Gå til innhold

amd 6400+ black ed., høy temp. Normalt?

Kiwi-Kun

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

6400+ hadde ingen kjøler med seg. Derfor brukte jeg 6000+ kjøleren.

Problemet her er at den er på 50 grader når den er idle. Det er ikke slik det burde være i min mening. Har hørt om folk som har en load temp på 40 grader på samme prosessor så jeg blir litt skeptisk på å bruke pcen min.

Nå la jeg merke til at den hopper opp og ned med 10 grader av gangen i løpet av få sekunder. Kan det tenkes at sensoren er bugget? Jeg kjenner på kjøleribba og den er ikke så varm som den skulle være under så høy tempratur. =S

Endret av Kiwi-Kun
Lenke til kommentar
Problemet her er at den er på 50 grader når den er idle. Det er ikke slik det burde være i min mening. Har hørt om folk som har en load temp på 40 grader på samme prosessor så jeg blir litt skeptisk på å bruke pcen min.

Jeg har samme prosessor som deg, og brukte stock kjøler fra en 5400+. Ved en romtemperatur på 22 grader og uten last lå temperaturen på 35. Med last (foreks. SuperPi) fyker temperaturen opp til 55 grader. Når jeg kjører 3DMark06 har den vært oppe i 66 grader under de 2 CPU intensive testene. Ellers under kjøringen av 3DMark06 lå temperaturen omkring 55 grader. Jeg har nå skiftet kjøler til denne med vifte: https://prisguiden.no/product.php?productId=29281 Temperaturen falt ubetydelig, 1- 2 grader så det hadde lite å si. Jeg nå legge til at mitt kabinett av en eller annen grunn har dårlig luftutskifting, selv med 4 stk. 120mm vifter (inkl. den i PSU). Kabinettet er det samme som i min signatur. Jeg bruker maskinen kun til teknisk tegning (CAD) og da holder tempereturen seg relativt lav, så jeg kan leve med situasjonen slik den er nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...