uflaks23 Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Jeg har kjøpt meg en ny mobil MOTORAZR2 V8, men jeg har problemer med å lese mms meldinger som jeg mottar. Det står at meldingen er skadet og at jeg dermed ikke kan lese den. Jeg har lastet ned mms og gprs instillinger fra onecall sine hjemmesider, men det fungerer likevell ikke. Er det noen som vet hva jeg skal gjøre for å få motta mms'er eller hva jeg gjør galt? Lenke til kommentar
torbjornen Skrevet 8. desember 2007 Del Skrevet 8. desember 2007 Får du sendt mms? Lenke til kommentar
uflaks23 Skrevet 8. desember 2007 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2007 Jeg har ingen problemer med å sende mms Lenke til kommentar
Mandarinskall Skrevet 14. desember 2007 Del Skrevet 14. desember 2007 Hei uflaks23, har akkurat samme problem som deg. Fikk telefonen igår og satt omtrent hele dagen for å finne ut hvordan i h* jeg sku få MMS til å funke.. Jeg får til å sende nå, men om jeg mottar står det bare at den er skadet! Begynner å bli rimelig forbanna nå! Har du funnet ut av problemet? Jeg har forresten Chess, så det ser ikke ut som det bare er OneCall som er problemet. Lenke til kommentar
Såkk Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Hei uflaks23, har akkurat samme problem som deg. Fikk telefonen igår og satt omtrent hele dagen for å finne ut hvordan i h* jeg sku få MMS til å funke.. Jeg får til å sende nå, men om jeg mottar står det bare at den er skadet! Begynner å bli rimelig forbanna nå! Har du funnet ut av problemet? Jeg har forresten Chess, så det ser ikke ut som det bare er OneCall som er problemet. Noen som har fått til noe mere ang MMS? Lenke til kommentar
Flodec Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 Prøv å hent MMS-innstillingene fra Netcoms hjemmeside. Gjelder både brukere av Chess og Onecall. Lenke til kommentar
Mandarinskall Skrevet 20. desember 2007 Del Skrevet 20. desember 2007 (endret) Det har jeg allerede prøvd, men får bare feilmelding på telefonen når jeg får oppsettet om at jeg må ta kontakt med Chess.. Og dette har jeg gjort, men dem fant ikke ut av problemet siden jeg kan sende mms, men ikke motta.. Så jeg vet ikke.. Endret 20. desember 2007 av Mandarinskall Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 21. desember 2007 Del Skrevet 21. desember 2007 Er det noen instillinger du har oversett? På Nokia er det under mms innstillinger, Inkommende MMS: Hent. Prøv kanskje å stille inn størrelse på mms bildene (kjenner ikke til motorola, så vet ikke om du har dette valget) Lenke til kommentar
bidz Skrevet 29. desember 2007 Del Skrevet 29. desember 2007 Noen som har funnet en løsning på dette problemet? Jeg sliter med det samme, og det er virkelig irriterende - jeg bruker MMS veldig mye (Chess Friends, gratis MMS mellom alle som har Chess). Lenke til kommentar
apwr Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Jeg har onecall, og her fungerer både sending og mottak av MMS ypperlig! Lenke til kommentar
bidz Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Jeg har onecall, og her fungerer både sending og mottak av MMS ypperlig! Hvilke MMS/GPRS innstillinger bruker du? Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Har du One Call med dekning hos Network Norway? I så fall må du åpne for mottak av MMS under roaming. NwN bruker nemlig roaming hos NetCom i stedet for å være en ren tjenesteleverandør som er "direkte" koblet til nettet deres. Da må man tillate roaming-MMS for at dette skal fungere. -snubbel Lenke til kommentar
apwr Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Jeg har onecall, og her fungerer både sending og mottak av MMS ypperlig! Hvilke MMS/GPRS innstillinger bruker du? Jeg bruker standard MMS-innstillinger fra Netcom. Lenke til kommentar
tunam85 Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Har prada og onecall selv,men ser at onecall bruker port 9201,ip 193.209.134.133 og wap som punkt.Netcom bruker port 9201,ip 212.169.66.4 og wap som punkt. Blir forvirret over forskjellige ip. Lenke til kommentar
thevoice Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Jeg bruker standard MMS-innstillinger fra Netcom. Har du et SIM-kort av nyere dato, må du kanskje hente innstillingene fra networknorway.no istedet. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 Jeg har hatt One Call siden slutten av november og la inn automatisk mms/wap oppsett fra One Call sin hjemmeside på en Nokia E65. Dette har fungert smertefritt og jeg kan sende og motta mms helt fint. Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 30. desember 2007 Del Skrevet 30. desember 2007 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=886338 Lenke til kommentar
JokkVahl Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 har hentet mms instillingene fra onecall og tatt på hent melding automatisk uansett nett, men får fremdeles ingen mms. Testet også ved å sende mms til meg selv, uten at jeg mottok noe som helst. Har nokia N82, fungerte smertefritt for 2 dager siden når jeg brukte telenor simkort. Lenke til kommentar
atif12 Skrevet 6. januar 2008 Del Skrevet 6. januar 2008 Det er sikkert feil i NetComs nett siden en her klarte det med Telenor SIM-kort. Jeg synes alle som har dette probleme bør prøve med et SIM-kort fra Telenor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå