Gå til innhold

TES: Begynne Oblivion med mods eller ei?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er enig i de to innleggene over. Først bør man spille litt uten modifikasjoner for å bli kjent med spillmekanikken og hvordan spillet egentlig er. Når det kommer til anbefalinger av modifikasjoner, så kommer jeg aldri til å spille uten Oscuro's Oblivion Overhaul (OOO) og Kobu's Character Advancement System (KCAS). For en nærmere beskrivelse kan du ta en titt på innleggene mine her (beskrivelse av OOO) og her (kortere beskrivelse av OOO, KCAS og hvorfor jeg mener det gir en bedre spillopplevelse).

 

Lykke til! :)

Endret av MiSP
Lenke til kommentar
Har noen link til en side jeg kan få lastet de ned?:)

 

EDIT: Finner link til OOO, men ikke KCAS.

 

EDIT 2: Det er forresten 2 versjoner ute og går. OOO v1.3 og OOO v1.31

 

Her får du lastet ned KCAS

 

Du burde vel også laste ned v.1.31 av OOO siden den fikser på en del småting i tillegg til å balansere levlinga litt.

Jeg er usikker på om det er noe nyere enn 1.31 som er ferdig utviklet.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Angående OOO, så kommer snart 1.32 ut. Den siste versjonen er foreløpig 1.32 RC5, men jeg ville ventet til den endelige versjonen av 1.32 kommer ut (noenlunde rett rundt hjørnet). Jeg kan sende deg en PM når det skjer, med instrukser om hvordan man laster ned og bruker den (ganske omfattenede modifikasjon). :)

Lenke til kommentar
Angående OOO, så kommer snart 1.32 ut. Den siste versjonen er foreløpig 1.32 RC5, men jeg ville ventet til den endelige versjonen av 1.32 kommer ut (noenlunde rett rundt hjørnet). Jeg kan sende deg en PM når det skjer, med instrukser om hvordan man laster ned og bruker den (ganske omfattenede modifikasjon). :)

 

 

Takk for infoen. Hadde vært veldig snilt av deg :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Mod's er bra! Det legger til Borger, Villa'er, Quest's, Guild's, og masse rart...

 

Jeg har ikke begynt med Mod's før nå, og jeg syns det er kjempegøy!

Du kan foreksempel legge til en Mod som gjør det mulig at du kan eie en liten landsby,

å kjøpe hus, soldater, og slikt til den!

 

Og så kan det komme fiender til landsbyen, og du kan sloss mot dem!

Med alle soldatene!

 

Med ett enkelt ord: NICE!!! :p:)

Lenke til kommentar
Mod's er bra! Det legger til Borger, Villa'er, Quest's, Guild's, og masse rart...

 

Jeg har ikke begynt med Mod's før nå, og jeg syns det er kjempegøy!

Du kan foreksempel legge til en Mod som gjør det mulig at du kan eie en liten landsby,

å kjøpe hus, soldater, og slikt til den!

 

Og så kan det komme fiender til landsbyen, og du kan sloss mot dem!

Med alle soldatene!

 

Med ett enkelt ord: NICE!!! :p:)

 

Hva heter den modden, eller er det flere forskjellige mods?

Lenke til kommentar

"Gnålern", Den mod'en heter Private Army...

 

Du kan laste den ned fra http://www.tesnexus.com/ ...

 

Bare trykk i "search blokka", og skriv Private Army, så kommer det kanskje 1-2 filer opp,

men trykk på den som heter Private Army, Da kommer du på en meny der det står Description, Images, Comments, og Filer (File's), trykk på "File's"! Deretter trykker du på den eneste filen som er der... (Visst det kommer en beskjed om at du ikke kan laste ned Mod'er som er mer en 2MB, må du registrere deg før du laster ned! ( Ganske lurt, det er mange som er mer en 2MB :p )

Etter det leser du ReadMe'en, og så drar du PrivateArmy.esp, til foreksempel C:/Programfiler/BethesdaSoftworks/Oblivion/Data, og legger dem der!

Så starter du spillet, og trykker på Data Files, dobbeltklikk på PrivateArmy.esp, og start spillet... (Lurt å lese ReadMe'en for å finne ut hvor "My Army" er! "My Army" heter Map Marker'en!

 

Tror ikke det går å kjøpe nye Bygninger, så akkurat DET vet jeg ikke! Men det virket ikke på min datamaskin, men det virket på andres!

 

Men uansett! Det går ann å kjøpe hærer og sende dem ut på jakt, og gi dem ordre!

Du må kjøpe krigere for penger sefølgelig :)

 

Senere skal det gå ann å gå i krig mot andre Hærer, og byer!

 

Prøv du! Visst ikke det går, si ifra!

Lenke til kommentar
"Gnålern", Den mod'en heter Private Army...

 

Du kan laste den ned fra http://www.tesnexus.com/ ...

 

Bare trykk i "search blokka", og skriv Private Army, så kommer det kanskje 1-2 filer opp,

men trykk på den som heter Private Army, Da kommer du på en meny der det står Description, Images, Comments, og Filer (File's), trykk på "File's"! Deretter trykker du på den eneste filen som er der... (Visst det kommer en beskjed om at du ikke kan laste ned Mod'er som er mer en 2MB, må du registrere deg før du laster ned! ( Ganske lurt, det er mange som er mer en 2MB :p )

Etter det leser du ReadMe'en, og så drar du PrivateArmy.esp, til foreksempel C:/Programfiler/BethesdaSoftworks/Oblivion/Data, og legger dem der!

Så starter du spillet, og trykker på Data Files, dobbeltklikk på PrivateArmy.esp, og start spillet... (Lurt å lese ReadMe'en for å finne ut hvor "My Army" er! "My Army" heter Map Marker'en!

 

Tror ikke det går å kjøpe nye Bygninger, så akkurat DET vet jeg ikke! Men det virket ikke på min datamaskin, men det virket på andres!

 

Men uansett! Det går ann å kjøpe hærer og sende dem ut på jakt, og gi dem ordre!

Du må kjøpe krigere for penger sefølgelig :)

 

Senere skal det gå ann å gå i krig mot andre Hærer, og byer!

 

Prøv du! Visst ikke det går, si ifra!

 

Det er ikke no readme file :(

Lenke til kommentar
Mod's er bra! Det legger til Borger, Villa'er, Quest's, Guild's, og masse rart...

 

Jeg har ikke begynt med Mod's før nå, og jeg syns det er kjempegøy!

Du kan foreksempel legge til en Mod som gjør det mulig at du kan eie en liten landsby,

å kjøpe hus, soldater, og slikt til den!

 

Og så kan det komme fiender til landsbyen, og du kan sloss mot dem!

Med alle soldatene!

 

Med ett enkelt ord: NICE!!! :p:)

 

Jeg finner ikke landsbyen, hvor er den?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...