Gå til innhold

Behringer USB gitar

HARRRRY

Anbefalte innlegg

Er det lurt å kjøpe en Behringer usb-gitar (Behringer iAXE393 USB-gitar eller Behringer iAXE624 Centari USB-gitar.) til en 14åring som skal ønsker seg elgitar til jamming hjemme og med band i ungdomsklubben (men der kan han også låne klubben sin.) ??

Tar i mot tips om konkrete brukererfaringer og hva han alternativt bør få ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kall meg gjerne gammeldags og umoderne, men hvis man skal begynne å spille gitar, burde man ha en som faktisk kan brukes på forsterker, ikke minst fordi å lære seg innstillingene på ampen så vel som på gitaren. Videre vil jeg tro at det er ok å ha en gitar som kan brukes uten en datamaskin, jeg mener nå at all verdens modulering ikke kan slå følelsen av et forsterkerelement og en høyttaler som lager lyd (kanskje det er greit med en gitar som kan brukes uten forsterker også??)

Den får litt blandede kritikker også: http://reviews.harmony-central.com/reviews...er/iAXE393/10/1

Hva som ellers kan funke, kommer an på budsjett

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Om du skal begynne å spille gitar, så tror jeg det er lurt å skaffe seg en gitar som kan kobles opp mot en forsterker. Grunnen til at jeg så tråden din er faktisk fordi jeg søkte på google etter iAxe-gitarene. Jeg spiller i band og har tidligere brukt PC-en til å spille inn diverse riff og flere gitarer over hverandre for å se hvordan det fungerer, men etter at jeg fikk den nye PC-en, så har den ikke klart å spille inn musikk fra gitaren lenger. Jeg syntes iAxen så veldig interessant ut siden den er spesielt designet til å brukes via USB-port på datamaskiner. Den har også noen veldig fine effekter som følger med programmet, så jeg tror dette kan være noe for gitaren for den som også er glad i data. Sånne som meg :)

Mitt råd til deg er nok å kjøpe seg en gitar som kan brukes på forsterker og heller skaffe deg en USB-gitar senere om ikke interessen faller av, eller du skulle spille inn litt på dataen.

Til slutt: Du sier at du kan låne gitar i klubben, men etter min erfaring, av å ha spilt gitar i 9 år, så er det veldig greit å ha bare én gitar å forholde seg til i starten. For det ER forskjell på gitarer, og du vil merke dette om du har blitt vant til dene ene og plutselig skal bytte. Det blir mindre merbart etter hvert, men husker at jeg sleit litt med å plutselig bruke en kamerat sin gitar etter å ha blitt vant med min egen.

Det er i hvert fall mine råd, håper det kan være til hjelp :)

PS: Så akkurat nå at tråden din er 3 år gammel, så det er kanskje ikke så mye å hente lenger fra dette svaret :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

hehe, gammel tråd ja. Men beheringer usb guitar er noe dritt. Måtte sende inn min to ganger, funker fint i førsten, men etterhvert, så ville den bare ikke koble til, så da var det å sende den inn. Bytta den til slutt inn i en vanlig gitar, og kjøpte et eksternt lydkort utenom. Mye bedre og mye mer stabilt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...