Gå til innhold

Most AMD CPU=underclocked???

Anbefalte innlegg

Da jeg bygde pc'n min moste jeg cpu'en litt da jeg satt på kjøle vifta, en blå væske fløt ut fra cpu'n...

Ja-ja jeg bare setter alt sammen og håper at det virker tenkte jeg... Cpu en starta opp på 750MHz når den skal gå på 1Ghz (Atlon 200mhz fsb).

Multiplikator jumperne har ingen effekt på hastigheten, men jeg kan clocke den opp med fsb instillinger...men ikke mye (max. 825mhz).

Noen som vet hva som har skjedd?

PS: En stund trodde jeg at jeg hadde drept den... hehe. I WAS LUCKY! :grin:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet er at alle hovedkort har en instilling som standard i biosen, og det er som regel den laveste hastigheten som leveres til dette systemet for at du skal kunne boote uansett hvilken prosessorhestighet, for hvis den hadde hatt standard instilling på 1ghz og du skulle kjøre en 750Mhz prosessor så hadde det vært totalt umulig. Hvilket hovedkort har du? Du skal nemmelig kunne vælge inne i CPU Soft Menu 3 eller en lignende meny hastighets instillingene..

Lenke til kommentar

Jupp du har nok fått en 266 FSB cpu , i mangel av 200 fsb cpu som er veldig få igjen av på markedet.

Bare "tegn" på l1 bridgene , en for en meget nøyaktig , så unlocker du den. Btw , de fleste 266 cpu'er er allerede unlocka p.g.a kompatibilitet med 200 fsb hovedkort..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...