Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bevare glans fra høyglanspolering, hvordan?

storken

Anbefalte innlegg

Hei og hopp :)

Nå er jeg ferdig med å høyglanspolere sylinderen min og lurer på om noen kjenner til noe slags beskyttelse som beskytter metallet (aluminium) mot vann for å forhindre irring?

Kanskje noe båtvoks av noe slag?

Bilder av sylinderen:

Før:

DSC07557.jpg

DSC07552.jpg

DSC07547.jpg

DSC07554.jpg

Etter:

DSC07605.jpg

DSC07611.jpg

DSC07596.jpg

DSC07597.jpg

DSC07567.jpg

Edit: Noen som vet av ett kjemikalie som fjerner maling men som ikke tar metall? terpentin kanskje?

Endret av storken
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Respekt for den jobben der! ;)

Når det gjelder stoff som fjerner maling, hva med kjemisk "Paint Stripper"? Den skal visst kunne fjerne det meste.

Siden det er endel varme inne i bildet, er det vanskelig å holde overflaten beskyttet.

Den jeg ville gått for den vanlige comboen, lakkforsegling og noen lag voks. Det er også viktig å vedlikeholde med dette.

Lenke til kommentar
Respekt for den jobben der! ;)

Når det gjelder stoff som fjerner maling, hva med kjemisk "Paint Stripper"? Den skal visst kunne fjerne det meste.

Siden det er endel varme inne i bildet, er det vanskelig å holde overflaten beskyttet.

Den jeg ville gått for den vanlige comboen, lakkforsegling og noen lag voks. Det er også viktig å vedlikeholde med dette.

Takker for svar :)

Tok et kjapt søk på "paint stripper" og fant et produkt fra hempel, det betyr vel at jeg finner det på jernvarehandeler (byggmakker, obs) eller båtbutikker (nothuset) right?

Jeg skal etterhvert høyglanspolere felgene og variatordekselet samt svinghjulsdekselet til en aerox så det er der jeg kommer til å bruke sånn voksbehandling. Kommer og til å bruke den på sylinderen men forventer ikke at den kommer til å holde. Temperaturen på sylinderen blir vel opptil 250 grader på utsiden. Er jo vannkjøling så utsiden blir ikke like varm som på en luftkjølt sylinder. (offtopic yay)

Lakkforsegling og noen lag voks, hvilke produkt brukes til dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...