Gå til innhold

Blitzere og SOS rasisme reiser til Sverige for å stoppe en minnestund

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så har vi resultatet av raddisenes "demonstrasjon"

Politiet klarte å holde blitzere og andre «antirasister» unna de høyreekstreme, men 500 politifolk måtte til.

Selv om noen av politikerne i Salem kommune betegner opptøyene i helga som noen av de verste noensinne, ble ingen alvorlig skadd.

De voldelige gruppene blant antirasistene, som rakk å kaste stein og skyte raketter på politiet før de ble tatt, klarte heller ikke å ta seg fram til høyreekstremistenes arrangement på noe tidspunkt.

Unntakstilstanden i Salem og Rönninge lørdag kostet politiet rundt seks millioner svenske kroner,

I tillegg til det massive oppbudet hele dagen brukte politiet store ressurser på å fotfølge antirasister i Stockholm sentrum i etterkant for å unngå at de sporet opp høyreekstreme i løpet av natten.

Samtidig ble de danske, tyske og svenske tilreisende som ble pågrepet sendt ut av landet. De utgjorde en betydelig andel av de rundt 200 som ble anholdt av politiet etter at de gjemte seg i området for å overfalle «nazimarsjen».

I tillegg til politiets kostnader ble det påført skader på minst én politibil og flere bygninger, blant dem en skole hvor destruktive demonstranter knuste en rute og prøvde å starte storbrann ved å kaste inn fyrverkeri. Venstreekstremister skal angivelig også ha forsøkt å sabotere lokaltognettet på strekningen som høyreekstreme skulle bruke for å ta seg ril fakkeltogets utgangspunkt.

http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/12/09/520695.html

Som å kaste pengene ut av vinduet...

All ære til politiet som klarte å stoppe disse fiendene av ytringsfriheten.

Endret av Myagos
Lenke til kommentar

Vil si meg enig med robertaas her. Helgens aksjon har nok bare gitt nazistene flere tilhengere og sympatisører. Man må da snart ha lært at å gi nazistene den minste oppmerksomhet er akkurat det de ønsker?

Det hadde vært et artig eksperiment å totalt ignorere dem neste år, for så å se oppslutningen i 2009. Men Blitz må vel ha noen skaller å knuse før de tar juleferie.

Lenke til kommentar
Problemet er at nazistene bruker denne anledningen til å "samle troppene", utveksle erfaringer og knytte kontakter.

Dette gjør blitzere og slike typer folk hele tiden. Hvorfor er det greit for en gruppe idioter, men ikke for den andre?

Fordi nazisvina dreper folk, angriper de som er svakere enn seg selv med grov vold og utsetter hele lokalsamfunn for terroren sin.

I Salem gikk voldskulten Blood and Honor skulder ved skulder med den noe svakere voldskulten NorgesPatriotene/Vigrid/Boot Boys. Om du ikke ser forskjellen på blitzere som stort sett spiser vafler og demonstrerer litt voldsomt en gang i blant og nynazistiske voldskulter som står bak drap, grov vold mot handicappede, meningsmotstandere og innvandrere så bør du få sjekket hodet ditt.

Lenke til kommentar

olsen,

Det du skriver der har absolutt ikke noe med poenget. Som nevnt før, vold er ikke en ytring, og skal bli straffet av politiet og rettsvesenet. Staten har monopol på tvangsmakt, og det er det eneste riktige.

Hvis nazistene har lyst til å samles for å minne en 17åring som ble drept, har de all rett til det, og raddiser kan holde seg vekk. Hvis raddiser har så ekstremt lyst til å oppleve hva selektiv ytringsfrihet er, kan de alltids ta turen til Russland o.l

Misliker forsåvidt både høyre- og venstreekstremister.

Lenke til kommentar
Fordi nazisvina dreper folk, angriper de som er svakere enn seg selv med grov vold og utsetter hele lokalsamfunn for terroren sin.

I Salem gikk voldskulten Blood and Honor skulder ved skulder med den noe svakere voldskulten NorgesPatriotene/Vigrid/Boot Boys. Om du ikke ser forskjellen på blitzere som stort sett spiser vafler og demonstrerer litt voldsomt en gang i blant og nynazistiske voldskulter som står bak drap, grov vold mot handicappede, meningsmotstandere og innvandrere så bør du få sjekket hodet ditt.

Det er vel ingen normale mennesker som støtter vold, uansett hvilken politisk rettning den har...

Dersom noen utøver vold mot noen, uansett årsak så er dette dekket av straffeloven, og det bør selvfølgelig være skjerpende omstendigheter dersom det var rasistiske motiver.

Din beskrivelse kan umulig gjelde mange, det du beskriver er hooligans på lik linje med Blitz, og for å være helt ærlig, slike folk tror jeg det er få av.

Dette er folk som tilhørte 80/90 tallet som var mer interesert i å sloss en noe som helst annet, litt på samme måte som Blitz var på den tiden...

Det er ingen som vil støtte sånt i 2007, det nekter jeg å tro...

Og hvordan kan du sitte der å si at drapet på denne 17 årige gutten ikke er verdig en minnestund egentlig...

Synes du er passe arrogant egentlig Olsen...

Har egentlig dette noe med denne saken å gjøre?

Du forherliger vold så lenge det skjer mot noen du ikke liker...

Synes slike holdninger som du viser er ganske trist egentlig, for du er faktisk den som støtter vold her...

Jeg må bare si at jeg synes synd på deg, når du synes det er greit å terrorisere en minnestund for et bastialsk drap, og samtidig forherlige volden mot de som vil minne grusomhetene...

Endret av R@ge
Lenke til kommentar
Jeg må bare si at jeg synes synd på deg, når du synes det er greit å terrorisere en minnestund for et bastialsk drap, og samtidig forherlige volden mot de som vil minne grusomhetene...

For meg så det ut som et nazi tog, og ikke en minnestund.

Og når de samler seg så mange, så får de da tåle at det er noen som kommer og demonstrerer mot de.

Lenke til kommentar
haha.. latterlig! Tapere med lav sosial intelligens.

Jeg vil ha meg frabedt å bli sammenlignet med Blitzere/Nynazister.

ok? Hvorfor sier du det?

Å sammenligne nazister/blitzere med "tapere med lav sosial intelligens" er en grov fornærmelse mot alle tapere med dårlig utviklede sosiale antenner.

Og det vil jeg ha meg frabedt.

Lenke til kommentar
Det er vel ingen normale mennesker som støtter vold, uansett hvilken politisk rettning den har...

Dersom noen utøver vold mot noen, uansett årsak så er dette dekket av straffeloven, og det bør selvfølgelig være skjerpende omstendigheter dersom det var rasistiske motiver.

Din beskrivelse kan umulig gjelde mange, det du beskriver er hooligans på lik linje med Blitz, og for å være helt ærlig, slike folk tror jeg det er få av.

Dette er folk som tilhørte 80/90 tallet som var mer interesert i å sloss en noe som helst annet, litt på samme måte som Blitz var på den tiden...

Og hvordan kan du sitte der å si at drapet på denne 17 årige gutten ikke er verdig en minnestund egentlig...

Synes slike holdninger som du viser er ganske trist egentlig, for du er faktisk den som støtter vold her...

Min beskrivelse passer mange. Nazisvina har lagt lavt lenge takket være den venstreeksreme pøbelen som har konfrontert dem og tvunget de tilbake til hullet de kom fra. Nå er det liv i nazileiren igjen, med ny taktikk. Nå forsøker de å fremstille seg selv som seriøse og ordentlige. Se "minnemarkeringen" i Salem og NorgesPatriotene. Når disse får skikkelig fotfeste så vil volden igjen komme tilbake og i verste fall ta liv.

Jeg har ikke sagt en tøddel om denne snauskallen som ble drept, jeg har sagt at den såkallte minnesmarkeringen knapt nok kan kalles en minnesmarkering. Det er stort sett utelukkende nynazister og rasister som stiller i marsjen og samtlige appeller handler om de rasefremmede som tok livet av den stolte svensken og patrioten Daniel Wretström.

Jeg forherliger ikke vold og jeg har aldri gjort en flue fortred. Jeg synes det er kjipt at bl.a. du løper nazienes ærend ved å fremdeles fronte dette som en koselig minnesmarkering. Det er en nazimarsj som involverer flere voldsdømte nynazister, en hel drøss med voldsaper fra blood and honor/combat 18 og andre nazigruperinger som har stått bak grusom vold mot minoriteter og meningsmotstandere og endog drap. Jeg har ingen problemer med at du synes de autonome voldsapene er tåpelige og burde vært buret inne, men jeg kan ikke forstå at du i samme åndedrag velger å ufarligjøre denne nazimarsjen.

Lenke til kommentar
Min beskrivelse passer mange. Nazisvina har lagt lavt lenge takket være den venstreeksreme pøbelen som har konfrontert dem og tvunget de tilbake til hullet de kom fra.

Cause and effect. Det er ikke venstreekstrempøbel som førte til at nazistorganisasjoner lå "lavt" i noen år - Benjamindrapet, oppmerksomhet i media, innsats fra polititet og andre organisasjoner et cetera ad nauseum utgjorde dette. Det er ikke så enkelt.

Lenke til kommentar

Min beskrivelse passer mange. Nazisvina har lagt lavt lenge takket være den venstreeksreme pøbelen som har konfrontert dem og tvunget de tilbake til hullet de kom fra. Nå er det liv i nazileiren igjen, med ny taktikk. Nå forsøker de å fremstille seg selv som seriøse og ordentlige. Se "minnemarkeringen" i Salem og NorgesPatriotene. Når disse får skikkelig fotfeste så vil volden igjen komme tilbake og i verste fall ta liv.

Jeg har ikke sagt en tøddel om denne snauskallen som ble drept, jeg har sagt at den såkallte minnesmarkeringen knapt nok kan kalles en minnesmarkering. Det er stort sett utelukkende nynazister og rasister som stiller i marsjen og samtlige appeller handler om de rasefremmede som tok livet av den stolte svensken og patrioten Daniel Wretström.

Jeg forherliger ikke vold og jeg har aldri gjort en flue fortred. Jeg synes det er kjipt at bl.a. du løper nazienes ærend ved å fremdeles fronte dette som en koselig minnesmarkering. Det er en nazimarsj som involverer flere voldsdømte nynazister, en hel drøss med voldsaper fra blood and honor/combat 18 og andre nazigruperinger som har stått bak grusom vold mot minoriteter og meningsmotstandere og endog drap. Jeg har ingen problemer med at du synes de autonome voldsapene er tåpelige og burde vært buret inne, men jeg kan ikke forstå at du i samme åndedrag velger å ufarligjøre denne nazimarsjen.

takk

Lenke til kommentar

Er ikke snakk om å løpe noens ærend.. Et drap er et drap, en minnestund er en minnestund...

Man holder taler faktisk i kirken også, både under dåp som under begravelse... både om det ene og det andre...

Under alle minnestunder jeg har hørt om så er det en eller annen som taler, uten dette så blir det jo ikke noen minnestund...

Synes det er ufattelig arrogant av dere (ikke personlig ment altså) å nekte folk retten til å holde en minnestund...

Det er det springende punktet... Alt det andre er vi stort sett enige om...

Jeg kjenner ikke noen til alle de andre tingene du skriver, har ikke noe grunnlag for å uttale meg om det.

Det er helt klart at man må forhindre at voldelige organisasjoner får fotfeste, men en minnestund kan da umulig være rett sted for dette?

I denne sammenhengen har jo forsåvidt Blitz bevist for folket hvem som er pøbelen, så jeg vet rett og slett ikke om jeg tror på det du sier heller...

jeg synes bare vi skal respektere hverandre, og respekt for andre viser i hvert fall ikke Blitz slik de har oppført seg i Salem... Vold løser ikke noe, det har tydelighvis Blitz ikke fått med seg...

Endret av R@ge
Lenke til kommentar

Kun bare for å nevne det, det er sikkert nevnt tidligere, ikke ETT medlem fra SOS Rasisme deltok i det som hendte i Salem. Jeg var selv med i demonstrasjonen mot nynazistene i Stockholm, og det gikk fredelig og fint for seg. Utrolig trist at folk nå tror at dette hadde noe med SOS å gjøre, når det kun er venstreekstreme folk som oppfører seg som idioter.

Lenke til kommentar
jeg synes bare vi skal respektere hverandre, og respekt for andre viser i hvert fall ikke Blitz slik de har oppført seg i Salem... Vold løser ikke noe, det har tydelighvis Blitz ikke fått med seg...

Forstår Blitz sine synspunkter også.

Vi har jo gått på en smell før med å respektere nazistene. Hvorfor ta en sjanse for at det ikke skjer igjen?

Og hadde det vært en islamsk fundementalistisk gruppering med like lite usmakelig materiale så hadde mot-demo også vært på sin plass.

Lenke til kommentar

Ser ikke problemet med at Nazistene demonstrerer. Etter karikaturstriden gikk mange muislimer i tog mot ytringsfriheten, "kommunistsvina" (om man er så aggresiv av seg) går for sine ting og Nazistene sitt. Raddisene på venstresiden gjør vell strengt tatt mye mer bøll enn nazistene så vidt jeg har fått med meg. Kan ikke komme på noe særlig siden Benjamin drapet? Trist i grunn at noen er såppas ubegavede at de tror at de tar nazistene ved vold. At venstreraddisene presterer å tro at det er takket være dem nazistene ligger lavt er jo direkte komisk, det kan vi nok takke det norske folket og kulturen for som avskyr nazistene.

Lenke til kommentar

Hvor mange nyhetssaker finner man som forteller at nynazister har drept eller grovt banket opp andre folk pga en politisk motivasjon i løpet av de siste 5 årene, olsen? Og hvor mange saker finner man hvor blitzere og sos rasisme har kastet brostein i hodet på folk, mot politiet, eller gått løs på folk med balltrær, i løpet av samme periode?

Lenke til kommentar

De siste fem årene står Blitz & co for langt mer faenskap enn det nazistene gjør. Olsen hvis du tror det er så smart å kjeppjage og banke opp alle nazistene så har du faen meg ikke lært masse av historien. Det var slik Hitler fikk sympatien sin og vokste raskt før andreverdenskrig.

Ytringsfriheten går ikke bare en vei, det må dere på venstre forstå også!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...