Gå til innhold

Husker ikke trådløst nettpassord

Anbefalte innlegg

Hei, vi har trådløst nett som jeg har på en bærbar pc. Det problemet er at vi ikke vet passordet til det trådløse nette siden det var en x av mora mi som fikset det. Han sier passorde er noe, prøver det men det er ikke det. Så med andre ord funker kun trådløst nett på 1 data.

Hvordan fikser man dette?

Kan jeg se passorde på den bærbare dataen min?

Går det ant og reinstalere ruteren og velge nytt passord?

Vet ikke om trådløse nette er instalert på mora mi sin data, men kan man da redigere/finne passord der? (hvis ja, hvor går jeg?)

Ps; på alle dataene i huse er det XP på. (hvis det har noe og si da)

håper noen kan hjelpe meg. :)

Endret av tja_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er fullt mulig å resette routern din. Det skal være en liten knapp på routern din som du kan trykke på. Da vil alle instillingene og passord/brukernavn forsvinne.

Hvordan setter jeg det opp på nytt da?

Går jeg da på Nettverks- og Internett-tilkoblinger og så inn på veiviser for trådløst nettverk?

Er viktig og få det låst.

Hvordan data skal jeg bruke før og sette opp nytt trådløst nett på da?

Kan jeg velge hvordan data, må jeg koble ruteren opp på noen måte?

Via internettkabel eller noe sånt?

Takker før svar :)

Lenke til kommentar

Du må da gå inn på en adresse, feks http://192.0.0.1 for å konfigurere den på nytt. Men dette er forskjellig fra router til router. Det beste er å finne manualen til routern, der skal det hvertfall stå forklart. Manualen ligger nok også på produsenten sin hjemmeside om du ikke har den lengre.

Da skal du hvertfall kunne kjøre en veiviser som lar deg sette opp passord på nettverket og alt sånt.

Noe du også kan prøve hvis du ikke finner manualen:

(antar du kjører windows)

start-meny -> kjør/run -> skriv cmd

Da skal du få opp et vindu hvor du skriver inn ipconfig

Da får du opp masse rart. Se om du finner default getway, og der skal det stå en ip. Prøv å kopier denne ip-adressen inn i nettleseren din og se om du får opp noe der. Får du opp en innloggings-greier kan du prøve det passordet du har fått her.

Dette er vel ikke den letteste måten å sjekke dette på, men jeg har ikke tilgang til windows, så jeg kan ikke si hvordan man gjør dette på en annen måte i farten

Endret av LaStrada
Lenke til kommentar
Du må da gå inn på en adresse, feks http://192.0.0.1 for å konfigurere den på nytt. Men dette er forskjellig fra router til router. Det beste er å finne manualen til routern, der skal det hvertfall stå forklart. Manualen ligger nok også på produsenten sin hjemmeside om du ikke har den lengre.

Da skal du hvertfall kunne kjøre en veiviser som lar deg sette opp passord på nettverket og alt sånt.

Noe du også kan prøve hvis du ikke finner manualen:

(antar du kjører windows)

start-meny -> kjør/run -> skriv cmd

Da skal du få opp et vindu hvor du skriver inn ipconfig

Da får du opp masse rart. Se om du finner default getway, og der skal det stå en ip. Prøv å kopier denne ip-adressen inn i nettleseren din og se om du får opp noe der. Får du opp en innloggings-greier kan du prøve det passordet du har fått her.

Dette er vel ikke den letteste måten å sjekke dette på, men jeg har ikke tilgang til windows, så jeg kan ikke si hvordan man gjør dette på en annen måte i farten

Takker :)

Har fåd det til og fungere. Men no skal uansett ruteren byttes ut med noe litt bedre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...