Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Alle som hra hatt regulering.

Anbefalte innlegg

Føler dere noen ganger at tennene har flyttet på seg?

Er vel blitt 2 år siden jeg tok reguleringen av. Og jeg føler at høyere fortanna mi har beveget seg.

Er ikke en særlig komfortabel følelse... Prøver å dytte den inn... Ser ikke noe forskjell i speilet. Men det føles anderledes...

Har sluttet med "plate" (Sånn plastikkmodell som blir tatt av tennene rett etter du har tatt av reggisen og måtte bruke det før du skal sove) for ett halvtår siden, det har blitt sånn siden da.

Spurte en av vennene mine, han sa han også følte det sånn noen ganger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Haha, det er ganske morsomt.

Jeg fikk jo den gommen vettu på slutten av behandlingsperioden min.

Den har jeg beholdt nå i ettertid, selv om det er et par år siden sist jeg brukte den.

Det viser seg at når jeg en sjelden gang prøver å ta den på, gjør det enormt vondt og tennene passer dårlig til gommen.

Det må jo tyde på at tennene flytter litt på seg! :D

Lenke til kommentar

Tennene sklir litt hit og dit, ja. Har to venninner som begge har skjeve tenner i underkjeven. Ser ikke pent ut. =/ Selv kjenner jeg av og til at de "flytter" seg, men så går de på plass igjen. Har heldigvis streng bak tennene i underkjeven, da, så de holder seg på plass, og overkjeven oppfører seg ok.

Lenke til kommentar

Var 12mm overbit- rimelig mye ja. Hadde regulering 1 1/2 år, og plate etter det. Nå er det vel 3 år siden jeg sluttet med plate. Og de har merkbart sklidd tilbake.

Har ikke slik jernbøyle bak tennene som mange andre har da.

Hvorfor er det slik? Må jeg har regulering igjen nå da?

Lenke til kommentar

Da jeg tok av reguleringen nede for 10 års tid siden fikk jeg en sånn tynn streng (ikke vanlig regulering) på innsiden som skulle holde fast tennene i et års tid. Den ene tannen løsnet fra limen og vrei seg ut. Sånn er den i dag, ganske skeiv faktisk, den har liksom gått ut av rekken og lagt seg litt over tannen ved siden av. Så tennene beveger seg ja, men om de ikke løsner fra holdestrengen som min gjorde, vil de nok bli rette og fine for det

Fun fact, jeg skulle tilbake og fjerne den tynne strengen etter et års tid, men det skjedde aldri og etter 7-8 år tok spurte jeg den vanlige tannlegen min om han kunne fjerne den. Noe jeg hadde latt være å spørre om tidligere.. Det tok 1 minutt..

Lenke til kommentar

Tok av reguleringa for tja... Et og et kvart år siden. Bruker fremdeles plate, og ifølge kjeveortopeden skal jeg bare fortsette å bruke den. Strengen på baksiden ble jeg fortalt at jeg skulle beholde til slutten av tjueåra :hm:

Uansett, mener at bittet mitt har blitt litt annerledes (hadde litt overbitt før), og at kjeven anstrenger seg veldig på en måte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...