Gå til innhold

Hvilket oppsett for å trene med manualer?

Scotty

Anbefalte innlegg

Lurer på hvilket oppsett som er best for å trene med manualer?

Veldig tungt og få reps, eller middels tyngde og middels reps? 5*5? 8*3? osv..

Tenker på å få mest styrke ut av øvelsen. Og det er vel greit å trene slik hver dag?

Beklager om det allerede er en lignende tråd, fant ikke noe som svarte på mitt spørsmålet når jeg søkte.

Takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

maksimal styrketrening er ikke anbefalt å trene samme muskel flere dager etter hverandre, i allefall ikke om man er ny i styrketrening. om 5x5 eller 8x3 er best for styrke er ikke godt å si. jeg varierer mellom set og reps, men holder meg som regel under 10 reps. Kjører kanskje 5x5 3 økter på rad, så kjører jeg 8x3 et par økter, så 5x5 noen økter igjen. Trener for maksimal styrke, altså jeg løfter så tungt at siste rep siger svært sakte opp

er du ikke vandt med å trene burde du starte lett de første ukene, kanskje kjøre med 3 sett og 12 reps for å venne kroppen til å resttituere muskler og gjøre sener og ledd vandt med belastning så du slipper betennelse.

Lenke til kommentar

tren alle muskell grupper 2 gange i uka

Feks som meg,

Mandag og Torsdag !Bryst og Biceps!

Tirsdag og Fredag !Skuldre, Rygg, Triceps!

Evt Onsdag, lOrdag kan du trene Abs alen. Bare kjOre et 15 min programm med mageOvelser :)

Aldri tren en muskell gruppe mer en 2 ganger i uka, og nAr du trener dem, tren dem Ordentlig !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...