Gå til innhold

Gratulerer med dagen Wii! Hva synes du om konsollen så langt?

LucarioX

Anbefalte innlegg

Veldig fornøyd med at jeg kjøpte den, angrer ikke et sek. Likevel gleder jeg meg veldig til neste år på grunn av SSBB, Mario Kart, No more heroes og mange flere lovende utgivelser. Når det gjelder mangel på tredje parti support, er det nok på grunn av at de fleste utviklere hadde lave forventninger til Nintendos konsoll, ettersom Nintendo bommet såpass mye med Gamecube (salgsvis), og at "gameplay before graphics" filosofien samt Wiimoten ble sett på som en stor risk.

Nå som Wii er den mest solgte konsollen (ca 43% av salgsandelen), og har mange millionselgende spill, vil vi nok se langt flere tredje parti utviklere som kommer med nye spennende titler til Wii. :thumbup: ( Og langt mindre mini-games samlinger og Ps2 porter) Grafikkmessig kan Wiien klare seg ganske bra, spill med "PS2 grafikk" er på grunn av late spillutviklere som nå bør skjønne at de må skjerpe seg. Hvis alle Wii-spill hadde sett ut som SMG, tror jeg få hadde klagd på det grafiske.

Endret av Metaknight
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er meget fornøyd med maskinen. Glad jeg fikk kjøpt en 8 desember 2006. Eneste jeg angrer på er at jeg brukte penga forrige måned på Assassins Creed fremfor Mario Galaxy, selv om jeg ikke er noe særlig misfornøyd med Assassins Creed.

Etter å ha spillt Zelda TP med wiimote kunne jeg aldri tenkt meg å spille det med vanlig gamepad.

Jeg er ikke fornøyd med internett delen på wii (friend code opplegget), men jeg overlever.

Av alle spill på alle konsoller så er Super Smash Bros Brawl det jeg ser mest frem til.

Lenke til kommentar

Jeg er også fornøyd! :)

Ikke superfornøyd, men nokså fornøyd..

Det vil si; For meg har Zelda TP vært en liten skuffelse.. har ikke rundet det enda, enda Zelda er et spill som jeg "kjøpte Wii pga". Det vil si; Jeg har vært Nintendo -fan siden '86, da jeg fikk min første NES (med Ice Climber som tilleggsspill - før Super Mario Bros, altså). Og siden da er det 3 serier jeg kjøper Nintendo for; Zelda, Metroid og Super Mario! En Nintendo i hus er liksom bare slik det skal være..

Jeg har ikke mange spillene;

Super Mario Galaxy (som jeg nå har rundet)

Zelda - Twilight Princess, og

Wii Sports

Jeg har begynt på Zelda 2 ganger uten å komme så særlig langt.. det er noe med det spillet som skuffet meg en del (men det kan vi ta i en annen tråd, eventuelt).

Super Mario Galaxy var jo bare rått og er nesten verdt konsollen alene, spesielt når du får med noe så enkelt genialt som Wii Sports som også har fått kjørt seg litt her hjemme..

Det er 4 spill til som står litt på "ønskelisten" min..

Metroid Corruption (av nevnte grunner),

Excite Truck (som har fått en del skryt),

Tiger Woods PGA Golf 2008 (etter at Wii Sports har fått meg litt hekta), og

Resident Evil 4 - Wii Edition (også pga masse skryt)..

Men, siden Zelda er kun en personlig skuffelse, så er jeg ikke i tvil om at spillet er bra ellers.. Så slikt sett står vi med hele 6 knallsterke spill for første året.. og helt ærlig, det synes jeg er veldig bra!!

I tillegg så har man muligheten til å kjøpe og laste ned gamle klassikere! (Personlig minus for at de ikke har gitt ut Banjo-Kazooie - spilla!). VC er et klart kjempepluss!

Så alt i alt er jeg veldig fornøyd.. jeg er som sagt bare litt skuffa over Zelda TP, og det irriterer meg litt..

Men, jeg mener; Nintendo har ABSOLUTT levert varene sine! :w00t:

Lenke til kommentar

Vel jeg gleder meg til julen nå kjenner jeg :D Har Zelda TP liggende som enda ikke er gjennomført, har bare kommet til første tempel. Aldri vært noen Zelda fan, men nå kjenner jeg at jeg har skikkelig lyst til å spille TP. Håper jeg har noe å glede meg til. Ikke lenge til jul nå :D

Lenke til kommentar

jeg kjøpte wii og zelda: twilight princess på release i fjor og rundet zelda før jul. deretter var det relativt stille helt til nå i høst med super paper mario, metroid prime 3: corruption og super mario galaxy.

litt spilling ble det jo i mellomtiden, men det begrenset seg stort sett til når jeg hadde noen venner på besøk og vi tok et slag tennis eller bowling på wii sports eller mimret til zelda: a link to the past og ocarina of time. jeg sporet også opp wind waker på en nettbutikk og spilte gjennom det, noe jeg ikke hadde hatt anledning til tidligere ettersom jeg hoppet over gamecube og heller ikke kjente noen som hadde den.

jeg er fornøyd med wii'en, og jeg synes det er koselig å ha en nintendo i leiligheten igjen, ettersom jeg ikke har hatt en nintendo siden super nes. spillutvalget har med unntak av nintendos egne vært så som så i mine øyne, men jeg klarer meg lenge med mario, zelda og virtual console jeg. om de nå bare kunne fått ut fingern og sluppet chrono trigger og noen final fantasy-spill.

alt i alt: wii'en har store muligheter. når det gjelder grafikk er de ikke i samme vektklasse som ps3 og xbox360, men gameplay er da fortsatt det viktigste. og hey, spore kommer jo.

Lenke til kommentar
Vel jeg gleder meg til julen nå kjenner jeg :D Har Zelda TP liggende som enda ikke er gjennomført, har bare kommet til første tempel. Aldri vært noen Zelda fan, men nå kjenner jeg at jeg har skikkelig lyst til å spille TP. Håper jeg har noe å glede meg til. Ikke lenge til jul nå :D

Likte ikke Zelda TP i starten, men etter en stund så ble jeg avhenging. Det er det råeste spille jeg har spilt på en konsoll :new_woot:

Lenke til kommentar

Så lenge siden allerede? Husker hypen rundt lansering, folk lå i kø.

Selv kjøpte jeg min først i juli. Kjøpte så like etter spillet "Red Steel", så skuffet har jeg aldri vært i mitt liv.

Så sto Nintendoen så og si urørt helt fram til slutten av november hvor jeg så kjøpe meg Guitar Hero 3. Etter det har den blitt brukt så og si hver eneste dag.

Lenke til kommentar

Vel, det begynte jo veldig bra med Zelda: TP, som må vel sies å være et av de beste lanseringsspilla noensinne. Kjøpte også Red Steel og fikk Wii Sports med konsollen. Mens Zelda ble hyperspilt dag etter dag, avtok interessen min for Red Steel, og nå brukes det nesten bare som multiplayerspill med kompiser. Wii Sports er jo jævlig gøy med noen kamerater også!

Men etter dette gikk det inn i en mørk og slapp periode. Eneste spillet jeg kjøpte mellom vinter og sommer var faktisk SSX Blur, som i for seg er veldig bra, men som ikke akkurat holdt meg opptatt med å spille. Spilte Zelda en del enda da, men det tilføyde jo ikke noe nytt. Så en gang om sommeren kjøpte jeg Resident Evil 4: Wii Edition. Med det nye kontrollsystemet slo jo dette veldig bra an, og det bar bud om bedre tider. Etter Metroid Prime 3 kom ut har jeg storkost meg med Wiien med dette, Super Mario Galaxy, Scarface og Mario and Sonic at the Olympic Games, og det er først nå jeg ser at Wiien er fullt og helt verdt pengene. Og med Virtual Console-spill har det blitt enda bedre. Fremover i tid ser det også bra ut, og jeg skal skaffe meg både Zapperen (med Crossbow Training), Ghost Squad, Resident Evil: Umbrella Chronicles, Medal of Honor Heroes 2, Rygar: The Battle of Argus, Monster Hunter 3, Mario Kart Wii, No More Heroes, Super Smash Bros. Brawl, muligens Soul Calibur Legends, Battalion Wars 2, Sadness, FFCC: The Crystal Bearers og Disaster Day of Crisis.

Men skal også skaffe meg 360 for spill som GTA 4 og Devil May Cry 4.

