scubadiver Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Noen som vet hvordan dette gjøres? Lenke til kommentar
per'n Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Noen som vet hvordan dette gjøres? Bruk kameraet i mobilen til å fotografere 30, 50, 70, 80, 90 og 100-skilt. Kopier over bildene til PCen og skriv de ut på en fargeskriver. Sjekk denne nettsiden: http://www.vegvesen.no/vegskilt/forbudsskilt/index.stm Sammenlign bildene med skiltene der og lær deg hva de betyr. Så er det bare å følge reglene og jeg garanterer at du verken blir fotografert av en fotoboks eller får fartsbot, samtidig som dine muligheter for å skade andre i trafikken blir sterkt redusert. Lenke til kommentar
fatalicus Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Noen som vet hvordan dette gjøres? Bruk kameraet i mobilen til å fotografere 30, 50, 70, 80, 90 og 100-skilt. Kopier over bildene til PCen og skriv de ut på en fargeskriver. Sjekk denne nettsiden: http://www.vegvesen.no/vegskilt/forbudsskilt/index.stm Sammenlign bildene med skiltene der og lær deg hva de betyr. Så er det bare å følge reglene og jeg garanterer at du verken blir fotografert av en fotoboks eller får fartsbot, samtidig som dine muligheter for å skade andre i trafikken blir sterkt redusert. Har du noe imot det om jeg tilber deg? Lenke til kommentar
scubadiver Skrevet 9. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2007 Fy faaaan!!! for en skinnhellig gjeng, her legger jeg inn et seriøst spørsmål, og dette er svaret.... Håper dere glemmer dere ett lite øyeblikk, der dere suser av gårde i 56 km i en 50 sone, og får se det røde blinket. det koster forøvrig ca 1600 kr..... De helvetes boksene er mer en fare i trafikken, enn egnet til å bedre trafikksikkerheten. Skal en være sikker, må en jo sittende å nistirre på nåla i spedometeret. Hvis en ikke liker å punge ut mer penger til disse rottene da, selvfølgelig. Dere gjør vel det også dere, betaler bøtene med glede??? Bare for å ha sagt det, jeg kjører ikke spesiellt fort, har bare glemt å passe på den nåla noen ganger, og det svir. Selv om det kun er snakk om 5-10 km over fartsgrensen. Ikke kom å si at det er grisekjøring. Fysj for en gjeng! Takk for ingenting Lenke til kommentar
Limstift Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Haha, måtte flire litt av det andre innlegget her, men for å være litt mer saklig her; For å få fotoboksvarsling på N95, må du nok ha et tredjeparts navigasjons-program. TomTom og Navigon har vel utviklet navigasjonsprogrammer til Symbian-modeller, og jeg synes å huske at bl.a. noen av TomTom's produkter har fotoboksvarsling. Du finner sikkert litt informasjon hvis du gjør noen søk på Google. Lykke til Lenke til kommentar
per'n Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Fy faaaan!!! for en skinnhellig gjeng, her legger jeg inn et seriøst spørsmål, og dette er svaret....Håper dere glemmer dere ett lite øyeblikk, der dere suser av gårde i 56 km i en 50 sone, og får se det røde blinket. det koster forøvrig ca 1600 kr..... De helvetes boksene er mer en fare i trafikken, enn egnet til å bedre trafikksikkerheten. Skal en være sikker, må en jo sittende å nistirre på nåla i spedometeret. Hvis en ikke liker å punge ut mer penger til disse rottene da, selvfølgelig. Dere gjør vel det også dere, betaler bøtene med glede??? Bare for å ha sagt det, jeg kjører ikke spesiellt fort, har bare glemt å passe på den nåla noen ganger, og det svir. Selv om det kun er snakk om 5-10 km over fartsgrensen. Ikke kom å si at det er grisekjøring. Fysj for en gjeng! Takk for ingenting Først må jeg bare beklage at jeg ikke kan hjelpe deg teknisk med dette, men jeg står fortsatt på det jeg sier. Hold fartsgrensa! Det er ikke bare fordi at du skal slippe å betale 1600 for å ha kjørt i 56 km/t i 50-sone. Den viktigste årsaken er at du i disse tider på relativ glatt vei med ofte vått snøføre vil få en økt bremselengde på hele 25 meter (fra 98 til 123 meter) ved å øke farten fra 50 til 56! Det kan være forskjellen mellom liv og død i en verst tenkelig case. Jeg mener at det ikke skulle ha vært fotoboksvarslere, men heller fartsgrensevarslere som hele tiden fortalte at du ikke kjørte for fort - også der det ikke er fotobokser! Lykke til med å finne løsning på din Nokia N95 og igjen beklager at jeg ikke kan være til mer hjelp i din søken etter en teknisk løsning - men jeg holder meg til min metode Lenke til kommentar
