storken Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 (endret) Hei og hopp Nå er jeg ferdig med å høyglanspolere sylinderen min og lurer på om noen kjenner til noe slags beskyttelse som beskytter metallet (aluminium) mot vann for å forhindre irring? Kanskje noe båtvoks av noe slag? Bilder av sylinderen: Før: Etter: Edit: Noen som vet av ett kjemikalie som fjerner maling men som ikke tar metall? terpentin kanskje? Endret 8. desember 2007 av storken Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Respekt for den jobben der! Når det gjelder stoff som fjerner maling, hva med kjemisk "Paint Stripper"? Den skal visst kunne fjerne det meste. Siden det er endel varme inne i bildet, er det vanskelig å holde overflaten beskyttet. Den jeg ville gått for den vanlige comboen, lakkforsegling og noen lag voks. Det er også viktig å vedlikeholde med dette. Lenke til kommentar
storken Skrevet 8. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2007 Respekt for den jobben der! Når det gjelder stoff som fjerner maling, hva med kjemisk "Paint Stripper"? Den skal visst kunne fjerne det meste. Siden det er endel varme inne i bildet, er det vanskelig å holde overflaten beskyttet. Den jeg ville gått for den vanlige comboen, lakkforsegling og noen lag voks. Det er også viktig å vedlikeholde med dette. Takker for svar Tok et kjapt søk på "paint stripper" og fant et produkt fra hempel, det betyr vel at jeg finner det på jernvarehandeler (byggmakker, obs) eller båtbutikker (nothuset) right? Jeg skal etterhvert høyglanspolere felgene og variatordekselet samt svinghjulsdekselet til en aerox så det er der jeg kommer til å bruke sånn voksbehandling. Kommer og til å bruke den på sylinderen men forventer ikke at den kommer til å holde. Temperaturen på sylinderen blir vel opptil 250 grader på utsiden. Er jo vannkjøling så utsiden blir ikke like varm som på en luftkjølt sylinder. (offtopic yay) Lakkforsegling og noen lag voks, hvilke produkt brukes til dette? Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Jeg ville brukt Wolfgang Deep Gloss Paint Sealant, og en naturlig voks oppå. F.eks noe så enkelt som Meguiar's GC Wax Lenke til kommentar
storken Skrevet 10. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 10. desember 2007 Hvor får jeg taki det? Søker litt rundt på nettet her men finner ingenting, bare sjapper i usa som sender. Butikker i trondheim som forhandler dette? Og trenger jeg paint sealer? det er jo ikke noe lakk der... Lenke til kommentar
IvoCaprino Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 hør med ScandicShine.no Evt autogeek.net i usa har det garantert. De er proffe og kjappe. Trygt og anbefales. (Begge butikkene) Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 (endret) ScandicShine.no ja. Ligger i Levanger. Har Autogeek.net som leverandør. Pluss at han har åpningstilbud Paint Sealer fungerer ikke bare på lakk, men på alt fra dasslokk til utefliser Endret 10. desember 2007 av Rs125 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå