Gå til innhold

Lyd ut på HDMI på Lumatron DVDHDR-77 (320 GB harddiskopptaker fra Obs!)

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med lyd ut via HDMI-kabel på Lumatron DVDHDR-77, harddiskopptakeren Obs! har hatt endel tilbud på i høst?

Min gir lyd ut på SCART og RCA-kabler slik den er satt opp i dag, men jeg får null lyd når jeg kobler den til TV-en med HDMI. Noen som vet hvordan man evt. skrur av/på lyd for de forskjellige portene? Jeg har lett grundig i setup på den boksen uten å finne noen valg som gjør noen forskjell.

Selvsagt kan det også være feil på HDMI-utgangen på Lumatronen, eller på HDMI-kabelen (Hama, 2m til 249 kr) eller på HDMI-inngangene på TV-en (jeg har selvsagt prøvd begge, TV er en Tatung V32MCAK). Men før jeg begynner å reklamere på noen av produktene, ville det vært greit dersom noen har noen erfaringer med Lumatron DVDHDR-77 og lyd på HDMI som kan hjelpe meg å finne ut hvor eller hva feilen er eller ikke er.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du samme spiller/opptaker?

Jeg har ikke løst problemet, jeg har fått noen tips om å "skru på" lyden på HDMI-utgangen, noe som visstnok må gjøres på noen spillere. Men jeg har sjekka grundig i alle menyer og prøvd alle valg uten å finne noe som hjelper. Manualen sier heller ikke noe om dette problemet.

Jeg bruker en 'workaround' når jeg ser film, RCA-lydkabler fra Lumatronen til stereoanlegget, og bilde via HDMI til TV. Eller jeg bruker SCART.

Det hadde vært greit å fått både lyd og bilde over HDMI, og dersom du har Lumatron DVDHDR-77 og samme problem, skal jeg min med til Obs! og be dem sjekke den. Men per i dag har jeg ikke gjort det, da jeg ikke aner om feilen ligger i TV eller spiller...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...