laggable newbie Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 Da jeg bygde pc'n min moste jeg cpu'en litt da jeg satt på kjøle vifta, en blå væske fløt ut fra cpu'n... Ja-ja jeg bare setter alt sammen og håper at det virker tenkte jeg... Cpu en starta opp på 750MHz når den skal gå på 1Ghz (Atlon 200mhz fsb). Multiplikator jumperne har ingen effekt på hastigheten, men jeg kan clocke den opp med fsb instillinger...men ikke mye (max. 825mhz). Noen som vet hva som har skjedd? PS: En stund trodde jeg at jeg hadde drept den... hehe. I WAS LUCKY! Lenke til kommentar
Red Dog Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 Problemet er at alle hovedkort har en instilling som standard i biosen, og det er som regel den laveste hastigheten som leveres til dette systemet for at du skal kunne boote uansett hvilken prosessorhestighet, for hvis den hadde hatt standard instilling på 1ghz og du skulle kjøre en 750Mhz prosessor så hadde det vært totalt umulig. Hvilket hovedkort har du? Du skal nemmelig kunne vælge inne i CPU Soft Menu 3 eller en lignende meny hastighets instillingene.. Lenke til kommentar
laggable newbie Skrevet 6. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2002 Har et Asus A7V-E hovedkort 200fsb. PS: Vil et 266fsb cpu i det hele tatt fungere på et 200 fsb hovedkort,men ikke kunne yte for fult?? Lenke til kommentar
Kamerat Skrevet 6. januar 2002 Del Skrevet 6. januar 2002 Hvis du skal kjøre 1GHz med en prosessor som er beregnet på 266MHz FSB på et 200MHz hovedkort er du nødt til å ha et hovedkort som kan stille multiplier. I tillegg må du låse opp prosessoren for å stille multiplieren: http://www.overklokking.no/cpu/duron-tbird/index4.html Lenke til kommentar
ikkenoeihodet Skrevet 7. januar 2002 Del Skrevet 7. januar 2002 Kjører du en 1Ghz 266 FSB på Asus A7V-E hovedkort (200 FSB) vil cpu'en din kjøre på 750 (som du vet). Grunnen til dette er: 1,0Ghz 266 FSB: Multiplier 7,5 FSB 133 Når du kjører den på 200 FSB vil du ha multiplier 7,5 x FSB 100 = 750 mhz. Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 7. januar 2002 Del Skrevet 7. januar 2002 Noen velmenende sjeler har nok sendt deg en 266 T-bird. Lås opp om du tør røre den noe mer... Lenke til kommentar
CdBuRnR Skrevet 8. januar 2002 Del Skrevet 8. januar 2002 Jupp du har nok fått en 266 FSB cpu , i mangel av 200 fsb cpu som er veldig få igjen av på markedet. Bare "tegn" på l1 bridgene , en for en meget nøyaktig , så unlocker du den. Btw , de fleste 266 cpu'er er allerede unlocka p.g.a kompatibilitet med 200 fsb hovedkort.. Lenke til kommentar
laggable newbie Skrevet 8. januar 2002 Forfatter Del Skrevet 8. januar 2002 ehhhh. Jeg kunne jo gå tilbake i butikken, har vel krav på det... til nissen: LOL!!! :razz: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå