Gå til innhold

Lyden fungerer ikke. "No audio device is installed" [LØST!]


Anbefalte innlegg

Morn

Lyden min funka fint før jeg installerte en ny driver til lydkortet mitt, og da slutta det å komme lyd. Så da sletta jeg driverene til lyden fra pcen og la de inn på nytt fra cden jeg fikk med når jeg kjøpte pcen. Men selv om jeg har installert driverene så kommer det ikke lyd. Den høytaleren nede i hjørnet i windows er det et rødt kryss på det og når jeg prøver å gjøre noe med den så kommer det opp "No audio device is installed". Jeg har koblet høytalerene riktig så det er ikke problemet. Er det noe sånt at jeg må installere høytalerene på pcen? Hvis det er det hvordan gjør jeg det da?

Takker for svar :D

Endret av akema2212
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du vet hvor du skal sette inn lydkablene i lydkortet bak PCen så tror jeg nok at du vil se også hvilket kort kontakten leder til inni datamaskinen din, så detter ikke noe problem.

 

Det eneste er at du ikke nevner om dette er et innebygd lydkort eller om det er et PCI-lydkort. Hvis det er innebygd så er det fint lite du kan gjøre, bortsett fra å prøve å rydde opp i programvaren/driveren rundt lydkortet.

 

Frank

Lenke til kommentar

Nå plutselig når jeg avinstallerte SoundMax så fant vista drivere til lydkortet så nå er det ikke noe rødt kryss over det ikonet i hjørnet lenger :new_woot: . Men det kommer fortsatt ikke lyd.... :thumbdown: . når jeg ser på den audio devicen så står det Digital Output Device (SPIDIF) High Defination Audio Device. Noen som da vet hva jeg må gjøre?

EDIT: Fiksa det :D. måtte bare installere SoundMax på nytt

Endret av akema2212
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...