Gå til innhold

Backup av bilder på nett?

Anbefalte innlegg

Jeg ser det finnes et hav av alternativer til backup av filer på nett! Veldig varierte priser! Jeg har tenkt tanken å benytte meg av dette. Slipper jeg å kjøpe disker til backup. Selv om det i lengden er en mye billigere løsning med disker! En fordel med denne type backup er at da har man bildene lett tilgjenglig selv om de ikke er hjemme! Kjekt med tanke på om det skulle bli en brann! Det vil jo være krise å miste alle bildene man har tatt gjennom mange år! Er det noen som har noen erfaringer med noen som tilbyr denne type lagring? I såfall hvilket nettside er å anbefale! Hva om firmaet går konkurs? Kan sikre seg med backup på dvd plater i tillegg kanskje!

Fant denne nettsiden som tilbyr ubegrenset backup til kun 4,95 dollar pr. mnd pr pc. Det må være en rimelig alternativ til backup? Software både for Windows og Mac (Mac er beta) Får min Mac neste uke, så tenker jeg prøver meg på dette da :-)

https://mozy.com/

Endret av Cyprez
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slike backupsider legger vel gjerne ned uten forvarsel?

Jeg lager backup på DVD-plater, og lagrer ett sett med kopier på jobben, og ett sett hjemme hos foreldrene mine, i tillegg til at jeg har de på en intern disk, en ekstern disk og DVD plater her hjemme hos meg selv også... ja, kall meg gjerne paranoid, men tenk å miste alt man har av bilder fra hele min levetid, og også noen år før det. Har nemlig scannet inn alle negativer jeg har kommet over.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...