REALERBRASELLOUTERDÅRLIG Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Føler dere noen ganger at tennene har flyttet på seg? Er vel blitt 2 år siden jeg tok reguleringen av. Og jeg føler at høyere fortanna mi har beveget seg. Er ikke en særlig komfortabel følelse... Prøver å dytte den inn... Ser ikke noe forskjell i speilet. Men det føles anderledes... Har sluttet med "plate" (Sånn plastikkmodell som blir tatt av tennene rett etter du har tatt av reggisen og måtte bruke det før du skal sove) for ett halvtår siden, det har blitt sånn siden da. Spurte en av vennene mine, han sa han også følte det sånn noen ganger. Lenke til kommentar
Nora90 Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Det er normalt at tennene beveger seg litt etter man er ferdig med å bruke plata Selv begynner jeg å få litt overbitt igjen... Lenke til kommentar
Jon4s Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 (endret) Ja,merker at den ene tanna ved siden av fortanna mi begynner å røre litt på seg igjen. Kjører gommen noen ganger for å prøve å regulere(heh) det. Endret 8. desember 2007 av j0nas Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Haha, det er ganske morsomt. Jeg fikk jo den gommen vettu på slutten av behandlingsperioden min. Den har jeg beholdt nå i ettertid, selv om det er et par år siden sist jeg brukte den. Det viser seg at når jeg en sjelden gang prøver å ta den på, gjør det enormt vondt og tennene passer dårlig til gommen. Det må jo tyde på at tennene flytter litt på seg! Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Samma her, prøver jeg å presse inn den plastforma så gjør det dritvondt. Så tenna har nok forandra seg en del siden jeg tok den av Men de ser fortsatt rette og fine ut. Lenke til kommentar
REALERBRASELLOUTERDÅRLIG Skrevet 9. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2007 Puh, fint å vite at det ikke bare er meg. Lenke til kommentar
Kibs Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Tennene sklir litt hit og dit, ja. Har to venninner som begge har skjeve tenner i underkjeven. Ser ikke pent ut. =/ Selv kjenner jeg av og til at de "flytter" seg, men så går de på plass igjen. Har heldigvis streng bak tennene i underkjeven, da, så de holder seg på plass, og overkjeven oppfører seg ok. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Var 12mm overbit- rimelig mye ja. Hadde regulering 1 1/2 år, og plate etter det. Nå er det vel 3 år siden jeg sluttet med plate. Og de har merkbart sklidd tilbake. Har ikke slik jernbøyle bak tennene som mange andre har da. Hvorfor er det slik? Må jeg har regulering igjen nå da? Lenke til kommentar
knetrom Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Da jeg tok av reguleringen nede for 10 års tid siden fikk jeg en sånn tynn streng (ikke vanlig regulering) på innsiden som skulle holde fast tennene i et års tid. Den ene tannen løsnet fra limen og vrei seg ut. Sånn er den i dag, ganske skeiv faktisk, den har liksom gått ut av rekken og lagt seg litt over tannen ved siden av. Så tennene beveger seg ja, men om de ikke løsner fra holdestrengen som min gjorde, vil de nok bli rette og fine for det Fun fact, jeg skulle tilbake og fjerne den tynne strengen etter et års tid, men det skjedde aldri og etter 7-8 år tok spurte jeg den vanlige tannlegen min om han kunne fjerne den. Noe jeg hadde latt være å spørre om tidligere.. Det tok 1 minutt.. Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Har merka dette jeg også. Bruker riktignok plate både oppe og nede, men det skal ikke mer enn 3-4 dager til før jeg sliter med å få den på plass. Er nok ganske normalt dette her. Lenke til kommentar
Heatsink Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Jeg tok av reguleringen for nesten 4 år siden. Har brukt den plastikkavstøpningen om natta sånn av og til, slik at tenna holder seg "på plass", men overbittet mitt har sklidd en hel del tilbake. Er nesten litt bekymra, vil ikke se ut som en hest igjen Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Tok av reguleringa for tja... Et og et kvart år siden. Bruker fremdeles plate, og ifølge kjeveortopeden skal jeg bare fortsette å bruke den. Strengen på baksiden ble jeg fortalt at jeg skulle beholde til slutten av tjueåra Uansett, mener at bittet mitt har blitt litt annerledes (hadde litt overbitt før), og at kjeven anstrenger seg veldig på en måte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå