Gå til innhold

Bra familiespill til PS3?

gemmi

Anbefalte innlegg

I fjor fikk jeg heldigvis tak i Wii til jul. Det var jo artig, men har blitt

litt lei av å veive i lufta med disse kontrollerne.

Bestilte PS3 hos elprice til denne jula, men ble lei av å vente, og kjøpte

hos Spaceworld i dag i stedet.

Men mitt spørsmål er:

Finnes det noe familievennlig spill til ps3? Som passer for

jenter i 10-12års alderen?

Til nå har jeg kjøpt singstar, Colin McRae dirt (til meg selv),

the golden compass til ps3 og Super Mario Galaxy til wii'en.

Er litt skeptisk til the golden compass etter å ha lest omtalen

på gamer.no. Noen som har noen formening om the golden compass?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva med Eye of Jugdement? Det er kanskje ikke så morro for en jente på 12, men familie spill kan jeg love deg det er :love:

Eye of judgement ja.... har notert meg det, men har ikke satt meg helt inn

i hva det går ut på.... ser det benytter seg av playstation eye...

Hva går det ut på, sånn i korte trekk?

Lenke til kommentar

Høres jo litt ok ut dette....

Men hvis dere skulle anbefale 3 spill til PS3, som skulle

passe til en familie på 4, der barna er jenter på 9 og 12 år,

mamma og pappa er 35. Hva ville anbefalingene da være?

Singstar til mamma er i boks. Mamma liker også spill av type

Rayman, Harry Potter osv. Hun liker å utforske ting.

Pappa liker racing... (har kjøpt Colin McRae: dirt)

Lenke til kommentar

Playstation 3 har så langt hatt lite fokus på de lavere aldersklasser, mest action, krig og fart. Wii'en er nok et sikrere kort for jentene dine. Det kommer imidlertid noe med enormt potensial etter jul: LittleBigPlanet

Ellers tror jeg faktisk Lego, Complete saga kan appelere både til store og små selvom det i utgangspunktet virker veldig barnslig (men det er vi vel alle som har kjøpt PS3 ;))

Det er forresten noen av småspillene på PlaystationStore som også er kule, de koster fra 30-100 kroner, f.eks LocoRocco, Pixelracers osv.

... Hun liker å utforske ting.

Men hva skal egentlig dere med PS3, virker som mor og far har nok annet å drive med ;)

Endret av Mozze
Lenke til kommentar
Som familiespill vil jeg anbefale virtua tennis. Passer for alle og har veldig lav lærekurve. Man kan spille opptil 4 spillere, mot hverandre eller på lag. Finnes også såkalte minigames som ikke er vanlig tennis, men hvor man slår på andre ting og konkurrerer mot hverandre.

Men ta av lyden i så tilfelle, musikken e helt forferdelig :p

Men spillet e artig det.

Endret av GhostViper
Lenke til kommentar

Har to jenter selv som er litt mindre enn dine. Vil anbefale Rub'a Duck som er en nedlastbart spill til Ps3. det skal du skal geleide en rekke gule ender gjennom baner med vann ved å bruke tiltfunksjonaliteten på SixAxis. Blir litt som å balansere et fat emd vann i hendene og noe flytende oppi. Lemmings til ps3 er også artig for ungene.

Det har også kommet et simpsonsspill. Usikker på om dette er beregnet på voksne menn eller unger.

Locoroco er VELDIG kort. Tror man feier igjennom det på 20 minutter, men så koster det vel heller ikke mer enn 30 kroner

Ellers så er det dårlig med barnespill på ps3. . Hvis du har kjøpt 60 gigversjonen av ps3 så anbefaler jeg deg heller å kjøpe noen ps2 til barn og smekke inn i PS3'en. Ps2-spillene er stort sett ganske billige. Det er veldig mye bra ps2 spill ute som folk burde spille i stedet for å klage over spilltørke. Har kjøpt Noddy til ungene (norske stemmer). Far spiller GTA Liberty City Stories for ps2 på sin ps3. At de har fjernet ps2 støtte på Ps3 ser jeg som en katastrofe. Skjønner ikke helt at det skulle spare dem for så mye penger. Tror heller de taper framtidige inntekter på dette da folk kjøper færre ps2 spill. Blir litt som å pisse i buksa nå det er kaldt. Det blir varmt der og da, men så blir det et helvette etterpå. Lurer foresten på om noen virkelig har prøvd det siden det er blitt er ordtak, vel nok om det. Personlig har jeg planer om å spille igjennom GTA Vice City Stories og God Of War I og II som ps2 spill på ps3. Det bør vel sony tjene noe få kroner på.

Buzz dukker vel opp på nyåret og blir vel en virkelig killerapp for ps3. Har testa litt Eye Of Judgment. Det er ikke så kult som man skal ha det til. Det er veldig showoff en ukes tid og etter det så har det begrenset nytte. Synes også det er merkelig at kameraet ikke er trådløst. Det veier ikke en dritt, så det har ene lei tendens til å falle/forskyve seg pga den vanvitte korte kabelen som følger med. Bør vel kjøpe med en 3 meters USB skjøt når man kjøper dette spillet.

Lenke til kommentar
Locoroco er VELDIG kort. Tror man feier igjennom det på 20 minutter, men så koster det vel heller ikke mer enn 30 kroner

LocoRoco er på ingen måte kort. Hver gang du gjennomfører spillet så åpner det seg nye områder, tror det er 6 totalt. Du kan seffis kline alle LocoRocoene rett ned til "sluttbossen" på første runde, men det er jo egentlig ikke formålet med spillet. Man kan redde 200 locorocoer og det er en omfattende jobb ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...