Gå til innhold

Harddisk borte etter systemgjenoppretting!

Anbefalte innlegg

Jeg har et stort problem!

Instalerte ubuntu på laptopen min (HP Pavilion dv9550eo) for et par uker siden. (Dual bootet med Vista) Viste seg at dette ikke var OS'et for meg. Ville avisntalere dette. men fikk det ikke til.

Nå nylig tok jeg en systemgjenoppretting. Alt var fryd å gammen helt til jeg kom inn i Vista igjen. Gikk inn på "Min Datamaskin" å der fikk jeg se at D: var borte. (Hvilket var der jeg instalerte Ubuntu.) Hvis jeg tenker rett så vet jeg at dette er normalt når man instalerer Ubuntu... (Hvis man har to harddisker) at den ene blir "usynlig" i Vista. Men jeg tenkte (som den extreme nybegynneren jeg er) at dette blir fikset når jeg tar en systemgjenoppreting.

Har ikke avinstalert Ubuntu på "vanlig" måte. Så Ubuntu ligger sikkert fortsatt på D.

Får heller ikke opp noen valg på hvilket OS jeg vil starte når jeg starter maskina.

Hva skal jeg gjøre?

Er det bare så enkelt som å sette inn Ubuntu CD-en å av instalere det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei gå inn i kontrollpanel trykk adminastrative verktøy trykk på datamaskinbehandling trykk så på diskbehandling og da skal du finne disk D: For og slette den høyreklikk på d: og gå til slett volum,efter det oppret nytt volum og så formaterer du disken.

Lenke til kommentar
Hei gå inn i kontrollpanel trykk adminastrative verktøy trykk på datamaskinbehandling trykk så på diskbehandling og da skal du finne disk D: For og slette den høyreklikk på d: og gå til slett volum,efter det oppret nytt volum og så formaterer du disken.

Da har jeg gjort alt frem til at jeg skal opprette nytt volum. Men jeg skjønner ikke hvordan jeg skal opprette ett.

EDIT: Klarte det:) Men det ble ikke helt rett:S

EDIT2:Da var alt i orden:P Takker for all hjelp! :D *Bøye seg i støvet* :p

Endret av Shivertone
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...