Lenke til kommentar

Wiien har virkelig vært verdt pengene i min mening. Dette har vært et knallår med flere gode VC titler og spill som Mario Strikers, Metroid Prime, Super Mario Galaxy, Guitar Hero 3, Zelda TP og Super Paper Mario! Og mer moro skal det bli neste år med Mario Kart, Super Smash Bros. Brawl og Final Fantasy Chrystal Chronicles. Mener også at de planlegger en utgave av Spore for Wii neste år.

Også kommer det jo også noen kule kanaler som bla. DS Download Channel og Wii Ware til neste år. Hvis de bare får ut fingern og lanserer Chrono Trigger nå så er jeg evig fornøyd :)

Er skuffet over grafikken i enkelte spill, men bryr meg egentlig ikke så mye, er utvilsomt gameplayet som er viktigst for meg og grafikken er ofte bedre enn "forferdelig".

Lenke til kommentar

Det var jo litt tregt med spill til å begynne med. Men nu går alt så meget bedre. Har ikke rukket å runde Metroid 3 ennå.

Men det jeg er mest fornøyd med er at kontrollen fungerer så bra. Til å begynne med var jeg litt skeptisk til kontrollen og var redd for at den ville bli en slags gimmick og at jeg fort ville gå lei den. Men det er ikke tilfellet. Resident Evil 4, Metroid og Super Mario er klare eksempler på at kontrollen fungerer som en kule, hvis den er godt implementert.

Det eneste som trekker ned er at jeg hadde forventet bedre grafikk, men nå er jeg slettes ingen grafikkhore. Så dette er et lite minus.

Alt i alt er jeg veldig fornøyd.

Lenke til kommentar

Fikk Wii for temmelig nøyaktig ca. et år siden, og er litt bob-bob. Spilte gjennom halvparten av Zelda, og Sports, Wario og Raving rabbids 1 + 2 har vært på når vi har besøk, og nå i det siste har lekker 360-grafikk måtte vike for SMG. Bortsett fra de spillene, er jeg litt skuffet over spillutvalget, mye dårlige porter og veik bruk av Wii-moten.

Men, den er fin å ha. Det er stor stas med partyspillene. :)

Lenke til kommentar
Fikk konsollen femte desember i fjor. Med barnesykdom; pikselfeil. De er der enda pga null reperasjon. Stor entusiasme..

HVa mener du egentlgi? Pixelfeil på wii? Null reperasjon? Hæ??? Jeg jobber med service i en Elkjøp/Lefdalbutikk (sier ikke hvilken.hehe), men på 12 mnd har vi hatt 3 stk wii på reperasjon. 1 av disse var forsikringssak..

Lenke til kommentar

Jeg hadde xboks360 og var svært fornøyd med den helt til de forbanna røde lysene dukket opp. Etter to måneder i reparasjon kjøpte jeg like greit Wii for å få tiden til å gå, og da xboksen kom tilbake fra reparasjon en måned senere spilte jeg litt GH2 en liten stund før jeg gikk over til Wiien igjen. Har omtrent ikke rørt xboksen siden. Grafikken til Wii'en er dårligere enn på xboksen, men resten av den gjør opp for det så til de grader. Jeg likte ikke den spilltørken de hadde en stund, men det ser heldigvis ut til å gå over nå. Har jo selvsagt PC i tillegg, men selv den tar bare andreplassen. Wii'en er og blir min favoritt, og det før jeg får prøve Super Mario Galaxy, Metroid Prime 3, Resi: Umbrella Chronicles, GH3 Wii, Mario Kart Wii, Super Smash Bros Brawl og Ferrari Challenge. Tror nok ikke Wii'en har noe å frykte fra "de slemme konkurrentene". ;)

Lenke til kommentar
Fikk konsollen femte desember i fjor. Med barnesykdom; pikselfeil. De er der enda pga null reperasjon. Stor entusiasme..

HVa mener du egentlgi? Pixelfeil på wii? Null reperasjon? Hæ??? Jeg jobber med service i en Elkjøp/Lefdalbutikk (sier ikke hvilken.hehe), men på 12 mnd har vi hatt 3 stk wii på reperasjon. 1 av disse var forsikringssak..

Jeg har ikke orket slenge den på reperasjon. Overoppheting som resulterer i at 10-12 vertikale linjer i mørke områder (i fire piksels bredde) på min 46". Står om det på bl.a. wikipedia.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...