Svinks Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Noen som har erfaring med lyd ut via HDMI-kabel på Lumatron DVDHDR-77, harddiskopptakeren Obs! har hatt endel tilbud på i høst? Min gir lyd ut på SCART og RCA-kabler slik den er satt opp i dag, men jeg får null lyd når jeg kobler den til TV-en med HDMI. Noen som vet hvordan man evt. skrur av/på lyd for de forskjellige portene? Jeg har lett grundig i setup på den boksen uten å finne noen valg som gjør noen forskjell. Selvsagt kan det også være feil på HDMI-utgangen på Lumatronen, eller på HDMI-kabelen (Hama, 2m til 249 kr) eller på HDMI-inngangene på TV-en (jeg har selvsagt prøvd begge, TV er en Tatung V32MCAK). Men før jeg begynner å reklamere på noen av produktene, ville det vært greit dersom noen har noen erfaringer med Lumatron DVDHDR-77 og lyd på HDMI som kan hjelpe meg å finne ut hvor eller hva feilen er eller ikke er. Lenke til kommentar
lajla Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 har du funnet noen løsning på dette problemet? sliter med det samme skjønner du... Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 13. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2007 Har du samme spiller/opptaker? Jeg har ikke løst problemet, jeg har fått noen tips om å "skru på" lyden på HDMI-utgangen, noe som visstnok må gjøres på noen spillere. Men jeg har sjekka grundig i alle menyer og prøvd alle valg uten å finne noe som hjelper. Manualen sier heller ikke noe om dette problemet. Jeg bruker en 'workaround' når jeg ser film, RCA-lydkabler fra Lumatronen til stereoanlegget, og bilde via HDMI til TV. Eller jeg bruker SCART. Det hadde vært greit å fått både lyd og bilde over HDMI, og dersom du har Lumatron DVDHDR-77 og samme problem, skal jeg min med til Obs! og be dem sjekke den. Men per i dag har jeg ikke gjort det, da jeg ikke aner om feilen ligger i TV eller spiller... Lenke til kommentar
lajla Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 har samme spiller og samme problem!! kanskje du kan skrive til meg etter at du eventuelt har vært der? =) ha en fin kveld Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå