Gå til innhold

Nå har jeg VIRKELIG tenkt å kjøpe ny Data. Tips? (Gaming, 11-12K,-)

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er en med lite kunnskap om dataene nå for tiden.

Her er en sammen smetta PC

PC-en skal brukes til GAMING ingen ting annet. (selfølgelig til internett bruk osv)

Den skal kjøre HL2/Counter-Strike:source Perfekt og crysis bra.

(Den blir mest brukt til counter strike source)

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=60485

Da gikk jeg for denne. Menn jeg trenger mer info

Åsså var det skjerm.

Vil jo helst ha 100Hertz. er det en stor fordel? eller er det like bra med en LCD skjerm?

Nå vil jeg jo også ha det billigst mulig :)

Takk For all den hjelpa jeg får : )

Endret av Skagen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mange linker og ingen virker :no:

Lag handlevogn det fungrer på komplett.

Dette er sli oppsettet har veldig bra ytelse.

Satt opp for overklokking som bør læres.

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=60485

Og et crossfire oppsett(ikke like bra ytelse som sli oppsettet)

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=60699

Dette er veien og gå i dag for crysis.

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar

Nå tenker jeg på SNIPSAT sitt SLI oppsett. (p.g.a At det var samme prossesor, samme skjermkort)

Med dette kommer jeg til å ha ca ..... FPS i Counter strike source

Med dette kommer jeg til å ha ca ......FPS i Crysis

Kan noen si som cirka? er veldig nøye på at dette blir helt riktig.

Jeg kjøpte min forige data på expert og fikk en smell i tryne. det vil jeg ikke ha igjen.

Åsså var det skjerm.

Jeg tenkte mest på 100Hertz, men det hørte jeg jo at var CRT skjerm. Hvor stor fordel er det å ha en CRT skjerm?

Er det like griet med en bra LCD skjerm?

Hvordan er kvalitets forskjellen på bilder, spill osv?

Håper fortsatt at noen gidder å hjelpe meg

EDIT: Hvorfor er det med 2stk skermkort?

Endret av kjetilm
Lenke til kommentar

I Source vil du nok ikke støte på noen problemer når det kommer til FPS, spillet krever jo svært lite av maskinvaren.

Crysis derimot, med alt på High, så kommer du nok til å få en 40 FPS eller noe sånt. På medium så kan du nok få en 60.

Det er med 2 stk skjermkort fordi du kan da kjøre dem i SLI. Dette vil i spill som støtter SLI i noen tilfeller fordoble ytelsen.

Fordeler med CRT:

- Du får en rask skjerm med lite etterslep.

- Generelt gode farger.

Fordeler med LCD:

- Du slipper flimringen fra en CRT skjerm, noe som fører til at du ikke blir så sliten.

- Generelt god bildekvalitet, i mange tilfeller bedre enn CRT.

Lenke til kommentar

Jeg ville ikke i halvsøvne vurdert en CRT i dag. LCD er tingen, og fordelene er mange, fler enn hva LockBreaker nevner.

- Pivoteringsfunksjonen om du surfer på nett eller jobber med skolearbeid

- Plass.. Jeg har en 24" lcd som bruker ca 20cm av skrivebordet mitt i dybde. Jeg slipper å se skjevt på skjermen med andre ord.

- Strømforbruket på en LCD er mye mindre enn CRT, det samme gjelder varmeproduksjonen

- LCD er bedre for øyene, da lcd kun oppdaterer pixler som endrer seg, den tar ikke hele skjermbildet.

Jeg ville gått for en 22" eller 24" avhengig av budsjett. Dell har gode skjermer, sitter selv på en av 24" til Dell. Se litt i forumdelen for skjermer.

Hva gjelder skjermkort - et 8800GT gir veldig god ytelse. Om du venter litt får du G92 som er den nye varianten av GTS som yter enda bedre enn dette igjen. Dessverre er har markedet støvsugd butikkene for GT-kortet, og det samme vil nok skje med GTS når det kommer. Med andre ord, bruk litt tid på å finne en butikk med GT inne om du skal ha det kortet.

Jeg vil også anbefale Asus Maximus Formula, har dette selv, og med alle bios-oppdateringene som har kommet er dette blitt et virkelig bra kort. Jeg har en FSB på det kortet på 525 som foreløpig max, og det var uten anstrengelse og spesielt med kunnskap. XtremeSystems har et forumside for dette kortet som i grunn forteller deg alt du trenger å vite.

Hva slags budsjett har du? Du sier ingenting om hvor mye du vil legge i maskinen.. Det er ganske vesentlig for hva slags anbefalinger vi kommer med.

Lenke til kommentar

Min erfaring er at 14 K er litt overkill til en vanlig PC og da bruker du mer enn du trenger for marginalt bedre ytelse. Du bør være i mål på ca 10-11 K - også med SLI.

LCD er veien, nyere LCD-skjermer står lite tilbake for CRT på de fleste områder. Samsungs 226BW o.l. modeller er MEGET bra.

Lenke til kommentar
Jeg ville ikke i halvsøvne vurdert en CRT i dag. LCD er tingen, og fordelene er mange, fler enn hva LockBreaker nevner.

- Pivoteringsfunksjonen om du surfer på nett eller jobber med skolearbeid

- Plass.. Jeg har en 24" lcd som bruker ca 20cm av skrivebordet mitt i dybde. Jeg slipper å se skjevt på skjermen med andre ord.

- Strømforbruket på en LCD er mye mindre enn CRT, det samme gjelder varmeproduksjonen

- LCD er bedre for øyene, da lcd kun oppdaterer pixler som endrer seg, den tar ikke hele skjermbildet.

Jeg ville gått for en 22" eller 24" avhengig av budsjett. Dell har gode skjermer, sitter selv på en av 24" til Dell. Se litt i forumdelen for skjermer.

Hva gjelder skjermkort - et 8800GT gir veldig god ytelse. Om du venter litt får du G92 som er den nye varianten av GTS som yter enda bedre enn dette igjen. Dessverre er har markedet støvsugd butikkene for GT-kortet, og det samme vil nok skje med GTS når det kommer. Med andre ord, bruk litt tid på å finne en butikk med GT inne om du skal ha det kortet.

Jeg vil også anbefale Asus Maximus Formula, har dette selv, og med alle bios-oppdateringene som har kommet er dette blitt et virkelig bra kort. Jeg har en FSB på det kortet på 525 som foreløpig max, og det var uten anstrengelse og spesielt med kunnskap. XtremeSystems har et forumside for dette kortet som i grunn forteller deg alt du trenger å vite.

Hva slags budsjett har du? Du sier ingenting om hvor mye du vil legge i maskinen.. Det er ganske vesentlig for hva slags anbefalinger vi kommer med.

Ikke alle LCD skjermer som har Pivot da. Der er vel de dyrere modellene dette er vanlig, men har vel også begynt å komme på billigere modeller de siste to årene. :)

Er helt enig med deg i at han ikke har noe annet valg enn LCD å ta nå. Selv hadde jeg også valgt LCD dersom jeg skulle hatt ny skjerm.

Tenkte bare jeg skulle ta det litt generelt da skjønner du. Skulle man listet opp alle fordelene ved en LCD skjerm så hadde nok listen blitt lang. :)

Her kan nå trådstarter lese litt om flere fordeler ved LCD: LCD-Guide

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...