Gå til innhold

Gratulerer med dagen Wii! Hva synes du om konsollen så langt?

LucarioX

Anbefalte innlegg

Da var det et år siden den lille kremhvite konsollen kom ut folkens :w00t:

Hva synes dere om konsollen så langt? Fornøyd med spillene? Skuffende grafikk?

Selv synes jeg konsollen har vært ganske så bra. Endel gode spill, men for få gode multiplattform spill.

Hva synes dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Angrer ikke ett sekund på at jeg fikk den i julegave nei :) Har hatt noen hundre timer med underholdning med den. Det er nok for få bra multiplatform spill til den enda for min del, men jeg har kost meg med masse GameCube spill og VC spill i mellomtiden, så det har gått fint.

Lenke til kommentar

Har blandet følelser. Det er en kul konsol ja, men jeg spiller nesten aldri på den. Hoved grunnen til at jeg kjøpte den er pga dens orginal kontroll. Og nerd som jeg er MÅTTE jeg ha den.

Nintendo lovet billigere spill enn de andre konkurentene, men dette har de IKKE holdt. Spillene er som oftest dyrere enn PS3 og 360....

Særlig siden det er en "gammel" motor teknologi de bruker til spille så utviklingen av spill skulle også være billigere....og dermed billig spill for alle.

Derfor har jeg svært lite spill til den, og bruker lite.

Så på den siden er jeg skuffet over Nintendo. Men jeg elsker konsollen og har det svært moro når jeg spiller.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Flott konsoll med mange gode spill, likevel kunne det vært mer. Jeg savner også flere multiplattformspill.

Og flere onlinespill hadde også vært litt greit da. Den har vært lite brukt de siste månedene, ps3 og 360

blir spilt hele tida. Så er skuffende også får jeg si.

Leste nettopp på om VC på nintendo.no, at pokemon snap kommer til VC. og har en funksjon som gjør at

man kan sende bilder til de friend kodene man har :D

Endret av master_al
Lenke til kommentar

Jeg synes det har vært et fint år. En del under-par spill, men også et par veldig gode. I tillegg har vi spill som Excite Truck, Mario Strikers og SSX Blur som neppe kan sies å være utrolige spill, men er likevel veldig undeholdende.

Savner også skikkelige onlinespill, hadde brukt mye mer tid på konsollen hvis det var flere shootere med online muligheter. Speaking of which, er skuffa over at det eneste skikkelige FPS-et til Wii er et adventure-spill! (Metroid Prime 3) Regner med dette endrer seg med MoH Heroes 2, men det er allikevel for galt. Nå har jeg jo 360 og PS3 til å dekke dette behovet, men det er det ikke alle som har.

Gleder meg til å se hva framtiden bringer, og regner med å få mang en time ut av konsollen igjen.

Lenke til kommentar

Synes ikke det har vært spesielt skuffende år for Wii. Kan være enig i at det første halvåret var litt tregt, men har blitt betydelig bedre nå.

Zelda

Metroid Prime

Super Mario Galaxy

Super Paper Mario

Resident Evil 4

er alle superspill i mine øyne. Så er det en del bra som venter også. Blant annet Zack & Wiki, No More Heroes, SSB brawl, Mario Kart osv. Sikkert en del andre titler som vil overraske også :)

Absolutt godkjent førsteår for Wii altså.

Lenke til kommentar

Jeg er storfornøyd. Wii er rett og slett den konsollen som har imponert mest av de jeg har prøvd/eid så langt, og dette skyldes i veldig stor grad den geniale håndkontrolleren og de spillene som utnytter denne best, f.eks. bowling, golf og tennis i Wii Sports.

Har vel kjøpt 5-6 spill til den så langt (pluss rundt 15 VC-spill og 3-4 Gamecubespill), og flere skal det bli. :)

Lenke til kommentar

Jeg skulle så gjerne vært mer positiv ovenfor Nintendo, men skal jeg være ærlig må jeg si at om Mr. Shigeru Miyamoto hadde sagt at PH ble det siste vi ville se av Zelda, ville jeg nok solgt den. Jeg prøvde å spille litt COD3 og Redsteel her om dagen, men nei. Den holder ikke nextgen nivå, hverken i grafikk eller virkelighetstrohet i form av AI. Jeg kommer nok ikke til å kjøpe noen flere spill til Wii før neste Zelda, kanskje SSB hvis jeg blir lei av ordntlig nextgen på PS3. Synd men sant ...

Lenke til kommentar

Kan jo sammenligne med Gamecubes første år:

Gamecube:

Eternal Darkness

Luigi's Mansion

Metroid Prime

Pikmin

Resident Evil Remake

Resident Evil Zero

Rogue Leader: Rogue Squadron II

SSX Tricky

Super Mario Sunshine

Super Monkey Ball

Super Smash Bros. Melee

TimeSplitters 2

Tony Hawk's Pro Skater 3

Wii:

Excite Truck

Guitar Hero III

Mario & Sonic at the Olympic Games

Metroid Prime 3

Rayman Raving Rabbids

Resident Evil: The Umbrella Chronicles

Resident Evil 4: Wii Edition

Super Mario Galaxy

Super Paper Mario

Trauma Center: Second Opinion

WarioWare: Smooth Moves

Zelda: Twilight Princess

Wii Sports

Er vel omtrent like bra? Wii scorer høyere på originalitet og et langt bedre Mario-spill. Også pluss for et skikkelig Zelda-spill ved lansering. GC hadde derimot sterkere tredjepartsstøtte med blant annet to eksklusive RE-spill og gode multiplattformspill med god grafikk for sin tid. Og ikke minst Smash Bros. Melee. Begge konsollene har gode Metroid Prime-spill.

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Jeg skulle så gjerne vært mer positiv ovenfor Nintendo, men skal jeg være ærlig må jeg si at om Mr. Shigeru Miyamoto hadde sagt at PH ble det siste vi ville se av Zelda, ville jeg nok solgt den. Jeg prøvde å spille litt COD3 og Redsteel her om dagen, men nei. Den holder ikke nextgen nivå, hverken i grafikk eller virkelighetstrohet i form av AI. Jeg kommer nok ikke til å kjøpe noen flere spill til Wii før neste Zelda, kanskje SSB hvis jeg blir lei av ordntlig nextgen på PS3. Synd men sant ...

Høres ikke bra ut nei. Men så må du huske det, at både COD3 og Red Steel er forhastede makkverk på Wii, som kunne ha vært så mye mer. Hvis du bare liker Zelda av Nintendo franchisene har du nok gjort et bomkjøp. Personlig kjøpte jeg Wii pga. den geniale kontrolleren og Nintendos egne spill - Mario, Zelda og Super Smash spesielt, men også mye annet snacks.

Personlig er jeg veldig lite opptatt av AI, ettersom jeg er mer opptatt av pur spillglede enn realisme i spill. For smarte fiender er bare irriterende, spør du meg. Grafikken til Wii er dårligere på Wii, uten tvil, men du venner deg til det meste. Etter en halv time med spilla, ofte mindre, bryr jeg meg ikke om grafikken lenger. Men skal innrømme at jeg av og til får meg en støkk når jeg fyrer opp et av de mer middelmådige Wii-spilla grafisk sett, rett etter å ha spilt Gears på 360n min eller Uncharted på PS3en..

Bare mine 2cents.

Lenke til kommentar

Når det gjelder grafikken så forventer jeg selvsagt ikke like mye av den som PS3/X360, men når enkelte spill rivaliserer tidlige PS2-spill, ja til og med middels Dreamcast-spill må det være lov å klage på grafikken. 7-8 år gamle PS2 har rimelig god grafikk i spill som God of War 2, GT4 og Black. Det bør være et absolutt minimum at Wii-spill holder den standarden.

Edit: Jo, også "onlinesatsningen" da. Med unntak av VC er den en fiasko så langt sammenlignet med konkurrentene. Det er 2-3 spill med onlinestøtte som er lansert i Europa så langt. Det sier det meste...

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...