kjashd Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Okei. Har hatt problemer med pcen min og deretter harddisken. For å redde noen data så fikk jeg beskjed om at jeg kunne sette inn harddisken i en annen pc og gå inn på den derfra og flytte filer til en ekstern harddisk. Vi fant ut at i vennen min sin pc har han ingen ekstra strømforsyning som passer til harddisken. Så jeg lurer på. Kan man ha hardisken min i min pc slik at den får strøm fra min, og sette den andre ledningen som sender signalgreier i den andre pcens hoverkort? Type, strøm fra en pc og signaler til en annen. Og ikke minst, er det farlig på noen måte for noen av pcene? takk for hjelp. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Det skal fungere. Det innebærer bare at du kobler sammen jord på begge PCer, og det er ikke noe problem med det. Det er ellers vanlig at man bruker en splitter på strømkabelen, slik at en plugg blir til to. Lenke til kommentar
kjashd Skrevet 8. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2007 Det skal fungere. Det innebærer bare at du kobler sammen jord på begge PCer, og det er ikke noe problem med det. Det at jeg kobler sammen jord, betyr det at jeg må gjøre noe spesielt eller er det bare det jeg gjør? Og, er det noe kjangs for at det skjer noe teit med strømmtilføringen til min harddisk og at noe kortslutter? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Det er bare det som er skjer når du kobler slik. Det er alltid en sjangs for at man selv gjør noe dumt og dermed får problemer. Men det å koble slik er i seg selv helt problemfritt. Har sett noen tråder her på forumet at man bruker to strømforsyninger i en PC, og det er akkurat det samme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå