Gå til innhold

MMO-Glider - Hva synes dere?

Anbefalte innlegg

Dere har sikkert hørt om MMO-Glider, som er et av Bot-programmene som du kan bruke til å farme for deg, levle for deg og gjøre andre ting av seg selv uten at du trenger å være i nærheten.

Hva mener dere om sånne programmer? Synes dere det er galt å bruke de for å levle sin karakter nummer 20? Eller farme gull til epicmount eller raids med dem?

Jeg vil at dette skal være en generell diskusjonstråd, så venligst ikke post linker som kan lede til steder der dette programmet kan kjøpes. Personangrep settes heller ikke pris på.

Selv synes jeg ikke det gjør så veldig mye, spørs helt på brukeren. Om du faktisk setter av tid til å lære klassen og passer på å ikke botte på steder som du vet andre spillere bruker ( f.eks diverse Ogre Camps eller Piratene i Tanaris etc )

Har selv levla en paladin og en druid ved hjelp av dette, programmet, og holder på med en prest som snart er 40. Har aldri fått et eneste whisper fra andre spillere da jeg holder meg langt til pokkerivold i forhold til hvor folk normalt levler.

Om jeg blir bannet så var det synd, jeg ville ikke spilt WoW hadde det ikke vært for Glideren :)

Og når det er sagt så ville jeg aldri funnet på å bruked den til hverken BG-botting eller Gold-farming på 70.

Noen andre her som er enten for eller mot gliding eller har andre erfaringer med dem?

Endret av Smeagoldfish
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I levlingshenseende har jeg ingen motsetninger.

Diger kuk i kjeften dersom det brukes i battlegrounds imidlertid.

Er en del på Glider-forumet som bruker den for å løpe fra graveyards og inn til fiendenes base for å unngå anti-afk systemet. Synes selv dette er helt på trynet.

Lenke til kommentar

For 5 dollar kjøpte jeg pass til et forum hvor glidere hold til og delte tips,div haxx bugs om spillet

Og 98% av alle som glidet der med den nyeste glider ble bannet.

Og alle oppdaget glidere blir oppdatert men blir oppdaget igjen og nå er dem vel på versjon 100 og blizzard finner dem alltid så risikoen for å bli bannet er meget høy.

Ville såfall kuttet det ut på høyeste level og ikke brukt det til farming etter 70.

Folk merker det og blir sjalu og reporterer. Selv har jeg blitt rap for boting pga jeg ikke svarte en som ville joine for xp.

De som jukser som blizzard finner banner dem alltid rett etter dem har betalt for 1 mnd til.

Samme med tbc , fant juksere pre tbc ingen ble bannet, men da alle hadde kjøpt TBC ,oppdatert kontoen og ble lvl 61 lovlig betalt for ny mnd og alt bannet dem.

Med tanke på all IP trace mail AH og all sikkehet blizzard har satt igang nå så spiller man ikke trygt om man har urent mel i posen. Jeg logget på en venns kriger for å respekke og GM W meg "sudden change of IP = haxx?"

Vet ikke hvilken klasse du har men hunterbots er kodet <CAT> <BEAR> som eksempler i koden og bottere forandrer den ikke men bytter navn på petten isteden så mange av boteres pets heter CAT og BEAR^^

Ville ha kjøpt en konto med samme class som man selv hadde isteden for boting pga risken.

Endret av War
Lenke til kommentar

For og imot det.

Det er det samme som å kjøpe gull fordi man ikke orker å farme det, ved at man gir penger til de som glider for å skaffe gull. Det skader ikke en spiller egentlig, men det gjør at økonomien blir fucked, prisene stiger fordi folk får kjøpt mer gull som gjør at prisene stiger fordi folk sløser med gullet. Glidere er et ledd av problemet, men ikke alle japser bruker glidere, men heller personer.

Hva mener dere om sånne programmer? Synes dere det er galt å bruke de for å levle sin karakter nummer 20? Eller farme gull til epicmount eller raids med dem?

Kan ikke se at det skader så mye at Per har på en glider for å grinde mens han er på skolen, men det er uektisk og slik tøv.

Nei jeg kan ikke bestemme meg, enkelte liker ikke å grinde, men heller å pvpe/raide, så de får vel gjøre det, jeg har ikke noe imot det. Derimot gjør glidere noe med spillet, som de personene som ikke faktisk spiller selv opp til 60, de blir ræva og man ender opp med dem i grupper. Det gjør spillet nokså kaldt, det er fint at det ikke er lov, ellers hadde det vært kjedelig for Ole å starte en ny char bare for å oppleve at ingen faktisk spiller, men alle grinder dagen lang fordi det er raskere.

Lenke til kommentar

Vil nå ikke si at gullkjøpere ødelegger økonomien for det er da ingen ting man MÅ ha på AH man ikke kan stikke å farme selv.

Ja gullkjøpere herje på AH og oss dødlige kan skaffe det slev og glemme hele AH.

Vi kan jo til og med tjene på det med at det vi selv farmer er verdt mer uten at vi har betalt ekte penger for det.

Mange farmere med glider skaffer jo også mere av det som dropper og uten dem ville det vært mindre på Ah og kanskje også høyere priser.

Lenke til kommentar

Boter selv på en annen konto som jeg har fått av en venn har ikke bottet noen til 70 enda, men kommer vell.

For å si det sånn, mmo-glider selv sier at de kun har laget boten for å fjerne det kjedelige med spillet, å jeg begynner å bli salig lei av å lvle nå, men syns det er veldig artig i lvl 70, og har lyst på nye 70's så jeg bruker boten for å fjerne det kjedelige med spillet sånn at jeg kan nyte det som er artig med spillet.

Så jeg er for boting for å lvle, å kun det.

Er kanskje litt lettvint, men det driter jeg så å si en lang en i når jeg nesten sovner når jeg lvler..

Er også kanskje litt lettvint med bg boting, og jeg er sterkt imot det, for bgbotting øddelegger en god del for de andre i bg's som vil si at du gjør spillet kjedelig for andre, og siden jeg er for å fjerne kjedelig deler av spillet så vill ikke jeg gjøre livet surt for de som faktisk syns bg er artig(jeg syns bg er artig, men så det fra en annen vinkel)

boting er helt greit synes jeg, bare ikke øddelegg for andre mens du gjør det.

Lenke til kommentar
snip..

98% banrate sier du? Da lurer jeg på hvilket forum dette var. Den versjonen du kjøper for 25 dollar har fantastisk mye innebygget sikkerhet og blir konstant oppdatert for å være "trygg"

Glideren har en egen innebygget "Warden" som heter Tripwire. Denne scanner konstant minneverdiene til Warden for å se om noe forandrer seg. Om det gjør dette vil Botten skru seg av til developerne har funnet ut hva som oppdaterte seg.

Nesten alle som blir bannet av å glide er folk som ikke tenke før de skrur den på. Om du bruker en god del til på å sette den opp samt lage waypoints selv så skal det mye til for å bli bannet.

Men nok om dette :)

Lenke til kommentar

Sansynligheten er stor for at det var så høy banrate før dem visste om warden , skal bruke en annen pc en wow pcen og se om jeg finner frem til forumet.

mmotricks het forumet , kan sansynligcis ikke poste hele linken her men 1 sek i goggle. . .

Det er erfarene moderatorer som har flere egene servre og koder selv som ble bannet så blizzard må ha kommet dem i forkjøpet.

Endret av War
Lenke til kommentar
Sansynligheten er stor for at det var så høy banrate før dem visste om warden , skal bruke en annen pc en wow pcen og se om jeg finner frem til forumet.

Sansynligvis enten et annet program eller en cracka versjon av Glider da tenker jeg. Aldri vært noe særlig høy banrate på det programmet de fleste bruker.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8723

hvis poenget er å komme seg fort til 70, er vel questing veien å gå. Mye er forandret siden 2.3. Blant annet 30% mer exp ved levering av quester.

Så imo kan glidere holde på så mye de vill, og jeg kan le av dem når de er lvl 50ish og jeg 70 =)

Lenke til kommentar
hvis poenget er å komme seg fort til 70, er vel questing veien å gå. Mye er forandret siden 2.3. Blant annet 30% mer exp ved levering av quester.

Så imo kan glidere holde på så mye de vill, og jeg kan le av dem når de er lvl 50ish og jeg 70 =)

Kan godt teste :) Jeg og deg spiller om dagen med questing, MEN jeg lar glideren spille for meg om natta / på skolen / middag / ute med venner, så kan vi se hvem som er 70 først kkey? :)

Poenger er ikke 70 fortest mulig heller, men å ikke dø av kjedsomhet mens man spiller.

De som tror at glider er noe man setter på når man starter 1 karakter og at den levler karakteren til 70 på rekordtid har ikke skjønt det. Greia er å kutte ned på den kjedelige delen, nemlig å levle til 70 for tiende gang.

Lenke til kommentar

Personlig så har jeg lvlet 1-70 med, warrior, shaman, mage, priest, rogue, rogue og en haug til 50-60...

Nå det har jeg gjort over 3.5 år med wow gaming men for engangs skyld botter jeg opp en paladin nå.

Blir bare så lei.. Når man kan ALT fra 1-70 så blir det ekstremt kjedelig.. Derfor botting opp til 50 = win.

Kjører den på en ekstra account jeg har og transferer over når den er 50 elnz.

Om botting er juksing? Ja jeg vil påstå det, man får et annet program til å gi deg noe verdi i et spill så ja..

Men om jeg er imot denne typen juksingen? Ja.

Men er jeg lei nok av lvling til å bruke denne typen juksingen? Ja.

Lenke til kommentar

Finst det noke tal på kor mange % som brukar/har brukt sånne program?

Eg er uansett heilt imot det, og den dagen eg i heile tatt tenkjer på å byrje med sånt har eg slutta med WoW for godt. Når delar av spelet blir so kjedlig at eg må jukse for å komme meg gjenom det ser eg ingen grunn til å halde på.

For visst spelet er so usannsynleg kjedlig kvifor spele i heile tatt?

Greit nok, dåke seier at spelet blir kjekt på lvl 70. Men level 70 har og jo mange kjedlig delar ifølge folk flest. Grinding, skaffe rep, o.l, då kan man vel like greit bruke Glider der og då? Siden det er kjedlig.

Og det andre, å måtte levle opp igjen enda enn char. Huff det går jo ikkje an uten å jukse, eller? Eg har lest tidlegare at spelare gjerne vil teste andre chars, og det kan eg jo forstå godt.

Men kva med å gjere det so enkelt å ta turen innom test server når den er oppe? Du kan overføre 4 lvl 70 chars med full epic og leike deg med da. Høyrest ikkje det betre ut, enn å bryte reglane satt av Blizzard og ty til juksing?

Sjølv har eg kun enn lvl 70 char ( ingen planar om å skaffe meir ), min gode druid. Eg var heldig å fant den perfekte klassen, og har aldri sett behov for å ha noken anna.

Lenke til kommentar

Denne typen bot'ing er jo som om du selv spiller. Er det juks? Nja, men du tjener ikke noe på det. Hadde jeg kunne spillt 24 timer i døgnet hadde jeg lvl'et raskere, sikkert tjent mer penger og fått bedre items (fra quest rewards). Ingen merker forskjell på om du sitter bak skjermen, ellet et program gjør jobben.

Dette er for lvl'ing og farming dog. I battlegrouns er det litt anderledes, for da gjør innsatsen en forskjell, og så vidt jeg vet er ikke dette programmet designet for pvp.

Så min mening er, dette er et jukseprogram som gjør at du kan jukse RL, altså du slipper å bruke forbannet mye tid på grinding, lvl'ing osv. Personlig kan jeg veien til 70 utenat i hodet (som horde) og hadde gått lei veldig kjapt skulle jeg lvl'et en char til 70 enda en gang.

Lenke til kommentar

Ser ikke helt vitsen med å først kjøpte spillet, lage en konto som koster penger, da igjen betale enda mer for et program som ...spiller spillet for deg. Høres veldig tamt ut spør du meg. Men har dog ikke noe særlig "i mot" det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...