Itw Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Heisann Er ute etter ett billig kabinett til servern min. Ser helst at det er ett billig kabinett med plass til enormt mange harddisker... Står i dag ett m-atk hovedkort i den, men når det fyker så er det nok ATX som gjelder, så det er standaren jeg trenger. Så vet du av ett atx kabinett med plass til mange harddisker hyl ut. Klart ser jo gjerne at det ikke koster skjorta, og utsende og størelse har ingenbetydning:) Mvh ITW Lenke til kommentar
Unreal_ Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 https://prisguiden.no/product.php?productId=21403 Lenke til kommentar
brickhead Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 "Enormt mange"? Det var jo presist... hva med et tall? Selv har jeg "noen få" (7) disker i et Chieftec BH-01 til 730 kr (inkl en grei 400W PSU jeg kunne bruke til noe annet). Lenke til kommentar
Manx Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Skulle tro dette vil gjøre susen. Lian Li Modular Cube Case Det er mulig å montere totalt 30 stk. harddisker (alle i vibrasjonsisolerende oppheng - selvsagt) i dette kabinettet og fremdeles ha plass til en optisk enhet og en diskettstasjon. Men det blir fort dyrt når man skal kjøpe det man trenger for å få inn alle diskene... Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 (endret) Yeong Yang Billigere.... Men du trenger noen drevrammer for å få fylt det opp med disker, f.eks. et par av disse. Skulle bli plass til 8+7 disker da. Og disse kabinettene har masse muligheter for å mekke hd-plasser selv. Endret 8. desember 2007 av Muffinman Lenke til kommentar
Itw Skrevet 8. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2007 Huff må man så høyt opp i pris for og få plass til noen harddisker....? Nei ant er vell ca 7-10 disker... Mulig jeg går for og snekkre noe selv om jeg må opp i 1500kr+... Hadde håpet på noe til under 1000kr da + noen drev rammer.... Lian Li Modular Cube Case hadde jo vært konge, stort og flott, men var jo dyrt + at drev rammene til den var ganske dyr i tilleg:( Yeong Yang Server Cube var vell den nermeste, fortsatt litt dyr, men mulig.. Stacker har jeg i stua, og er jo ok med plass i den, kunne jo faktisk bare kjøpt nytt til stua da... Skal se litt på bruktmarkede enda, da jeg ikke har noe krav til utsende, så kan det jo gjerne være oppripet osv.. Servern står helt alene i kjellern, 3 etasjer ned så Lenke til kommentar
sjarken Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Huff må man så høyt opp i pris for og få plass til noen harddisker....? Nei ant er vell ca 7-10 disker... Mulig jeg går for og snekkre noe selv om jeg må opp i 1500kr+... Hadde håpet på noe til under 1000kr da + noen drev rammer.... Lian Li Modular Cube Case hadde jo vært konge, stort og flott, men var jo dyrt + at drev rammene til den var ganske dyr i tilleg:( Yeong Yang Server Cube var vell den nermeste, fortsatt litt dyr, men mulig.. Stacker har jeg i stua, og er jo ok med plass i den, kunne jo faktisk bare kjøpt nytt til stua da... Skal se litt på bruktmarkede enda, da jeg ikke har noe krav til utsende, så kan det jo gjerne være oppripet osv.. Servern står helt alene i kjellern, 3 etasjer ned så Har et Thermaltakek Armor i svart....Rommer 8 hd-er...kan bygges ut enda mer...Selger det for 1200,- med en Mist 600 power... Lenke til kommentar
Itw Skrevet 8. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2007 Tja da lurer jeg har funnet vinnern. 8 hdd plasser, det burde da være en ok begynelse, pluss at jeg kan putte inn noen flere i 5 1/4 brønnene enda.. Og besta av alt til den nette sum av 815kr sjarken: dessverre har ikke bruk for PSU egentlig, så blir noe dyrt, da jeg får kun kabinettet evnt til 1000kr:( Lenke til kommentar
Unreal_ Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Hvilket chieftec kabinett er det? (hvis det er det, ser sån ut på fargen så holder ting på plass) og sexy papst vifter inne. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 8. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2007 Er chiftec ca-01b som er på bildet til 845kr Er vell en ok pris for ett såppas kabinett kan jeg tenke meg:) Lenke til kommentar
LockBreaker Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Hva med Lian Li PC-V2000? Det har plass til 10 harddisker. Lenke til kommentar
Unreal_ Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 (endret) Det var jo snadder, isåfall hvis de papst viftene følger med, er en 500kr berre i vifter på det bilde der. Edit: Ingen vifter følger med. Hva med Lian Li PC-V2000? Det har plass til 10 harddisker. 2000 spenn er jo litt dyrt https://prisguiden.no/product.php?p...iew=productinfo Hvor fant du det til 815kr? Billigste eg så var på microplex for 845kr då uten PSU. Endret 9. desember 2007 av Unreal_ Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Uansett kabinett, synes jeg disse drevrammene er GENIALE. Billige, god kjøling m/filter. Har 3 slike. Snart på tide å kjøpe inn flere! Lenke til kommentar
Itw Skrevet 9. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2007 (endret) Så kanon ut de melkekartong, eneste jeg tenker når jeg ser de er at det blir tett mellom diskene? Ja kan nok hende jeg tok feil med 815kr var vell Amentio som var billigst med den på lager. Under 859kr i så fall med psu;) Og den har 10 harddisk plasser, er vell 2 etter hva jeg kan se over de 8 på tvers? Mye billigere enn Lian Li.... Unreal_ skrev jo 845kr;) Endret 9. desember 2007 av Itw Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Så kanon ut de melkekartong, eneste jeg tenker når jeg ser de er at det blir tett mellom diskene? Er derfor det er vifte i rammene. Lenke til kommentar
Itw Skrevet 9. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2007 Blir nok kjøpt inn noen slike ettervert vil jeg tippe, ettersom at støy ikke er noe problem i kjellern:) Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 (endret) De 3in2 rammene har jeg ikke sansen for, blir litt høy temperatur.. Jeg liker Coolermaster 4in3-rammene bedre Coolermaster Stacker med Coolermaster 4in3 rammer gir deg 12 disker uten problemer... Fine med Coolermaster stacker er at du har støvfilter i dekslene foran hver 5.25" port... Gammelt bilde av mitt stacker med 10 disker.. (9x500 i raid5 og 1x30GB som systemdisk) Endret 9. desember 2007 av Wibla Lenke til kommentar
Unreal_ Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Så kanon ut de melkekartong, eneste jeg tenker når jeg ser de er at det blir tett mellom diskene? Ja kan nok hende jeg tok feil med 815kr var vell Amentio som var billigst med den på lager. Under 859kr i så fall med psu;) Og den har 10 harddisk plasser, er vell 2 etter hva jeg kan se over de 8 på tvers? Mye billigere enn Lian Li.... Unreal_ skrev jo 845kr;) Ser ut så synet mitt tuller med meg... enten så begynner eg å bli gammel eller så er det legge tid, kanskje begge deler hehe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå