Gå til innhold

Spørsmål om PS3 40GB - forandringer, tilgjengelighet, pris m.m.

2bb1

Anbefalte innlegg

Hei, tenkte å anskaffe meg en PS3 før jul, men må bare få på plass noen opplysninger.

Er de eneste forskjellene fra 80/60GB til 40GB at 40GB-en har mistet litt gigabyte + minnekortleser + bakoverkompabilitet? For det er isåfall ting jeg ikke har brukt for.

Eller er det andre forskjeller som strømforsyninger, eller andre forandringer?

Ang. pris så ser jeg at den koster 3400kr på billigste nettsted ifølge prisguiden, så det er vel forsåvidt greit. Flere spørsmål kan jeg poste etter hvert.

Endret av 2bb1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Okey. _Ingen_ andre forandringer? Alt fra mikro til makro? For i såfall er det jo et "kupp" for meg å kjøpe 40GB-en.

Hvis du skal gå ned til minste detalj så har 40 gb færre luftehull enn 60 gb, det er også snakk om at den tar mindre strøm og bråker minder enn 60 gb. Men så er det noen som mener at feilprosenten er større på 40 gb enn 60 gb, men det dekker jo garantien.

Lenke til kommentar

Det påstås også at 40gb-utgaven ikke spiller av "Super Audio CD"-plater, mens 60gb-utgaven gjør det (gjelder de japanske utgavene). Vet ikke om dette er tilfelle på den europeiske utgaven, men for min egen del er støtten for slike plater uansett 100% uinteressant. :)

http://ps3.qj.net/Famitsu-compares-ceramic...g/49/aid/106172

Det med høyere feilprosent er tilbakevist av Sony, hvis det er snakk om ryktene om at 40gb-utgaven hadde en feilprosent på 40%. Var visst noen journalister som rotet litt.

http://www.scee.presscentre.com/Content/De...mp;NewsAreaID=2

edit: skrivefeil i fleng

Endret av Juke
Lenke til kommentar

Tom-i-hue: Jada, greit å vite slike detaljer som luftehull også :)

Juke: Ser jo veldig bra ut det der. Sitter med en kamerat nå som har PS3, og streaming av video, musikk og bilder via Windows Media Player går jo som en drøm. Vi skal ta å prøve TVersity også nå for å se om det også kan være en mulighet.

I tillegg har han lastet ned Blue/Blue Christmas temaet som er utrolig flott å se på :)

Lenke til kommentar
Tom-i-hue: Jada, greit å vite slike detaljer som luftehull også :)

Juke: Ser jo veldig bra ut det der. Sitter med en kamerat nå som har PS3, og streaming av video, musikk og bilder via Windows Media Player går jo som en drøm. Vi skal ta å prøve TVersity også nå for å se om det også kan være en mulighet.

I tillegg har han lastet ned Blue/Blue Christmas temaet som er utrolig flott å se på :)

Tversity funker veldig bra.

Lenke til kommentar

Har 52-i-1 minnekortleser på pcen 4m fra tven, så det er ikke noe problem :) USB-innganene ser jeg problemet med. Men om jeg trenger to innganger til to gitarer er det jo bare å plugge ut mus og tastatur. Dessuten kommer jeg ikke til å bruke den så mye til spill, eneste Gran Turismo har jeg veldig lyst på. Så alt i alt tror jeg ikke det skal bli noe problem for meg :)

Lenke til kommentar

Ja, kan hende det fungerer også.

Ok, så hva skal du bruke ps3'en til da? bare Blu-ray?

Tja, Blu-ray filmer, litt spill, mediacenter pc med lagring av alle bilder og all musikk slik at det er lett tilgjengelig for resten av familien uten at de blir nødt å rote inn på pcen min for å finne frem til bilder/musikk. Dessuten er det ofte bildefremvisning, og da blir det mye lettere med bruk av PS3. I tillegg så skal jeg streame mellom pc og ps3 slik at jeg kan se filmer osv rett fra pcen via ps3 på tven.

Lenke til kommentar

Skjønte ikke helt hva du mente med det siste der (ironi?).

Tom-i-hue: Vi fikk til å streame både musikk og video ved hjelp av Windows Media player, så TVersity blir kanskje da litt overflødig? :) Er det få som har fått det til eller siden der er så mange som bruker Tversity?

Lenke til kommentar

Tom-i-hue: Vi fikk til å streame både musikk og video ved hjelp av Windows Media player, så TVersity blir kanskje da litt overflødig? :) Er det få som har fått det til eller siden der er så mange som bruker Tversity?

Jeg fikk i hvertfall ikke til å streame video med windows media player bare musikk. Må jo ikke glemme at for å bruke WMP må du jo ha windows, sikkert mange som har linux og mac som bruker Tversity. Men jeg kan i hvertfall anbefale Tversity og det vet jeg mange andre kan å.

Lenke til kommentar

Ja ser det er mange som anbefaler det. Prøvde det i går, men når jeg/kameraten min la til filmer så ble de ikke konvertert. Vi trykkte "Submit" og pang så lå de der. Er det ikke meningen at TVersity skal konvertere filene? Vi må ha gjort et eller annet feil.

Lenke til kommentar

Du har brukerkontoer på ps3 som når du logger på windows xp. På din konto kan du bare se de tingene som DU har lagret der, og ikke andres, om du skjønner?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...