Basix Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Hei Kjøpt meg "ny" bil og den skal ha seg anlegg. Var derfor på bilradiospesialisten for å høre litt. Tenkte å bruke ca. 5000,- totalt. Jeg sa klarhet i lyden var viktigere enn bass o.l. De ga følgende tilbud: Alpine Spiller 2490,- Infinity høytallere innfelt i dør 1595,- Infinity 6x9 hatthyllehøytallere 990,- Totalt 5075,- De mente jeg ikke hadde behov for forsterker til de høytallerne. Spilleren drev dem selv mente de, blir litt i tvil når jeg sammenligner RMS ut fra spiller og det høytallerne trekker. (Hvis jeg skulle ha sub stilte det seg annerledes såklart, men de mente det var nok bass i høytallerne for min del.) Lenke til kommentar
epifant Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 (endret) Wattoppgivelsen på høyttalerne er ikke hvor mye watt de trekker, men hvor mange watt de tåler Personlig ville jeg heller hoppet over høyttalere i hattehylla og lagt pengene i en grei, liten forsterker. Langt bedre lyd for pengene, selv om man riktignok må regne med 4-500 kr til kabler. Nesten alle forsterkere vil gjøre en bedre jobb enn spillerens innebygde. Skal du i tillegg koble til to sett høyttalere til spilleren begynner man å strekke strikken... Skulle du savne litt ekstra bass og litt lyd bakfra ville jeg heller kjøpt det senere. Å skulle kjøpe alt på en gang gjør fort at man ender opp med mange mediokre komponenter som må byttes ut så fort man vil opp et trinn på kvalitetsstigen, istedetfor noen få, men bra komponenter som kan fint kan følge med når det oppgraderes Endret 8. desember 2007 av epifant Lenke til kommentar
onkeljan Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 (endret) Hertz har laget noen rimelige elementer, som er beregnet for å bli drevet av cd spiller. Linken din funker ikke, men tar utgangspunkt i at du har plass til 6,5" da; Hertz DCX 165 - 2-veis coaxial høyttaler sett Endret 8. desember 2007 av onkeljan Lenke til kommentar
Basix Skrevet 9. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2007 Wattoppgivelsen på høyttalerne er ikke hvor mye watt de trekker, men hvor mange watt de tåler Personlig ville jeg heller hoppet over høyttalere i hattehylla og lagt pengene i en grei, liten forsterker. Langt bedre lyd for pengene, selv om man riktignok må regne med 4-500 kr til kabler. Nesten alle forsterkere vil gjøre en bedre jobb enn spillerens innebygde. Skal du i tillegg koble til to sett høyttalere til spilleren begynner man å strekke strikken... Skulle du savne litt ekstra bass og litt lyd bakfra ville jeg heller kjøpt det senere. Å skulle kjøpe alt på en gang gjør fort at man ender opp med mange mediokre komponenter som må byttes ut så fort man vil opp et trinn på kvalitetsstigen, istedetfor noen få, men bra komponenter som kan fint kan følge med når det oppgraderes Takk for et bra svar. Bør jeg kanskje gå ned på pris på spiller og heller kjøpe en forsterker da? Vil helst ikke bruke mer enn 5000 men vil jo såklart ha "best" anlegg til den prisen. Angående hertz høytallere, er det stort sett bare webshopper som leverer de? Lenke til kommentar
onkeljan Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 du finner forhandlere på siden til installbay.no sjekk om det er noen i nætheten der.. Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 (endret) Er ikke noe problem å drive frontsettet med spilleren, men det har ofte lettere for å skurre på høyere volum. Endret 10. desember 2007 av Lefse Lenke til kommentar
epifant Skrevet 10. desember 2007 Del Skrevet 10. desember 2007 Basix: skal du ha "best" anlegg til pengene du har til rådighet ville jeg som sagt skippet bakhøyttalere og heller lagt pengene i forsterker til frontsettet. I et knipetak kan du alltids dele budsjettet i to og bruke 2000 på spiller og 3000 på frontsett (høyttalerne er uten tvil den komponenten som gir mest forskjeller for pengene, så heller en billigere spiller og et dyrere frontsett enn omvendt. Mener jeg). Så kan du spare til en litt mer ordentlig forsterker etter hvert, en 1000-kroners sak har som regel ikke den heftigste bygge- eller komponentkvaliteten... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå