Gå til innhold

Praxino Productions - kritikk ønskes

Anbefalte innlegg

Har finpusset litt på koden i det siste. Er det fortsatt grove feil?

Kunne også tenkt meg litt mer kritikk på design, har ikke helt fått med meg hva som bør endres...

Bakgrunnsbildet (clipboarden) flimrer litt enda, men det er nok pga filesize. Skulle likt å fått fjernet den horisontale scrollen på siden, hvordan gjør jeg det? overflow:hidden i html fjerner den vertikale også... Løsningene på bildene er også veldig... hjemmelagd.

Har også fått meg en ordentlig host!

Endret av Habitats
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Definitivt en stor forbedring kodemessig fra den første skissen du la ut. Bra! :thumbup:

Designmessig, så er det et par ting som fortsatt plager meg:

• Svart tekst på hvit bakgrunn gir for store kontraster til at det blir behagelig å lese.
  • Selve den film-klappesaken som er rammen rundt designet tar for mye oppmerksomhet. Det er ikke stygt, men det er rett og slett for glorete, og jeg legger mest merke til den, og ikke teksten på sidene.
  • Hater den sprut-tingen nederst til venstre.
  • Liker ikke hover i menyen.

Lenke til kommentar
Svart tekst på hvit bakgrunn gir for store kontraster til at det blir behagelig å lese.

Om du tenker på overskrivene så syntes jeg ikke det gjør så mye at de er svarte, brødteksten er ikke svart (color: #333333;). Syntes du jeg burde tone ned alt?

Selve den film-klappesaken som er rammen rundt designet tar for mye oppmerksomhet. Det er ikke stygt, men det er rett og slett for glorete, og jeg legger mest merke til den, og ikke teksten på sidene.

Denne er jo hovedgreia til bedriften, og går igjen på visittkort, flyers osv. Føler jeg ikke kan gjøre så mye endring på denne uten at den blir stygg. Har du noen konkrete forslag?

Hater den sprut-tingen nederst til venstre.

:p Det ser så tomt ut uten den. Hater du kele konseptet, eller størrelsen, formen? Noe jeg kan endre med den, eller bytte ut med? Føler jeg trenger noe der.

Liker ikke hover i menyen.

Hva er det du ikke liker ved den? Farger? Design? Bør jeg fjerne hele effekten?

Ettersom jeg er en generelt dårlig designer, så kan jeg ikke gjøre annet enn å spørre/prøve meg fram...

edit: Ang tekstfargen, jeg har dette i css. Men når jeg sjekker fargen i FF/IE, så er den fremdeles #000000. Prøvde å sette #333333 på overskrifter, og da funket det. Hvorfor fungerer det ikke med body? Må jeg gi all farget tekst en ID/class?

Det funket forøvrig med andre farger, som feks #66666, men dette ble alt for lyst. Hvorfor fungerer det ikke med #333333 på brødteksten?

body{
font-family: arial;
color:#333333;
font-size: 16px;
background: url(images/background5.png);
background-position: bottom;
background-attachment: fixed;
background-repeat: repeat-x;
background-color: #00779c5;
}

Endret av Habitats
Lenke til kommentar

Jeg vil tro det hadde sett bedre ut uten hendene som holder denne greia (husker ikke hva den heter for øyeblikket)

Sprut brushen nede til venste passer absolutt ikke inn, fordi den tiltrekker seg oppmerksomhet (noe den ikke skal gjøre her)

Du føler kanskje at det blir tomt selv, men det er ingen regel som tilsier at man fylle opp designet overalt.

Tenk litt på hva du vil at personen som besøker siden din skal se på. Brushen i hjørnet, hendene på greia, eller en passende blanding av designet og innholdet? Tenk litt på det.

Anyway, så ser koden mye bedre ut også. Personlig hater jeg scroll i en scroll igjen, som utgjør et skikkelig kaos noen ganger, og det blir klundrete.

Stå på! Regner med at du lærer mye! :)

Endret av AnaXyd
Lenke til kommentar
Hei

Laget en side for Praxino Productions som er en ungdomsbedrift jeg er med i.

Jeg er usikker på hendene til høyre og hvordan den nederste tar seg ut i forhold til teksten.

Skal nevnes at mine HTML kunnskaper er begrenset, og dette er den første seriøse siden jeg har skrevet. Så, flame away!

All gjennomtenkt kritikk er velkommen.

http://www.praxino.org

Siden validerer.

//hab

Jeg synes du skal lage noe enklere. Noe som ikke er så veldig frustrerende for øyene. Liker ikke at det skal være så mye dill dall. Det at det stikker ut noen udødvendig mønstre ut av rammen synes jeg ikke er vits.

Hold det mer i denne stilen:

http://comtec-ub.com/

Enkelt og fint :)

Lenke til kommentar

En slik side burde bringe et budskap til personen som besøker sida, og argumentere godt for et kjøp. En slik side burde vise med en gang hva som selges, og personen burde skjønne med en gang han entrèr siden hva dette handler om. Bilder er også sinnsykt viktig, og på den siden må jeg lete meg frem. Dessuten bærer den siden ett preg av "portal" design, som begynner å bi ganske kjedelig..

Lenke til kommentar
En slik side burde bringe et budskap til personen som besøker sida, og argumentere godt for et kjøp. En slik side burde vise med en gang hva som selges, og personen burde skjønne med en gang han entrèr siden hva dette handler om. Bilder er også sinnsykt viktig, og på den siden må jeg lete meg frem. Dessuten bærer den siden ett preg av "portal" design, som begynner å bi ganske kjedelig..

Ja du tenker på UB? Du har ett veldig godt poeng og må si meg enig. Det er godt å høre at du prøver på noe nyskapende, men prøv og ikke ha for mye grafiske ting som forstyrrer forbrukeren ihvertfall. Litt mere varme farger hadde gjort seg, og kansje noen små effekter.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...