Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Eltax Atomic 10.2 vs. Eltax Liberty 10" Sub

Anbefalte innlegg

Se topic. Noen erfaringer/kommentarer? Hva bør jeg velge? Hvilken er best? De er like dyre.

Ser at atomicen har elementet ned mot gulvet, mens liberty har dette "utover". Liberty har imidlertid bassrefleksporten med mot gulvet, mens atomic har den "utover". Hva vil gi best/høyest lyd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Jeg har selv en Liberty Sub som jeg kjøpte for ca en måned siden. Er egentlig newbie i audio (og kommer sikker til å være det resten av livet mitt), men jeg er veldig fornøyd med hva jeg fikk for 1434 kr (komplett.no). Suben er mye vanskeligere å plassere enn min forrige sub, men spiller bra nå (etter x antall forsøk).

For å få den plassert (så)riktig(som mulig), brukte jeg sine-sweeps, og et par sanger av Alice Deejay (mye "bass"-trommer, for å finne der det slo godt.) Jeg kunner sikker fått enda mere trøkk, men da på bekostning av lydkvaliteten.

Sammen med mine to Eltax Monitor-høyttalere og en Denon AVR1803, er dette det beste stereoanlegget jeg har hatt, og med Terratec DMX 6fire går det å spille musikk fra pcen med bra kvalitet også.

Venter på at jeg skal få råd til å fylle ut et 6.1 anlegg med bare Monitor-høyttalere (+libertysuben). Bruker satelitthøyttalerne fra Videologic DigiTheatre DTS for å få 6.1. :oops:

Lenke til kommentar
En ting jeg lurer litt på. Hvor bra er egentlig eltax i forhold til andre større merker? Jeg tenker på merker som jbl,B&W og dali feks. Noen som er inne i dette?

Man får hva man betaler for :roll: Eltax er billig møkk, og det høres!

jeg må bare le litt av deg , unnskyld meg. har du lest lyd og bilde , hvis du haddet gjort det ville du funnet ut at ikke all eltax er "dritt". har vært tester der av et av deres 5.1 høytalersystemer og den fikk bra kritikk.

er så bidig lei av folk som tror at bare fordi eltax millenium ikke er så bra så er resten like mye dritt. denon , yamaha , hk osv er bra merker de og , men de har sikkert gitt ut noe som ikke er så bra . har lest noen tester hvor denon har blitt rost i skyene , men andre ganger har den fått dårlig kritikk , dette gjelder også hk , yamaha osv . skjerpings :wink:

Lenke til kommentar

Du har rett til din egen mening mFaFa, men jeg tviler egentlig på at du har noe peiling (eller kanskje er det du som har peiling, og lyd og bilde og what hi-fi som ikke har peiling :lol:) eller erfaring med eltax-prdukter.

Dersom det bare var Eltax liberty-suben du snakket om, så er den kanskje møkk i forhold til en sub som koster 5-7000+, men den har ingen konkurranse i den prisklassen den ligger, men som sagt tviler jeg på at du har testet så mange av eltax sine produkter.

Her er en link til tester av eltax monitor-høyttalerne: http://www.eltax.com/com/review/review.pht...l?serie=Monitor

Lenke til kommentar
Du har rett til din egen mening mFaFa, men jeg tviler egentlig på at du har noe peiling (eller kanskje er det du som har peiling, og lyd og bilde og what hi-fi som ikke har peiling :lol:) eller erfaring med eltax-prdukter.

Korrekt. Jeg har nemlig bare hørt Millenium 500. Riktignok aner jeg derfor litt om hvor Eltax legger lista! Møtet med disse høytalerne var særdeles avskrekkende. Men syns du Eltax er king-of-the-hill er det flott for deg. Jeg har tydeligvis ikke peiling på god lyd, men kan fastslå at stereoanlegget mitt låter sinnsvakt godt i forhold til surroundanlegg med Eltax :D

jeg må bare le litt av deg , unnskyld meg. har du lest lyd og bilde , hvis du haddet gjort det ville  du funnet ut at ikke all eltax er "dritt". har vært tester der av et av deres 5.1 høytalersystemer og den fikk bra kritikk.

