iNux Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 (endret) Heisann Har et lite problem når jeg spiller Counter-Strike: Source.. Alltid og uannsett hvilken server jeg spiller på , timer jeg out etter 2 til 10 minutter, altså bildet fryser, og jeg mister koblingen, nødt å disconnecte.. Jeg klarer ikke å rejoine før ca. 1-2 minutter etterpå, da jeg får opp melding om at jeg allerede er innpå serveren. Ufattelig irriterende og unødvendig når jeg spiller f.eks mix/pcw og ellers generelt. Tror dette har en sammenheng med at vi nettopp har skiftet ut boksen her i huset, og ja kjører kabel,<3 Speedtouch Multimodem - ST780WLT [...] er navnet Vet ikke om noen har anelse om hva jeg kan gjøre, ? Og er det noe mer informasjon jeg burde komme opp ang. hardware ol. er det bare å si ifra ! Takker for alle svar! <3 Endret 8. desember 2007 av iNux Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 http://www.portforward.com/english/routers...nter_Strike.htm Lenke til kommentar
iNux Skrevet 17. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2007 det fungerte dårlig, har prøvd, bladlest og gjort det som står der om og om igjen, men vist noen gidder å se igjennom den veiledningen han over her linket til, hadde det vært fint, for jeg kan ikke se hvor jeg får bruk for å sette inn den statiske ip'en?, er ganske sikker på at jeg har gjort en feil her.. om noen derimot har en annen løsning, så hadde det vært veldig fint om dere hadde sagt ifra:) Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 (endret) Hvis du leser de 3 nederste linjene på siden så står det der hvor du skal velge PC (navn, macadresse e.l.). Endret 17. desember 2007 av la7dfa.com Lenke til kommentar
iNux Skrevet 18. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2007 (endret) ahh, ja, forstod det, og satte inn den statiske ip adressen, men til ingen nytte, er du sikker på at portene som står på tutorialen er for Counter-Strike Source? EDIT: Synes og ha lest og hørt flere ganger at 1.6 og source har samme porter, og da jeg har prøvd å kjøre både Counter-strike portene som allerede var innlagt på forhånd i routeren og portene som står i tutorialen, har jeg ende problemer med time out.. æsj.. Endret 18. desember 2007 av iNux Lenke til kommentar
Oto2moto Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 Det kan ikke være at du har dårlig forbindelse mot modemet? Logg inn på modemet. Velg Broadband Connection. Velg DSL Connection. Velg Details (oppe til høyre). Disse detaljene viser støymarginer på sambandet ditt: Eksempel: SN Margin (Up/Down) [dB]: 25,0 / 25,0 Hos de fleste med kobbernett tilknytning bør disse verdiene være over 10 dB. Lenke til kommentar
iNux Skrevet 18. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2007 Disse detaljene viser støymarginer på sambandet ditt:Eksempel: SN Margin (Up/Down) [dB]: 25,0 / 25,0 Hos de fleste med kobbernett tilknytning bør disse verdiene være over 10 dB. SN Margin (Up/Down) [dB]: 31,5 / 24,0 ? er det normalt? http://www.home.no/triforcexx/speedtouch.jpg Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 SN Margin (Up/Down) [dB]: 31,5 / 24,0 ? er det normalt? Det er bra tall som indikerer god margin. Det kan være ISP som har blokkert tilgang for deg. Med Telenor så kan man sjekke webmail på online.no. Lenke til kommentar
Oto2moto Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Støymarginer er bra, men ser det er errors fra modemet ditt. Mitt modem viser: Error Seconds (Local/Remote): 0 / 0 FEC Errors (Up/Down): 0 / 0 CRC Errors (Up/Down): 0 / 0 HEC Errors (Up/Down): 0 / 0 Ditt modem viser: Error Seconds (Local/Remote): 0 / 0 FEC Errors (Up/Down): 0 / 0 CRC Errors (Up/Down): 2 / 223 HEC Errors (Up/Down): 408 / 76 Dersom du er 100% sikker på at du har koblet riktig med nytt modem så kan det være feil på modemet eller på linjen din. Men sjekk først og fremst om CRC Errors øker? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 19. desember 2007 Del Skrevet 19. desember 2007 Du kan jo sette opp pingplotter og se om selve linjen faller ut. http://www.pingplotter.com/ Lenke til kommentar
iNux Skrevet 28. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 28. desember 2007 beklager, men skjønte ikke bæret av bruken av det programmet der.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå