Gå til innhold

Gratulerer med dagen Wii! Hva synes du om konsollen så langt?

LucarioX

Anbefalte innlegg

Mine små synspunkter, hentet fra denne artikkelen :p

Min interesse for Nintendo startet i SNES-tiden, da jeg fikk min brukte NES. Både Super Mario og Zelda-spillene plantet seg veldig raskt inn i hjernebarken, og har siden vært med meg i hele mitt spill-liv. Det har blitt innkjøp av alle Nintendos konsoller siden, og dermed var det en selvfølge å gjøre alt for å skaffe Wii på lanseringsdagen.

Så en bikkjekald desembermorgen for ett år siden stod jeg, vår kjære skribent Marius Ruud og en haug andre entusiaster og ventet spent mens vi nærmest frøs skinkene av hverandre. Det var nemlig utenfor Elkjøp på Jessheim denne galskapen fant sted. Da vi kom rundt halv seks på morgenen hadde det allerede samlet seg en liten gjeng der. Det pussige var, at jeg ikke skulle ha noen Wii. Min Wii stod hjemme og ventet på meg da jeg kom hjem, rett fra AbsoluttSpill. Zelda hadde jeg fått tak i noen dager før lansering, det samme med Call of Duty 3. Oppdraget mitt i den kalde, men akk så koselige køen, var å være psykisk støtte for Marius og selv få tak i et eksemplar av middelmådige Red Steel.

Spenningen min for å få hendene på Wii var egentlig ikke så veldig stor. Ved et par anledninger tidligere hadde jeg fått muligheten til å teste konsollen og mange av lanseringsspillene. Men det var utrolig deilig endelig å få den lille, hvite herligheten i hus! Frem mot jul og i jula ble det brukt veldig mye tid på The Legend of Zelda: Twilight Princess, som etter min mening er blant de aller beste spillene noen gang laget. Red Steel var skuffende, men hadde noen gode øyeblikk. Call of Duty 3 var mildt sagt forferdelig, så det ble fort lagt side. Wii Sports derimot, er alt det Wii står for. Et herlig spill å introdusere til nye spillere, så dette ble og blir fortsatt tatt frem statidg vekk.

Året som har gått siden Wii kom har både vært spennende, fantastisk bra og innoverende, men også skuffende. Det er ikke til å stikke under teppet at det har vært altfor langt mellom gromtitlene. Enkelte lyspunkt som Excite Truck og Resident Evil 4: Wii Edition har ikke vært tilfredsstillende nok for en over gjennomsnittlig interessert spiller som jeg er. Derfor er jeg glad for at min Xbox 360 har et godt parforhold med Wii-en. Disse to konsollene utfyller mine behov perfekt, og da det var stille som sorgen på Wii var det ikke store krisen likevel.

Nå på tampen av året har Wii likevel overgått alt. Spill som Metroid Prime 3: Corruption og Super Mario Galaxy er grunn nok til å eie en Wii i seg selv, spesielt sistnevnte. Wii selger som hakka møkk verden over og det er det en grunn til. Tross skepsisen blant kritikere har det vist seg at Nintendo gjorde det rette med å innovere, og de har klart å oppnå målet med å fange nye spillere. Til de grader!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...