MacBain Skrevet 9. desember 2007 Del Skrevet 9. desember 2007 Hvis du skal ha fotoboksvarsling på nokia maps kan du sjekke ut denne guiden: http://danielkwood.googlepages.com/convertingtolmxfiles Lenke til kommentar
Jon-d Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 haha eid Eid..? EID??? Er du 14 eller?. Det som skjedde her var ikke at en vant en diskusjon over en annen... Latterligt svar var det. Bare fordi perkval kjører som en blind mann med hatt betyr ikke at alle gjør det. De aller, aller fleste ligger litt over fartsgrensene (som ofte er kunstigt lave), og da kan det være nyttig med fotoboksvarsler. Uansett årsak trenger man haller ikke svare dersom man ikke kan hjelpe. Jeg er ganske sikker på at det ikke var moralsk veilledning scuba ønsket seg! Irriterer meg assa. Omtrent samme respons man får om man har spørsmål rundt brenning av CD/DVD. Ohhhh... Pirartvirksomhet!! POLITIIIIIIIIIII!!!!!! BTW; Har dessverre ikke N95 selv, eller annen telefon med GPS, men dersom du bruker noe tomtom software regner jeg med du kan benytte deg av fotoboks-fila på forumet til tomtom. Bruker du annen software regner jeg med at du kan bruke POIedit til å endre de kommaseparerete filene til hva du nå måtte trenge. Du må bli medlem på tomtomforumet for å laste ned der, men det er bare å fylle inn navn og e-mail. Du finner fotoboksbasen HER Lenke til kommentar
asbhegge Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 (endret) Ville sjekket med http://www.mamut.net/controls/shop/shops/3...=1&subgid=2 om det var noen versjoner som går overrens med N95. poi/stemmevarsling legger du i "kartmappen" Poi filene har en endelse på "ov2" Merk: Det er flere enheter som fungerer fint med Navigator 6 selv om de ikke er listet. Ta kontakt hvis du ønsker mer info om dette. Eller du kan bruke http://www.navigon.com/site/no/no/shop/con...14?deviceId=212 Men da må du også bruke http://www.navigating.de/cms/index.php?id=3 for å få lagt inn Poi. Poi filene har en endelse på "csv" Stemmer som jon-d skriver at du kan endre filformatet enkelt med Poiedit Nu vet æ ikke om du må ha en ekstern bluetooth gps Endret 11. desember 2007 av asbhegge Lenke til kommentar
per'n Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 haha eid Eid..? EID??? Er du 14 eller?. Det som skjedde her var ikke at en vant en diskusjon over en annen... Latterligt svar var det. Bare fordi perkval kjører som en blind mann med hatt betyr ikke at alle gjør det. De aller, aller fleste ligger litt over fartsgrensene (som ofte er kunstigt lave), og da kan det være nyttig med fotoboksvarsler. Uansett årsak trenger man haller ikke svare dersom man ikke kan hjelpe. Jeg er ganske sikker på at det ikke var moralsk veilledning scuba ønsket seg! Irriterer meg assa. Omtrent samme respons man får om man har spørsmål rundt brenning av CD/DVD. Ohhhh... Pirartvirksomhet!! POLITIIIIIIIIIII!!!!!! BTW; Har dessverre ikke N95 selv, eller annen telefon med GPS, men dersom du bruker noe tomtom software regner jeg med du kan benytte deg av fotoboks-fila på forumet til tomtom. Bruker du annen software regner jeg med at du kan bruke POIedit til å endre de kommaseparerete filene til hva du nå måtte trenge. Du må bli medlem på tomtomforumet for å laste ned der, men det er bare å fylle inn navn og e-mail. Du finner fotoboksbasen HER Burde vel ikke svare deg JON siden det var som du sa, at trådmakeren egentlig var ute etter hvordan han skulle og ikke hvorfor han ikke skulle bruke sin N95 som fotoboksvarsler. Kunne likevel ikke unngå å gjøre mine tanker rundt svaret ditt og vil bare få poengtere at du (og i følge deg) mange mange andre bevist gjør sine valg ute i trafikken. Noen mestrer dette godt og sammen med tilfeldigheter og flaks så går det jo som regel bra. Spørsmålet er da, hvorfor i helv... har myndighetene laget fartsgrenser og hvorfor i alle dager må man betale mulkt når man bryter dem? Hvem er egentlig så idiotiske at man har brukt tid og ressurser på å finne ut dette når de bare kunne spørre deg? Jeg ønsker deg en riktig god jul Jon - og jeg regner med at om vi treffes i trafikken så skal vi nok holde den nødvendige avstanden begge to slik at vi i allefall kan feire jula i ro og fred! Jeg har heller ikke N95 så det er sagt (jeg har E90). Lenke til kommentar
dotten☻ Skrevet 11. desember 2007 Del Skrevet 11. desember 2007 Bare lurer på en ting. Hva koster GPS i bruk når man har kartene inne på mobilen? Lenke til kommentar
per'n Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Bare lurer på en ting. Hva koster GPS i bruk når man har kartene inne på mobilen? Etter hva jeg forstår (jeg har en E90, men samme kartsystem som på N95) så blir det ikke generert trafikkdata underveis og da skal det heller ikke koste noe. (har ikke prøvd selv). Likevel så måtte jeg betale for å bruke Nokia MAPS navigering, jeg tror det kosta ca 590 for en 3-års lisens? Du kan lese litt om det å laste inn kart på forhånd her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=751507 Lykke til Lenke til kommentar
StigeSpill Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 (endret) Noen som vet hvordan dette gjøres?TomTom har dette mener jeg. Jeg er har selv en TomTom (håndholdt) som dette fungerer utmerket på.Du vil jo ha det til N95, og da vet jeg at TomTom (ikke enda i alle fall) mangler støtte for den interne GPS'en i N95. Du må i tilfelle kjøpe deg en ekstern mottaker. Du kan lese mer om TomTom / mobile her og om varsling her. Jeg har selv en N95 8GB og gleder meg til TomTom kommer med software som støtter den interne gps'en. I mens jeg venter har jeg lagt inn Route66 med skandinavisk kart og dette fungerer utmerket. Jeg har dog ikke prøvd å finne ut av om Route66 har noe egnet fotoboks varsling i Norge. Endret 12. desember 2007 av StigeSpill Lenke til kommentar
Pansergnom Skrevet 13. desember 2007 Del Skrevet 13. desember 2007 Syns bare det var morsomt jeg, jeg er 23... Men er lett å glemme seg når man kjører forbi en fotoboks sant, det er ikke alltid jeg ligger dønn på fartsgrensen. Ser ikke på speedometeret hele tiden liksom, og sitter man å snakker med noen er det lett å skli litt oppover og glemme hele fotoboksen. Derfor kan det være greit å ha noe sånt som en påminnelse når du nærmer deg Lenke til kommentar
asbhegge Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Kopiert fra et dansk forum: Nokia introducerede for et års tid siden GPS-telefonen N95, men dens software - »Maps« - er på mange områder en katastrofe. Den eneste løsning er at købe navigationssoftware fra en anden producent og så installere den på mobilen. En mulighed er MobileNavigator 6 fra Navigon, der kan udnytte den indbyggede GPS-antenne på Nokia N95, N95 8GB og N82. Softwaren fra Navigon kan køre på alle mobiler med styresystemet Symbian S60. På f.eks. Nokia N73 og N80 kræver det dog, at der benyttes en ekstern Bluetooth GPS-antenne, da denne model ikke har en indbygget...." Lenke til kommentar
mrhw Skrevet 31. desember 2007 Del Skrevet 31. desember 2007 Jeg har lastet ned et program som heter speedalert. Betalte et par hundre for det, men fungerer utmerket. Har spart inn pengene for lenge siden. Lenke til kommentar
pappagutt Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Garmin Mobile XT fungerer bra til dette. Det er bare å legge in POI fil med alle fotobokser i Norge. Eneste "problem" jeg har merket er at den varsler hver gang du nærmere deg en boks, uanhengig av retningen du kjører.. Lenke til kommentar
roar1961 Skrevet 28. januar 2008 Del Skrevet 28. januar 2008 Jeg har lastet ned et program som heter speedalert. Betalte et par hundre for det, men fungerer utmerket. Har spart inn pengene for lenge siden. Wayfinder Speedalert fungerer ok, men jeg føler meg ikke trygg med den. Enkelte fotobokser varsler den for sent. I utgangspunktet har den det som skal til, men slik programvare burde være integrert i gps-programvaren for N95. Du kan kjøpe Speedalert gjennom Nokia Software Market for i underkant av 30 euro. Se ellers http://www.wayfinder.com/?id=1626&lang=sv-SE Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå