vidarls Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Eg fikk installert Thermaltake Aquarius II settet i går, og lurte på hvorfor eg har så mye høyere temperatur enn det overklokking.no hadde i testen.. Nå har eg vell og merke bare XP1800+, men kan det virkelig være så store temperatur forskjeller mellom XP1800 og XP2000 idle temperaturer: CPU 43 grader MB 33 grader full load temp: CPU 48 grader MB 53 grader (her må det no være noe gale??) Nå har eg 2 globalwin vifter som kan justeres og 2 andre (husker ikke merket): En til å blåse luft ut av kab. bak, en som henger i taket for å blåse ut bak og få gjennomstrømming. En til å trekke kald luft inn framme + en til harddisken. Og selfølgeli 1 til radiatoren. (BLIR BRÅK AV SÅNT) Lenke til kommentar
adyton Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 sikker på at det er god kontakt mellom kjernen og kjøleblokken? se etter at vannblokka er helt rett i bund (plansliping?) og husk goop.. Hvis du bruker shims/spacer se etter at det ikke er noe klistemerker på cpu utenfor kjernen... Lenke til kommentar
vidarls Skrevet 7. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2003 Eg brukte den H'en når eg skulle montere blokken, så den bør vell være godt nok nede til vell ?? I testen så ødelagde de en prossessor pga den andre feste metoden... så tok ikke noen kjangser. Bruker ikke shims, og har brukt Artic Silver II som goop Lenke til kommentar
adyton Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Pass på at det ikke er noe krøll med vannkablene sånn at vannet ikke blir blokket. Det var jo bare mb temp som var oppsiktsvekkende høy. Du har ikke vannkjøling på chipsettet på mb? Kanskje den temp sensoren er ødelagt of viser alt for høy tempratur. Lenke til kommentar
vidarls Skrevet 7. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2003 Genialt nok så har dette settet noen fjærer inne i rørene, slik at de ikke kan få knekk på seg + vannet sirkulerer mer. Så nei, det er ikke knekk på ledningene. Men Thermaltake Aquarius II har ikke blokk med for mb. Slik at den er ikke vannkjølt.. Men har steget i fra 27-30 til 54 er en del da (etter installert vannkjøling), trur du det går ann å kjøpe blokk utenom som passer med dette settet ?? Eller er større kjøleribbe til chipsettet tingen ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå