Gå til innhold

Trenger jeg ett nytt skjermkort?

Grand

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurte på om det er lurt å oppdatere HW litt? Og viss jeg trenger å oppdatere den, burde jeg vente til februar når det kommer nye skjermkort ut, eller burde jeg satse på 8800?

Specc: Asus P5KC, Intel core 2 quad q6600, Nvidia XFX 7900gt 265 MB, 2 gb ddr2 ram.

Ps: Jeg gidder ikke å bla opp over 4000 spenn for et skjermkort, så det må være en real pris på det, fra 1000 - 3000 kr

MvH Sno.

takker for mange bra svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Hei, jeg lurte på om det er lurt å oppdatere HW litt? Og viss jeg trenger å oppdatere den, burde jeg vente til februar når det kommer nye skjermkort ut, eller burde jeg satse på 8800?

Specc: Asus P5KC, Intel core 2 quad q6600, Nvidia XFX 7900gt 265 MB, 2 gb ddr2 ram.

Ps: Jeg gidder ikke å bla opp over 4000 spenn for et skjermkort, så det må være en real pris på det, fra 1000 - 3000 kr

MvH Sno.

takker for mange bra svar :)

Et 8800GT er nok et godt valg for deg, eventulet ventet på nye GTS med 512Mb minne.

8800GT koster ca. 1700-2000,- nye GTS er ventet og havne på ca. 2500,-

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Vil bare oppklare dette for deg:

Når du skal ha to AMD/ATI-skjermkort sammen, må du bruke Crossfire-teknologien.

Når du skal ha to nVidia-skjermkort sammen, må du bruke SLI-teknologien.

Lenke til kommentar
Vil bare oppklare dette for deg:

Når du skal ha to AMD/ATI-skjermkort sammen, må du bruke Crossfire-teknologien.

Når du skal ha to nVidia-skjermkort sammen, må du bruke SLI-teknologien.

Takker, det noen som snakker om SLI, noen snakker om crossfire, blir helt forvirra. Godt at jeg fikk oppklart det :new_woot:

Lenke til kommentar
7900GT funker sikkert enda greit på svært mange spill. Så lenge du ikke spiller på så høy oppløsning. Men hvis du selv ikke synes det holder mål lenger så er det stortsett 2 fornuftige valg for deg. 8800GT (Det med 512MB RAM) eller det nye 8800GTS som kommer om noen dager.

vil GTS yte mere enn GT?

Lenke til kommentar
7900GT funker sikkert enda greit på svært mange spill. Så lenge du ikke spiller på så høy oppløsning. Men hvis du selv ikke synes det holder mål lenger så er det stortsett 2 fornuftige valg for deg. 8800GT (Det med 512MB RAM) eller det nye 8800GTS som kommer om noen dager.

vil GTS yte mere enn GT?

GTS vil ikke yte så veldig mye mer nei. Og klokker du GT litt så får du samme ytelse som nye GTS stock. Hvis jeg hadde bygget en ny maskin nå så hadde jeg helt klart gått for det billigste 8800GT 512MB jeg fant og klokket det så mye så mulig. Men spørs jo litt hva nye GTS vil koste. Men sannsynlig at de billigste vil koste minimum 2500,-. GT med 512MB RAM får man for rundt 1700,-. Så synes disse gir sykt mye for pengene. ATI kortene ville jeg styrt unna. 8800GT til den prisen er uslåelig. Så kan man jo senere kjøpe enda et og kjøre SLI.

Edit: Og hvis man sitter på en 19" LCD som støtter maks 1280x1024 og ikke har planer om noe større skjerm så er 256MB versjonen av 8800GT et bra alternativ. Men personlig hadde jeg gått for 512MB versjonen uansett. Den er ikke så mye dyrere. Og hvem vet hva spill kommer til å kreve fremover. Selv i 1280x1024.

Endret av OcMax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...