Gå til innhold

Hjelp til vannkjøling av Lian Li PC-V1100B Plus II

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil frostvæske gi samme effekten som denne her? Vil frostvæske fungere bedre? :)

Men det går greit å montere slik jeg har tenkt nå ja? Er det noe jeg mangler i oppsettet mitt? I så fall, si ifra. :)

Holder MCP-355 til mitt formål? Og er det nok med en HW-Labs Black Ice GT Stealth 360 og en Swiftech MCR-120 QP radiator til å kjøle ett SLI oppsett? Gutta på Xtremesystems sa det. :(

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar

Spørst om jeg skal droppe å kjøle GPU da, iom at jeg ikke får begge på vann med de radiatorene jeg har tenkt å kjøpe? :(

Vil jeg klare et SLI oppsett dersom jeg går for en ThermoChill i stedet for en HW Labs Black Ice GT Stealth 360? Da blir det antageligvis til at jeg dropper hele dette prosjeket og går for ekstern montering. Litt trist å mått droppe dette her. Gledet meg liksom til å begynne, men får ikke plass i kabinettet til radiatoren fra ThermoChill. :(

Lenke til kommentar

Lol? Trodde jeg nettopp skrev at SLi sikkert vil gå greit? Men, det er bare tull å ha en liten 1x120 mm radiator i tillegg. Hva er det du egentlig skal kjøle av hardware? Jeg kjøler Q6600 og 8800 GTX, begge overklokket mye, med en trippel BIX. Da bruker jeg 6 vifter for å få unna all varmen. Dersom du skal ha Q6600 eller lignende pluss to skjermkort som gir like mye varme som 8800 GTX og overklokke, så kan det kanskje bli vel mye for radiatoren... Da snakker vi vel om 300-400 w kan jeg tenke meg? I verste fall får du bare bruke noen kraftige/støyende vifter.

Lenke til kommentar

Har laget en nye tegning. Denne gange litt provisorisk. Men skal skrive ned rekkefølgen, så får dere si hva dere mener. :)

Vanntank-->MCP-655-->ThermoChill PA.120.2-->CPU-->GPU 1-->GPU 2-->ThermoChill PA.120.3 og så tilbake i vanntank. Hva tror dere? Blir ikke like pent som forrige, men kom med forslag. :)

post-118065-1199367547_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Wow, nå overdriver du STERKT! Du har absolutt ikke behov for en PA 120.2 og PA 120.3. PA 120.3 klarer SLi fint alene, og mest sannsynlig klarer også Swiftech MCR 320 det også. Jeg liker ikke eksterne løsninger, men det er nå meg...

Også spør jeg deg en gang til: Hva slags hw skal du egentlig kjøle?

Lenke til kommentar

Quad 45nm (overklokket) + neste gen. GPU i SLI. Har ikke kjøpt PCenda da skjønner du. :)

Men det var gledelig å høre at jeg slipper den PA.120.2 en. Jeg liker heller ikke eksterne løsninger, ikke så godt som interne i alle fall. Men får ikke plass til PA.120.3 internt i kabinettet mitt, det er nemlig ganske trangt der. Tar jeg den internt får jeg ikke plass til begge skjermkortene. :(

Men det er helt sikkert at ThermoChill PA.120.3 klarer SLI alene? :)

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar
Viftene kommer maks 5mm fra radiatoren, vil dette ha noen stor effekt på kjølevene?

Det er bare bra å ha litt avstand mellom radiatoren og viftene, men det forutsetter selvsagt at det likevel er tett. En glippe/åpning på 5 mm vil du absolutt unngå, men utifra tegningen så ser det greit ut.

Lenke til kommentar
Glipen blir bredden av monteringsgitteret jeg skal ha, altså 2mm. Er det noen stor krise for kjøleevne? :)

http://vcore.dk/shop/ac-indbygningskit-airplex-1010p.html

Kan jeg bruke denne til ThermoChill radiatoren? :)

http://vcore.dk/shop/3-8-bspt-314p.html

Ehhm, hvor har du tenkt til å bruke den radiatorgrillen??

Jeg tror den radiatorgrillen passer dårlig. Thermochill lager sine egne som passer bra, men jeg ser ikke helt grunnen til å ha radiatorgrill når du likevel skal ha viftene utenfor kabinettet.

I følge Thermochill selv så passer 3/8" BSP nipler.

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

Tenkte på det i natt, at det gitteret vil passe dårlig altså. Så må nok tenke ut noe annet. Kanskje sage hull direkte uten å bruke noen som helst grill? :)

Noen på Xtremesystems hadde prøvd på det samme, blir ikke plass til å montere internt sier de. Hele radiatoren må gå utenpå bak eller oppå kabinettet. Så tror jeg kommer til å gå for det slik jeg tenkte det første, med en sånn radbox?

Hvilke nipler, av disse her, kan jeg bruke til ThermoChill radiatoren? :)

Noen forslag til hvordan jeg kan montere denne vanntanken? :)

http://www.petrastechshop.com/ekmure.html

Ser dette greit ut?

post-118065-1199438677_thumb.jpg

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar

Bedre å ha radiatoren på toppen fremfor henge bakpå i veien for ledninger og annet.

hva med å kutte hull i toppen, legge radiator oppå kabinettet, så viftene på toppen og viftegriller?

Jeg har hatt best effekt med å la viftene suge luften gjennom radiatoren. Bare bruke teip eller en liten gummipakning mellom radiator og vifter slik at all luft må gjennom radiator.

Da får du fordelen med at viftene tar varm luft ut av kabinettet også. Når du har vannkjøling så blir det ikke så veldig varmt i kabinettet i og med at varmen blir sendt til radiatoren og ikke i luften innvendig i kabinettet.

Holder nok i massevis med en trippel radiator. Tror ikke vi kommer til å se en eksplosjon i wattforbruket i neste generasjon heller.

Kommer du ikke ut i samme pris om du bestiller her i Norge?

microplex, digitalimpuls?

Mvh

en som kobla fra vannkjølinga si etter at jeg ødela ett stk 8800gts

Lenke til kommentar

Radiatoren er ikke i veien for ledninger bakpå, da den kun er like bred som en vifte. Eneste som kan bli et problem er PSU, men den er det bare å snu. Har jeg den oppå kommer den i veien for optisk og sånn inne i kabinettet. (pga at slangene tar en del plass. :)

Men hvilke nipler kan jeg bruke på den ThermoChill radiatoren?

Trenger noen fra Petras eller Sidewinder Computers. :)

Synd med 8800 GTSen din. :(

Hvordan skjedde det forresten. Bare så jeg ikke gjør samme feilen. :)

Endret av LockBreaker
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...