Nirox Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Jeg formaterte PC'n, og skulle legge inn XP igjen (merk NT-windows.). Alltid funket fett før, men tydeligis ikke nå. Problemet er at jeg får forskjellige bluescreens under forskjellige steder i installasjonen. Dette skjer når jeg installerer NT windows (2000, XP), men jeg prøvde også om 98 og ME funket. Det gjorde det. Altså; Jeg får foskjellige bluscreens under installasjon av et NT os, men det funker helt fint med 9x os'er. Jeg har fått nytt hovedkort og CPU av samme slag, så det er ikke problemet. Jeg har også kjørt MEMtest på Rammen (ddr-dimm 512mb) HJELP !! Lenke til kommentar
akzj0n Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Hva står det i bluescreenen da ? Lenke til kommentar
Nirox Skrevet 7. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2003 Hva står det i bluescreenen da ? Det står: "BAD_POOL_CALLER", "IRQ_NONE_OR_LESS" og noen med ikke noe på, bare standard "hvis dete har skjedd før, kontakt sys ansvarlige osv." Lenke til kommentar
Spinner109 Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Har hatt noen slike, 9x funket men ikke 2k eller xp, og da var det RAM-brikkene som hadde skylden. Sente tilbake til komplett og fikk nye i retur. Da funket alt perfekt. Lenke til kommentar
Nirox Skrevet 7. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2003 Har hatt noen slike, 9x funket men ikke 2k eller xp, og da var det RAM-brikkene som hadde skylden.Sente tilbake til komplett og fikk nye i retur. Da funket alt perfekt. Misstenker RAM'en ja. En venn av meg sa det samme. Får prøve det, takk for seriøst svar. *kozeklemme* :wink: Lenke til kommentar
tag1 Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Hva står det i bluescreenen da ? Det står: "BAD_POOL_CALLER", "IRQ_NONE_OR_LESS" og noen med ikke noe på, bare standard "hvis dete har skjedd før, kontakt sys ansvarlige osv." Mulig du kan finne løsning her http://www.theeldergeek.com/stop_error_messages.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå