby DTS, og filmen du spiller av ikke har dette lydfromatet, så blir det sansynligvis kluss. Hva slags surroundreciever har du, og er det DVD eller "rippa" filmer du ser på? Testa ut forskjellige avspillingsinstillinger på recieveren? Lenke til kommentar
dabooo Skrevet 26. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 26. januar 2008 fant ut av hele greia ikke så lenge etter jeg lagde posten, blei bare litt skjokkert da jeg koblet opp alt og fikk lyd fra musikk og effecter men ikke noe prating etc i filmer. Var reciveren som jeg måtte stille litt på ja, siden den var helt ny var det nok litt mangel på kunskaper fra min side, men nå er alt i orden og spiller bra som rakkern! takk for hjelpa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå