Rikky Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Jeg skal kjøpe meg en ny disk, trolig en 120 GB Barracuda V, og trenger en IDE-kontroller da jeg har brukt opp de andre IDE-portene. Hva bør jeg se etter når jeg skal ha en sånn? Holder det med en Promise Ultra133TX2 U-ATA/133 Kontroller PCI Retail til 450 kr? (Dyrt, synes nå jeg, men men :-? ) Edit: Fant en til, litt billigere: HighPoint Rocket 133 U-ATA/133 2 kanalers diskkontroller, PCI Retail, kr 390, hva med den? Lenke til kommentar
Zamboo Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Tror jeg hadde gått for dennePromise Ultra133TX2 U-ATA/133 Kontroller PCI Retail. Lurer litt på den sjøl. Den andre støtter dessuten, etter hva jeg kan, se bare hardisker. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 7. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 7. februar 2003 Hmm, støtter den virkelig bare harddisker? :o Lenke til kommentar
Bach Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Det viktigste med et kontrollerkort er at det er av typen "m/bios". Eller så kan du ikke boote fra tilkoblede disker. Målemessig kommer HighPoint best ut, men det er snakk om veldig små forskjeller. Sjøl har jeg brukt Sunsway. Prøvde å koble til både harddisker og ATAPI-enheter uten problemer. Men ytelsesmessig ble resultatet best ved å ha harddisker på kontrollerkortet og ATAPI-enheter på hovedkortets IDE-porter. Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 10. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2003 Kan RAID-kontrollere fungere uten å kjøre RAID? Da kunne jeg jo ha gått for en Sunsway Ultra-ATA133 PCI Raid Kontroller, den koster 450 den også. Eller? Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 HighPoint Rocket 133 U-ATA/133 2 kanalers diskkontroller, PCI Retail, kr 390, hva med den?Kommer denne med bios? Lenke til kommentar
Lef Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Jepp, RAID kontrolleren fungerer uten å kjøre RAID. Kjører selv en barracuda 120 GB, og den trives bra den :-) Jeg hadde litt problem etter formatering med å installere OS på disken når den stod i RAID kontrolleren. Måtte til slutt flytte den over til en vanlig IDE port for å få dette til. Det er vel ikke sikkert at dette gjelder for alle RAID kontrollere ? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 10. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 10. februar 2003 Nei, men det er ikke så veldig farlig at jeg ikke kan boote, bruker bare hovedkortet til det. Da går jeg for den RAID-kontrolleren, takk for svar! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå