bchristian Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Fikk maskinen opp og kjøre, men den har en tendens til å henge etter en viss tid, dvs. fryser helt og må ha en kald reboot. Det verste av alt var at den gjorde det i BIOS også. Plutselig sluttet bare all interface å virke. Kan det være for svak PSU jeg har? CPUen har ikke vært høyere enn 48 grader, så jeg har utelukket det som problemet. Lenke til kommentar
Azton Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Du kan jo prøve og øke voltagen på CPU. Mener å ha lest at dette skal hjelpe. - Azton Lenke til kommentar
Zink Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Kan være så greit som en Bios oppdatering, quote: > Fixed system will no screen when ATi 8500DV VGA Card installed < kan også gjelde ATI 9700, men også en "uppers" alà 0.1 på AGP-volt kan gjøre susen. Her . Lenke til kommentar
bchristian Skrevet 8. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2003 Har ikke prøvd bios-oppdateringen enda, men kjører nå med en 400W Q-Tec PSU. Får fremdeles låsninger etter en 10-15 min. påtid. Hardware-sensorer sier at Vcore ligger på 1,73V, og siden det er merket med rødt, antar jeg at det ikke er ideelt. Prøvde å sette Vcore til 1,775V i bios, men den hoppet ned til 1,725V etterpå. Lenke til kommentar
bandrex03 Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Kan være skjermkortet. Har et sapphire radeon 9700, får hele tiden en forbanna device error feil, og må restarte maskina. Holder på å bli gal her, har prøv det meste, men ingenting hjelper, tror jeg må returnere kortet, for dette begynner å bli for drøyt. Lenke til kommentar
Lufen Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 jaja har aldri problemer med pcen min jeg Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 [Teori] Er ikke Q-Tec 400W en såkalt billigPSU da? Så når du da kjører med en ekstra strømkabel mot kortet som kanskje ikke klarer å levere nok strøm vil kortet dra mer strøm fra AGP-porten og dermed overlaste hele greia? Hvis du har muligheten, så lån en PSU fra en kamerat, funker det ikke da heller har du i allefall utelukket det. [/Teori] Lenke til kommentar
bchristian Skrevet 8. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2003 [ny teori] Oppdaget plutselig at skjermkortet delte IRQ med PCMCIA-adapteret. Har flyttet adapteret til en annen slot, men jeg har ikke rukket å teste maskinen ennå. [/ny teori] Før jeg oppdaget dette, hadde jeg oppdatert bios, og maskinen oppførte seg ganske pent, men det var kun i en kort periode, så problemet kunne fortsatt ha vært der. Btw, hva med en 550W PSU fra Q-Tec? Har ikke helt lyst å bla opp ytterligere tusenlapper for en tilsvarende PSU av et annet merke. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Fikk maskinen opp og kjøre, men den har en tendens til å henge etter en viss tid, dvs. fryser helt og må ha en kald reboot. Det verste av alt var at den gjorde det i BIOS også. Plutselig sluttet bare all interface å virke. Kan det være for svak PSU jeg har? CPUen har ikke vært høyere enn 48 grader, så jeg har utelukket det som problemet. Hva er tempen på hk? Det kan være at den er for høy, pc'en kan henge seg vis den er høy...har en kompis som har en pc som henger seg pga.høy hk temp... Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Btw, hva med en 550W PSU fra Q-Tec? Har ikke helt lyst å bla opp ytterligere tusenlapper for en tilsvarende PSU av et annet merke. Tror du heller kommer bedre ut av det med 350W kvalitet, ala Enermax, istedenfor 550W Q-Tec dårlig kvalitet. Lenke til kommentar
bchristian Skrevet 9. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2003 Kan nok være HK som blir for varmt. Hardware monitor melder om en systemtemperatur som ligger bare 3-4 grader under CPUen, dvs. den har kommet opp i 48-49 grader. Det har hardware monitor også merket som rødt, så det kan nok være dette. Lenke til kommentar
bchristian Skrevet 9. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 9. februar 2003 Gjorde nettopp en test; fyrte opp maskinen med kabinettdøra åpen bare for å se om northbridge-vifta gikk rundt - det gjorde den, men i bios så jeg at etter bare 3-4 min påtid (med døra åpen!) lå CPU-temp på 38-39 grader (greit nok), men systemtemp på 48-49 grader!!! :o Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Da har du vel mest sannsynlig funnet problemet da. Lenke til kommentar
Gef Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Ja, det er deffinitivt systemtempen din som gjør at det henger seg, kompissen minn hadde sånn ca. samme temp som deg på hk, han kjøpte to kabinettvifter, etter det funka den 100% , gjør det du også... Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Nei det kan være programmet som måler tempen som kan være feil, viser feil temp. Prøv med å oppdatere programmet du bruker. Så kan det og være fordel med noen kabinett vifter om du ikke har fra før av? Etter at du oppdaterte bios'en slettet du cmos før du startet opp pc'en på nytt? Det er en fordel. Lenke til kommentar
bchristian Skrevet 10. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2003 Jeg har allerede tre kabinettvifter, en suger inn foran, en blåser ut bak, og en blåser på harddisken. Får sånn noenlunde samme temperatur, etter å ha kjørt den en stund ligger CPUen på 50-52 grader mens HK ligger på ca. 46 grader. Men etter BIOS-oppdateringen har maskinen vært temmelig stabil. Jeg har til og med installert Pinnacle-kortet, og kjørt CFS3 en god stund uten problemer. Har forøvrig bestilt en 80mm 19dB Papst-vifte m/60-80 fanadapter som erstatning for den 33dB vifta som sitter på CPU-kjøleren nå, i håp om å få maskinen til å høres litt mindre ut som en støvsuger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå