Gå til innhold

Jule-CD 2007 - tips og forslag

jt1

Anbefalte innlegg

Da var det snart jul igjen dere, og hva er det som er viktigere enn god julemusikk for å komme i den rette julestemningen? Svaret er nok i alle fall for min del meget meget lite. Allikevel er jeg lite fornøyd med de ulike CDene som spretter opp i disse dager.

Denne posten ble laget for å samle inn all den gode julemusikken fra dere alle, slik at jeg kan sette sammen en knallfin jule CD den 23.12.

Vær snill å bidr til denne ultimate julemusikk CD-en! Jeg vil med jevne mellomrom oppdatere CD-en med de sangene jeg mener har fortjent en plass.

Fyr løs, og god jul!

Hva er egentlig julemusikk?

Julemusikk er betegnelsen på musikk som normalt blir spilt rundt juletider, og som vanligvis har et jul- eller vinterrelatert tema, slik som Jesusbarnet og julenissen. En del julemusikk er kjent fra TV eller film, som f.eks. kjenningsmelodien til Jul i Skomakergata. Andre eksempler er julesanger sunget av utenlandske artister, som blir populære i Norge uten norsk oversettelse. Hvis musikken er tradisjonell, eller spesifikt har et religiøst innhold, blir sangene ofte kalt julesalmer.

Endret av jt1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klem inn Whitney Houston - Joy to the World. Versjonen jeg har tar helt av, med gospelkor og full pupp. Anbefales!

edit: jeg tipper det er denne: 15. Joy To The World - Whitney Houston/The Georgia Mass Choir fra "The Preacher's Wife (1996)".

Endret av JLa
Lenke til kommentar

Da var vi kommet noen steg nærmer "Jule CD 2007". Lista er som følger:

Frank Sinatra - Let it snow

Ella Fitzgerald - O Holy Night

Whitney Houston - Joy to the World

Jokke og Valentinerne - Her kommer vintern

Bob Seger - Little Drummer Boy

Tar gjerne imot flere gode forslag! Fyr for all del løs!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...