Baardson Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 noen som kan forklare hvordan jeg gjør om mp3 formatet om til vanlig musikk cd? Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Hvis du ikke allerede har det, så skaff deg et brenneprogram ala Nero. Går også helt fint å bruke windows media player for å brenne audio cd'er. Da er det som regel en drag&drop funksjon hvor du bare lager en liste over sangene du vil brenne, så konverterer programmet sangene til .wav filer og audio CD-en blir brent. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Men kvaliteten blir ikke bedre enn det den er som .mp3. Bare i tilfelle du hadde forhåpninger til det ... For å kunne brenne en vanlig musikkCD må filene være av et bestemt forat, og alle brenneprogrammene jeg har vært borti omgjør fra .mp3 til dette formatet rett før brenning. Du kan brenne CD med .mp3-filer og på den måten få plass til flere sanger, ulempene er at ikke alle spillere støtter spilling av .mp3-filer. De fleste gjør det i dag, men som sagt gjør ikke ALLE det. Å brenne .mp3-filer ut som vanlig CD gir ikke bedre lydkvalitet, man kan anta at lyden faktisk kan bli dårligere/mindre i samsvar med orginalen om man brenner ut som vanlig audio-CD. Det på grunn av konverteringen som må til. En audio-Cd bryr seg heller ikke noe om størrelsen på filene, bare den totale spilletiden, noe som er greit å vite. Om du vil merke noen forskjell på lyden avhengig hva du brenner ut som? Mest sannsynlig ikke. Lenke til kommentar
Baardson Skrevet 10. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2007 Men kvaliteten blir ikke bedre enn det den er som .mp3.Bare i tilfelle du hadde forhåpninger til det ... For å kunne brenne en vanlig musikkCD må filene være av et bestemt forat, og alle brenneprogrammene jeg har vært borti omgjør fra .mp3 til dette formatet rett før brenning. Du kan brenne CD med .mp3-filer og på den måten få plass til flere sanger, ulempene er at ikke alle spillere støtter spilling av .mp3-filer. De fleste gjør det i dag, men som sagt gjør ikke ALLE det. Å brenne .mp3-filer ut som vanlig CD gir ikke bedre lydkvalitet, man kan anta at lyden faktisk kan bli dårligere/mindre i samsvar med orginalen om man brenner ut som vanlig audio-CD. Det på grunn av konverteringen som må til. En audio-Cd bryr seg heller ikke noe om størrelsen på filene, bare den totale spilletiden, noe som er greit å vite. Om du vil merke noen forskjell på lyden avhengig hva du brenner ut som? Mest sannsynlig ikke. Takker for svar! Jeg brukte Windows media player til å brenne. Det er som nevnt bare å klikke og dra filene. Så må en velge Audio i menyen før en trykker "Brenn". Virket kjempefint! Grunnen til at jeg ville ha det over i vanlig cd er at det er endel cd spillere som ikke kan spille mp3. Hvis ikke jeg husker feil så er mp3 bare 1/3 av vanlig cd format(WAV). Lydkvaliteten blir nok dårligere for det trente øre, men ikke for oss vanlige Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Hehe, du skal ikke ha så godt trent øre før du hører forskjell på 128 kbps .mp3 og CD-kvalitet. Riktig utstyr er alt du trenger. Selv hører jeg ofte på 320kbps .mp3 uten å irritere meg over dårlig kvalitet, det er heller sjelden jeg merker forskjell, og i de få tilfellene er det bare en følelse jeg har. Har både .flac (lossless), og .mp3 filer på spillelista, så dobbelt opp med de fleste sangene. Av og til får jeg som sgt en følelse av at dette er .mp3, og til nå har jeg aldri tatt feil når jeg har hatt den følelsen Hvor stor en .mp3 fil er i forhold til wav avhenger av hvor mye den er komprimert. Generellt vil jeg si at ordentlig rippede sanger med .mp3 bitrate på 192 kbps eller mer er godt nok for de aller, aller fleste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå