jt1 Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 (endret) Da var det snart jul igjen dere, og hva er det som er viktigere enn god julemusikk for å komme i den rette julestemningen? Svaret er nok i alle fall for min del meget meget lite. Allikevel er jeg lite fornøyd med de ulike CDene som spretter opp i disse dager. Denne posten ble laget for å samle inn all den gode julemusikken fra dere alle, slik at jeg kan sette sammen en knallfin jule CD den 23.12. Vær snill å bidr til denne ultimate julemusikk CD-en! Jeg vil med jevne mellomrom oppdatere CD-en med de sangene jeg mener har fortjent en plass. Fyr løs, og god jul! Hva er egentlig julemusikk? Julemusikk er betegnelsen på musikk som normalt blir spilt rundt juletider, og som vanligvis har et jul- eller vinterrelatert tema, slik som Jesusbarnet og julenissen. En del julemusikk er kjent fra TV eller film, som f.eks. kjenningsmelodien til Jul i Skomakergata. Andre eksempler er julesanger sunget av utenlandske artister, som blir populære i Norge uten norsk oversettelse. Hvis musikken er tradisjonell, eller spesifikt har et religiøst innhold, blir sangene ofte kalt julesalmer. Endret 8. desember 2007 av jt1 Lenke til kommentar
danno_O Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Begynner jeg da. Frank Sinatra - Let it snow Ella Fitzgerald - O Holy Night Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 (endret) Klem inn Whitney Houston - Joy to the World. Versjonen jeg har tar helt av, med gospelkor og full pupp. Anbefales! edit: jeg tipper det er denne: 15. Joy To The World - Whitney Houston/The Georgia Mass Choir fra "The Preacher's Wife (1996)". Endret 8. desember 2007 av JLa Lenke til kommentar
Loerand Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Bob Seger - Little Drummer Boy Lett den beste Lenke til kommentar
T-ooT Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Begynner jeg da. Frank Sinatra - Let it snow Ella Fitzgerald - O Holy Night Slår meg ratt på Sinatra jeg også Lenke til kommentar
jt1 Skrevet 8. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2007 Jokke og Valentinerne - Her kommer vintern Lenke til kommentar
nettii Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 mariah carey- all i want for christmas rudolf er rød på nesen Lenke til kommentar
:utakt Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Var på adventskonsert i går. Finn en god innspilling av Deilig er jorden. Gjerne med et eller annet svulstig kor. Julestemning langt ned i lilletåa. Lenke til kommentar
jt1 Skrevet 11. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2007 Da var vi kommet noen steg nærmer "Jule CD 2007". Lista er som følger: Frank Sinatra - Let it snow Ella Fitzgerald - O Holy Night Whitney Houston - Joy to the World Jokke og Valentinerne - Her kommer vintern Bob Seger - Little Drummer Boy Tar gjerne imot flere gode forslag! Fyr for all del løs! Lenke til kommentar
jacoP Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Turboneger sitt cover av "Her kommer vintern" gir julestemning Lenke til kommentar
Naiits Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Last Christmas seff! Den eier! Ingen jul uten Lenke til kommentar
gerri28 Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Hans Rotmo - Helvete (Vårres Jul) Lenke til kommentar
someOen Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Happy Xmas (War Is Over) av Lennon/Ono er den peneste julesangen. Etter min mening. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Chet Atkins - Jingle Bell Rock Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå