Gå til innhold

Ingen BIOS

Blib

Anbefalte innlegg

Argh :(

Har hatt store problerm med PCen i det siste, montering av vannkjøling og greier, og nå vet jeg ikke lengre hvor feilen ligger.

Det er ingen BIOs som dukker opp når jeg skrur på skjermen, og intet biiiiip fra speakeren som sier at det ikke var noen errors. Inegn biip i det hele tatt faktisk...

Jeg fikk som sagt vannkjøling, montert i et kabinett. Så jeg tok ut alle deler av det gamle kabinettet og lempa det inni det nye.

Hovedkortet ble kjøpt nytt fra en fyr for 5 dager siden. Jeg har testet med to forskjellige skjermkort, 9700pro kortet mitt og et gammelt PCI kort, 3 forskjellige RAMbrikker, på alle slots. To av de tre brukte jeg før jeg bytte kabinett, mens det tredje dro jeg utav PCen jeg bruker nå, så det VET jeg at funker, for det bruker jeg nå. CPUen er lånt av en kamerat (hei jarle) og den brukte han for 30 min siden, så den er okay.

Som sagt, alle komponentene skal fungere, men det gjør de ikke..

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan forresten nevne at før jeg bytta til 1900+en så kom det masse lange pip fra BIOs, som en slags uling. Stod i manualen at det var No DRAM detected or installed, men jeg testa med en RAM brikke som jeg bruker atm.

Men jeg skal sjekke det med ledningene senere. Kanskje det er en eller annen småfeil der :/

Lenke til kommentar

Ta ut alt på hk, cpu osv, sett inn en kjøler på cpu_fan koble til power knppen og psu kabelen på hk samt høytaler, ellers la hk ligge helt bart, hvis du har enablet onboard lydkort og biosen er satt til å poste så skal du høre masse biper fordi pcn mangler cpu osv...

Kan jo være at du hr skrapt litt med blokken eller du har Skrudd skruene på feil måte (ikke bruk skruer med hakk/tagger)

Lenke til kommentar

BIOS er ikke av nyeste dato da jeg ikke får starta opp PCen på noen tenkelige måte og får derfor ike tak i BIOS eller får noe BIOS til å lese av at det står en diskett inni med n ny BIOS...

Når jeg kobla på 1900+en så kobla jeg til en vanlig vifte på den, så det er ikke noe problem det. Selv når jeg hadde vannkjøling hadde jeg en av viftene på radiatoren kobla på den.

Hvordan ser skruer med tagger ut da?

Lenke til kommentar
Tenkt på å resette BIOS'en? Pleier å hjelpe i de tilfeller PC'n tror den kan kontrollere deg.

Slå opp i instruksjonsboken hvis du er usikker på hvordan.

Skal sjekke. Men som sagt er dette et helt nytt hovedkort (Tipper jeg da. Kjøpte det via QXL fra en fyr som hadde 12stk, og returaddressen var en bedrift, og det stod at de kun var brukt for testing) så jeg regner med at det er orginal BIOS i kortet..)

Lenke til kommentar

Det jeg mente med tagger, er slike skruer som man fester hdr cdrom osv med, bruk de glatte, ellers kan du kutte noen baner på hk og det er ikke bra.

Pass på at ikke goop liger på hk (kan lede strøm) ellers prøv det jeg sa... hvis du har fått post før er det på ellers resett bios med jumpere så det blir default, eller er www.google.com en mulighet :shrug:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...