Crinos Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Omtrent slik overskriften sier. Jeg skal kjøpe meg ny maskin nå, og lurer litt på hva jeg skal velge. Jeg har ikke funnet et hovedkort enda som er SLI klart som også kjører DDR3 (skal ha ASUS hovedkort med INTEL CPU). Noen invendinger? Lenke til kommentar
andylove Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Ulempen med SLI er at du må si nei til markedest beste brikkesett produsent (Intel). Fordelen med SLI sier seg selv og det blir virkelig bra. Det er mye info om SLI, så jeg foreslår at du googler det og for litt grunnleggende forståelse for hvordan dette funker. Gøy å lære. Men kort til info: SLI betyr 2 GPU'er som rendrer grafikk. Det betyr ikke at du dobler minnemengden. 512+512=512, hvis du skjønner. 8800GTX i SLI er langt bedre enn 1 stk 8800GT. Men 2 stk 8800GT i SLI er å foretrekke pga prisen Sjekk om du har bruk for SLI. Det kan tenkes du vil bli mer fornøyd med å bruke pengene på ekstra minne, større og raskere disker etc. En annen ulempe med SLI er at du ikke kan kjøre dualview, dvs 2 skjermer. Skjønner ikke hvorfor, for det er kun begrenset i driverne og ikke i HW. Veldig merkelig problemstilling fra Nvidia. Du kan jo vite at Intel og Nvidia krangler for tiden ang rettighetene om SLI støtte. Nvidia mener dette kun skal være på sine egne brikkesett/hovedkort, mens Intel ønsker støtten på sine brikkesett. Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 (endret) DD3 er dyrt og bare tull nå(neste pc) https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=60485 Denne dra bra unna. Overklokke og du får en rå ytelse av dette. Du kan vente 780i-790i,men der blir for dumt når 8800gt sli yter som dette idag. Se på score her. http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=164238 Endret 8. desember 2007 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå