Toset Skrevet 7. februar 2003 Del Skrevet 7. februar 2003 Heisann. Lurer på om noen kan hjelpe meg litt her. Har et vanlig Audigy Player kort og, for tiden, et DTT3500 anlegg fra Creative. Dette anlegget har dekoder, og kan spille av DD 5.1 gjennom en optisk kabel direkte fra separat DVD-spiller (Samsung 611). Men så er saken, jeg har tenkt å selge anlegget mitt, og kjøpe et kraftigere ett, MegaWorks 550. Dette har ingen dekoder, så det jeg lurer på er om jeg fremdeles kan få DTS/DD 5.1 lyd fra DVD-spilleren min? Kan lyden kjøres gjennom Audigy kortet mitt og dekodes der, eventuelt i noe programvare? N.B. DVD filmene spilles av på TV'en min, ikke på PC'en. Og det jeg vil ha er bilde fra dvd til TV, og lyd fra DVD, gjennom maskinen og ut fra høytalerene, hvis noen forstår... Lenke til kommentar
Toset Skrevet 8. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2003 Ingen som vet...? Lenke til kommentar
martiol Skrevet 8. februar 2003 Del Skrevet 8. februar 2003 Det kan du. Men da må du bruke analoge kabler og det gir dårligere lyd. Du må trekke opp en kabel for hvert høyttalerpar. Lenke til kommentar
striky Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Men da må du bruke analoge kabler og det gir dårligere lyd. Ikke nødvendigvis. Faktisk kan situasjonen være omvendt om dekoderen i DVDspilleren er bedre og signalkablene er av god kvalitet. Lenke til kommentar
bergangster Skrevet 9. februar 2003 Del Skrevet 9. februar 2003 Jeg har ikke dekoder på anlegget mitt, fantastisk irriterende, ligg unna med mindre du har fått et knalltilbud. Ellers har jeg hørt noen som mener at bassen ikke blir dekodet fantastisk bra med Audigy. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå