Gå til innhold

Hvilke script lager dette?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

den siden der er det sikkert brukt mange mange månder på å lage.

å lære flash, er ikke gjort i en flash for å si det sånn.

flash er en komplisert utviklingsplattform.

du har to måter å lage ting i flash, og det er vanlig animasjon over timeline, og så har du actionscript..

disse to blir ofte kombinert.

i nyere tid har flash plattformen delt seg i to.

så nå har vi noe som heter flex, som er primert for å lage applikasjoner for web.

både flex og flash, benytter seg av samme flashplugin for å avspille resultatet.

den siden du postet er nok mest sannsynlig laget i det vanlige flash utviklingsmiljøet.

for å være helt ærlig likte jeg ikke den nettsiden.

grensesnittet var lite intuitivt, og jeg følte som jeg gikk meg vill fra første stund.

du må nok belage deg på å prøve å lage noe mindre først, før du tenker overhode på å lage en hel nettside i flash.

Lenke til kommentar
Men dog et helvette å navigere på! Og tekstene representerte ikke innholdet så veldig godt at det gjorde no. Men fant ut at det var mulig å kaste fra seg den forbanna blyanten!

hehe ja. fant ut det jeg å..

må si at på 1 sekund jeg så siden var jeg litt imponert. dette så bra ut tenkte jeg.

men på 2 sekund og utover, tenkte hvor er jeg nå, hvor skal jeg.

grensesnittet er lite intuitivt, og krever at brukeren setter seg inn i noe helt nytt.

det er absolutt ingenting en bruker kan kjenne seg igjen etter i det grensesnittet. (iværtfall gjorde ikke jeg det)

trur jeg vil ha tatt frem mottoet "det enkle er som regel best"

en liten tanke. hva om hele hw.no var bygd opp som den flash sida :p grøss

Lenke til kommentar

Tror den var for et reklamedesignfirma som har holdt på lenge og har et godt og stort rykte innenfor bransjen. De har ihvertfall dukket opp i Times så jeg. No mer gadd jeg ikke finne ut. Hvis jeg hadde vært en potensiell kunde hadde jeg med en gang droppet de til fordel for noen som hadde informasjonen på sin side tilgjengelig på en enkel måte.

Sånn kunsterisk og kreativitets sett så er den jo litt fancy lagd! Men siden det er en webside for et så stort og seriøst firma så skjønner jeg virkelig ikke hvordan de kunne finne på å lage en sånn webside.

Det her ble nesten en tråd mer for diskusjon om sida enn om Klossmajors originale spørsmål! =P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...