Ergo skal jeg stole på L&B framfør hørselen min?!

er så bidig lei av folk som tror at bare fordi eltax millenium ikke er så bra så er resten like mye dritt. denon , yamaha , hk osv er bra merker de og , men de har sikkert gitt ut noe som ikke  er så bra . har lest noen tester hvor denon har blitt rost i skyene , men andre ganger har den fått dårlig kritikk , dette gjelder også hk , yamaha osv . skjerpings   :wink:

Min hørsel sier meg at Millenium-serien er elendig. Samtidig er prisen spesielt lav, altså er det ikke så halvgærnt å si "man får hva man betaler for". Å sammenlikne Eltax Liberty sub'en med sub'er til 6-7k er jaggu optimistisk! Nei, bygg deg en litt skikkelig sub fra ELTEK (www.dynabel.no) eller skaff en AudioPro sub billig fra Sverige. Men det er opp til alle og enhver.. hvis man vet man ikke hører noe særlig forskjell på utstyr, hvorfor ikke kjøpe det billigste...

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?p=775670#775670

Lenke til kommentar

mFaFa skrev :

Min hørsel sier meg at Millenium-serien er elendig. Samtidig er prisen spesielt lav, altså er det ikke så halvgærnt å si "man får hva man betaler for". Å sammenlikne Eltax Liberty sub'en med sub'er til 6-7k er jaggu optimistisk! Nei, bygg deg en litt skikkelig sub fra ELTEK (www.dynabel.no) eller skaff en AudioPro sub billig fra Sverige. Men det er opp til alle og enhver.. hvis man vet man ikke hører noe særlig forskjell på utstyr, hvorfor ikke kjøpe det billigste...

du sa at "eltax" er møkk basert på ditt møte med et av produktene. greit at millenium er møkk , men da sier man at "eltax millenium er dritt" ikke at "eltax" er dritt.

*humre* :lol:

Lenke til kommentar
du sa at "eltax" er møkk basert på ditt møte med et av produktene. greit at millenium er møkk , men da sier man at "eltax millenium er dritt" ikke at "eltax" er dritt.  

*humre*  :lol:

Tja, du klarer jo å sammenlikne Eltax-sub til 1451,00kr med subber generelt til 6000-7000,-kr. Jeg burde kanskje vært mer presis i mitt utsagn om Eltax, og kun omtalt MILLENIUM serien. MEN, når den er så rævva som den er har jeg lett for å fordømme hele greiene. Det burde man passe seg for. Men jeg personlig har ikke troen på at de billige Eltax-greiene kan låte noe særlig allikevel. Ting til den prisen gjør sjelden det ;) Vår definisjon på god lyd må dessuten være rimelig annerledes. Mistenker at referansen din er pc-høytalere... Og om L&B eller whatever sammenlikner møkkasystemene fra Eltax, med andre møkkasystemer fra Yamaha osv. så bryr jeg meg fint lite..

Lenke til kommentar

Bare så du vet det, så konkurrerer Eltax ikke bare i økonomiklassen. Selv om jeg ikke tror du er interressert i å bli overbevist, så legger jeg ved en link til en test der en av Eltax' høyttalere blir testet mot B&W, Infinity, Jamo, Kef, Rega mm.

Dersom du da ikke blir overbevist om at Eltax ikke bare har drittprodukter, tror jeg du aldri blir overbevist. Sta som et esel er et fint uttrykk :grumpy:..

Test av Eltax Carmague:

http://www.eltax.com/pics/review/pdflink/c...ue_juni2002.pdf

Lenke til kommentar

Den fikk jo bra test result der og .. som mange av de andre Eltax høytalerne gjør rundt om .. MEN .. Milennium høytalerne er en søppelserie .. jeg hadde samme instillinga som deg før, fordi jeg selv har eid et par Milennium 500 , de hadde elendig bass stort sett , 10% av stedene jeg prøvde spilte de bra, fæl diskant/mellomtone .. helt klart fryktelig høytalere! MEN .. det er alikavel galt av deg å generalisere hele produsenten fordi de har en dårlig serie .. det er høytalere som gir meget mye for pengene og kan tilsvares med andre merker som er mye dyrere, .. men noen må bare ha det "fine" og betale dobbelt så mye..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...